316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

En ze zijn verkocht aan mij. :wink:

Mailtjes kregen ze genoeg maar ik was de eerste die belde en mailde. Winkel was net open dus de winnaar :D


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Wondermike »

tadaa!!!

Goed gedaan en je slaat de spijker op zijn kop.
Mailers zijn er genoeg en 3 kwart reageert daarna toch niet meer.
Gelijk bellen en direct contact werkt gewoon het beste!
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Aangezien dit nergens meer te krijgen is. Hoef ik niet meer zelf een plaat te gaan kloppen en misvormen :mrgreen:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Update:
Vandaag weer eens wat gedaan aan de 316. Eerst het zand uit de wielbak rechts gehaald en eigenlijk viel het me niet eens tegen. Na aan de binnen zijde de zwarte "coating" te hebben verwijderd kwam er een redelijk nette ingelaste plaat tevoorschijn. Niet eroverheen maar ter vervanging van het rotte deel. Dat scheelt weer wat werk. Ik ga nog wel de originele BMW coating verwijderen in de wielbak om later geen verassing te krijgen. In de achterbak moet ik waarschijnlijk wel een stukje zelf plaatsen.

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

hoi Peter

ziet er goed uit ,goed bezig :D
wat betreft las apparaten zit er wel verschil in maar oefening baard kunst
veel doen dus :lol:
heb zelf een kemppi,zeer geschikt. en zelfs op 230 volt.
ga zo verder zou ik zeggen.
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Hoi Stefan,

Bedankt en inderdaad veel oefenen. Het is nu alleen iets te koud in de garage dus we zijn nu in huis aan het klussen. Hoever ben je zelf ondertussen met de E21?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

hoi Peter

ben van de week weer begonnen,eindelijk weer.
had het druk op t werk en thuis,pas verhuist.
dus vandaar.
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Verhuizen is altijd veel werk.

Het laswerk bij jou ziet er weer netjes uit. :!:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

wil wel eens komen kijken bij je en het een keer voor doen :)
kan ik misschien je las apparaat een keer afstellen,kan ik gelijk zien
of het een goed apparaat is,omdat je daar aan tweifeld
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Peter V. »

Je mag altijd langskomen voor advies geven of gewoon koffie.

Mijn lasapparaat is gewoon ongeschikt voor een echte restauratie dat weet ik zeker. Zo'n kijkshop ding is leuk voor een verdwaald plaatje lassen maar niet voor een echte restauratie. Als het moment aanbreekt dat er echt gelast moet gaan worden aan de baur dan kom ik hier graag een keer op terug.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

ik hoor t graag Peter,als ik iemand kan helpen zal ik het niet laten.
als je een nieuw las apparaat wild aanschaffen wil ik je daar wel mee helpen.
mag met mij lasapparaat wel een keer proberen.
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Ik ben nog steeds erg blij met mijn gelaste stoeltjes iig!!! :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

graag gedaan Ite :D
blij te horen dat je tevreden bent met je stoelen,en dat ze nog heel zijn.








had niets anders verwacht :wink:
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by 323baur »

Ik kom binnenkort nog wel eens weer bij je.
Ik heb nog een lasklusje (hoeft niet voor niks hoor).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.

Post by Kuist318 »

ik hoor het wel van je Ite,bent van hartewelkom.
en andere ook hoor :)
groeten Stefan

e21 318 1978 in restauratie
e21 318 1979 daily
Post Reply