Mijn plannen voor de E21 zijn als volgt (met de E30 eigenlijk niks meer te doen behalve een carterbescherming, dat zien we in het voorjaar wel weer):
Tankontluchting en brandstofslangen
Hiervan had ik reeds het meeste vervangen aangezien je daar prima bij kunt zonder de tanks te verwijderen, ook aanvoer en retour van de pomp. De enige slang die je dan niet kunt vervangen is de ontluchtingsslang van de linker tankhelft. Gezien de brandstoflucht en een incidenteel druppeltje aan die tank direct na voltanken moet die ook nog maar even. Dus de linker tank gaat er onderuit en ik vervang naast die (standaard 12mm) slang ook gelijk even de slang tussen de twee tankhelften, die moet toch los tenslotte.
Hardyschijf
Deze is vervangen met het plaatsen van de 5-bak, echter door een exemplaar van WN en die zijn duidelijk van te zacht rubber. Gevolg is dat deze onder flink accelereren vervormt en tegen de schakelstang aan komt, en dat heeft weer als gevolg een lekkende keerring van de schakelstang. Een verse originele hardyschijf dus en een nieuwe keerring. Wel jammer dat er weer het nodige voor los mag, na een stuk of wat van dit soort recente kwalitatieve uitglijders van WN ga ik daar ook niet meer bestellen. Ze zijn duidelijk overgestapt van het leveren van NOS naar het leveren van imitatie van een matige kwaliteit en dat hoor ik ook al van diverse andere kanten. Helaas maar exit dus!
Alpina stabi
Ik had al een eeuwigheid een verstelbare Alpina achterstabi liggen (19mm ipv standaard 17mm). Recent heeft Arnold gezorgd voor stralen en poedercoaten, verse busjes en uniballs dus deze mag er nu onder. Nu nog eens denken over de opties voor een dikkere voorstabi (suggesties welkom). Ik ben echter niet zo gecharmeerd van de huidige engelse operatie om aan de bestaande stabi een ander stuk ijzer vast te maken.
Remmen
De Wilwood conversie vóór remt aardig en zeker beter dan standaard, maar het mag van mij nog wat bijteriger en ik wijt dat in eerste instantie aan de Wilwood remblokken. Gelukkig heeft Ferodo tegenwoordig de heerlijke DS2500 blokken ook beschikbaar voor deze klauwen dus die gaan we binnenkort eens testen. Voor de achterkant levert Ferodo helemaal niks meer en na minder goede ervaringen met Mintex (M1144: verglazen na wat stevig rijden) laat ik die dan maar standaard.