E21 1975 M20 2.0 E30

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by Wondermike »

Op het engelse forumdeel staat dit:
you need an e30 4 cylinder inj. engine in tank sender/pump. make sure you get the two e30 plugs with a bit of wire still on them to solder in!
En dit plaatje staat erbij:
Image


So many cars, so little time
stijn750iL
Newbee
Posts: 10
Joined: Tue Sep 21, 2010 10:20 pm

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by stijn750iL »

Danny043 wrote:Echter, vrienden van mij hebben een E30 320i 6 cylinder, en die motor klinkt zo lekker :launch Maar ik vraag me af of je veel verschil merkt met de M10B20?
Hey danny, ik vind persoonlijk ook die 2.0 6 cil. ook erg lekker klinken en omdat het mijn bedoeling is er tog een grotere 6 cilinder in te leggen kan ik mooi beginnen met een 2.0. zodoende dat die 4 cilinder eruit is gegaan.
stijn750iL
Newbee
Posts: 10
Joined: Tue Sep 21, 2010 10:20 pm

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by stijn750iL »

323baur wrote:Hi,
4 bakken voor de m20 mét km teller aandrijving zullen er nog wel te vinden zijn voor een kratje bier, maar 5 bakken worden schaarser.
Reken op minstens 150-200euro, maar ik heb ze ook al voor (vraag) prijs euro 400+ voorbij zien komen.
thats why!
Hey baur, daarom heb ik ze op voorhand liggen :)

Maar met de snelheidskabel ga ik niets meer doen iig. Aangezien deze niet meer op de weg komt :)
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by 323baur »

Dacht al zo iets .. :launch
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
stijn750iL
Newbee
Posts: 10
Joined: Tue Sep 21, 2010 10:20 pm

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by stijn750iL »

Mja je moet er stroom op zette... Dat bedoelde ik met prik... En met carbs bedoel ik carburateur motoren... Ik heb er nu 2 met gewone carburateurs... Wel m20b20 ers... Maar in een van de twee komt een m20b25 motor met 3 dubbele solexen... Dus ik ben helemaal zot van carbs...[/quote]


ooow zo ja prik. haha.. ja dat is dus op zich niet zo probleem maar hoe zorg ik er dus voor dat de gehele auto voorzien is van stroom. dat was mijn vraag eigenlijk ook, moet ik daarvoor de startmoter dynamo en brandstofpomp prikken? als iemand mij daar weg wijs in kan maken :)
stijn750iL
Newbee
Posts: 10
Joined: Tue Sep 21, 2010 10:20 pm

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by stijn750iL »

Wondermike wrote:Op het engelse forumdeel staat dit:
you need an e30 4 cylinder inj. engine in tank sender/pump. make sure you get the two e30 plugs with a bit of wire still on them to solder in!
En dit plaatje staat erbij:
Image

Kijk ja, zoiets daar kan ik wel iets aan hebben denk ik THNX
Davegrashoek
E21 starter
Posts: 33
Joined: Tue Jan 05, 2010 3:49 pm

Re: E21 1975 M20 2.0 E30

Post by Davegrashoek »

Wondermike wrote:Kijk dat is nou een voorstel ronde.

Heb je in de tank een "intankpompunit" of is dit gewoon de buis van de bestaande tank?
Want dan is dat puur een opzuigbuis met benzinemeter aansturing (geen pomp)
De 320/4 had gewoon een mechanische benzine pomp.
in mijn auto is ook een blok van een e30 gemonteerd, alleen dan met inlaatspruitstuk met carb. Hier is gewoon een universeel elektrisch brandstofpompje op de aanzuigleiding van de mechanisch pomp aangesloten. werkt ook gewoon. alleen omdat jij voor een injectieblok gaat, denk ik dat je een retourleiding naar de tank moet trekken..

Wat betreft de kabelboom, ik heb in mijn topic over ombouw van m20b25 een aansluitschema staan voor de kabelboom.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=11142 misschien dat je er wat mee kunt!

Groete
Bmw E21 320/6
Bmw E30 325I Rijp voor sloop


VW Caddy 1996 For Sale
Suzuki Swift, daily
Post Reply