Hoi,
Ik heb het gevoel dat mn war/koud schuif op mn dashbard (type 1) niet meer doet wat ie moet doen.
De schuif schuift heel makkelijk, alsof het los zit en niets open of dicht hoeft te schuiven. Ook vond ik van de week stukjes plastic in de buurt van mn middenconsole, wat met doet vermoeden dat er mss iets is afgebroken.
Omdat ik gister toch bezig was m'n boxjes voorin te plaatsen, heb ik even gekeken. bij het voetengedeelte van de bestuurder zit een soort van schuif/kraan die volgens mij door de warm/koud schuif op t dashboard bediend wordt. ik kan deze vrij met de hand bewegen zonder dat er wat op t dashboard gebeurt.
Wat is nou handig om de boel goed te kunnen onderzoeken, moet ik dan mn hele middencolsole eruithalen en vervolgens ook de hele kachelunit? Of is alleen de middenconsole eruit halen voldoende?
Gr
Dennis
Warm/koud schuif kacheltje stuk
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Warm/koud schuif kacheltje stuk
Het is even kijken of de kabel nog wel goed is. Kun je niet zien of de borgklips is afgebroken bij de kachelkraan?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Warm/koud schuif kacheltje stuk
Dikke kans dat het de borg clips zijn, dat was vroeger al een zwak punt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Warm/koud schuif kacheltje stuk
Zie bij het kraantje niets vreemds, maar als ik de schuif omhoog duw, gebeurt er niets
De linkerschuif om de lucht dicht/open te doen, gaat wel helemaal naar beneden, maar omhoog gebeurt er niets. Zie ook geen kabeltje bewegen daar beneden,dit gebeurt wel als ik het met de hand openzet en de schuif dan naar beneden duw.
Denk dat de boel daar toch maar even open moet.
Iemand nog tips?
De linkerschuif om de lucht dicht/open te doen, gaat wel helemaal naar beneden, maar omhoog gebeurt er niets. Zie ook geen kabeltje bewegen daar beneden,dit gebeurt wel als ik het met de hand openzet en de schuif dan naar beneden duw.
Denk dat de boel daar toch maar even open moet.
Iemand nog tips?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Warm/koud schuif kacheltje stuk
ehhhh schroevendraaierIemand nog tips?
Je kachelmotor zit aan de bestuurderskant, daar gaat dus 1 kabel heen.
Een andere kabel bediend de klep voeten/boven uitvoer.
So many cars, so little time
Re: Warm/koud schuif kacheltje stuk
Probleem gevonden, ik was even bang dat ik de hele kachelunit eruit moest, viel mee.
Ik weet niet hoe ze heten, maar het gedeelte dat daadwerkelijk schuift en in je dashboard zit is bij mij afgebroken op de plekken waar de kabels vast horen te zitten.
Nr 1 op onderstaand schema:

Heater control/bowden cable/sofica - BMW parts catalog
De rechter is ook niet helemaal 100%/
Heeft iemand er nog twee liggen?
Ter verduidelijking nog twee foto's
Links

Rechts:

Ik weet niet hoe ze heten, maar het gedeelte dat daadwerkelijk schuift en in je dashboard zit is bij mij afgebroken op de plekken waar de kabels vast horen te zitten.
Nr 1 op onderstaand schema:

Heater control/bowden cable/sofica - BMW parts catalog
De rechter is ook niet helemaal 100%/
Heeft iemand er nog twee liggen?
Ter verduidelijking nog twee foto's
Links

Rechts:
