323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Kan dat niet per kwartier net als bij vrouwen? :bag
Alleen worden er dan wel extra kosten in rekening gebracht voor het brengen en halen. :wink:
Zonder gekheid........ Je kan erbij komen maar het gaat niet gemakkelijk.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Jeroen »

Ach, we hebben ook wel eea aan 'gebogen' steeksleutels etc dus we gaan 't wel wagen als we ook de :wtf WN hardyschijf gaan vervangen
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Danny043 »

Bedoel je die kabel die met 2 stekkertjes bovenop vast zit?
Die moet wel los te krijgen zijn met een beetje trial and error.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Jeroen »

Klopt. Uit verre herinneringen meen ik dat je nauwelijks de ruimte had om een steeksleutel te bewegen en een ratel past er niet tussen, maar er ligt een setje gebogen steeksleutels van hazet klaar, met ingebouwde fijne ratels. Daar vestigen we dan onze hoop maar even op. Overigens doen die achteruitrijlichten het al 2 jaar niet en gaat dat wel, maar mensen kunnen achteropkomend wel sneller een inschattingsfout maken. Als het niet gaat is het geen ramp, maar werkend is wel leuker.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by 323baur »

Gewoon een gebakje dus..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by uwbuurman »

ja inderdaad Ite, dacht ik een wrak gekocht te hebben, maar deze Baur... en dat voor een auto na ZO een lange zoektocht... Kun je wel trots zijn op je achterbank, maar dit is toch een dikke min hoor... :bag

*rent heel hard weg*
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by 323baur »

Ik zal mijn flex vast pakken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by 323baur »

Oh Ja;
IK WIL NU ZO'N VIP LOGO !!! NU!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by uwbuurman »

heb jij dan niet zo'n logo Ite??? waarom niet dan?? raar hoor... Wist niet dat Jeroena an ballotage deed..
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by 323baur »

Ik ben bang dat ik moet gaan betalen.
Ik heb net de voorwaarden gelezen:
Zo'n VIP logootje kost je maandelijks euro 35,- met auto-incasso te betalen - laat maar :bag
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Danny043 »

Jeroen wrote:...Overigens doen die achteruitrijlichten het al 2 jaar niet en gaat dat wel...
2 jaar... Ik dacht "de tijd gaat toch niet zo snel, je hebt hem nog geen 2 jaar". Maar dus (bijna) wel.

Ik heb de schakelaar van mijn M10 bak er even afgedraaid. Hij zat redelijk stevig vast, niet al te vast. Ik schoot wel door en haalde mijn knokkel open. Met een gebogen steeksleutel moet het lukken. Alleen het terug plaatsen is ff pielen. Hij moet precies recht erin. En dan zijn kleine kinderhandjes wel handig.

Ik zat nog eens naar je groene te kijken, en damn, die is toch ook mooi. Heb je die nu in opslag staan met al die goodies erop en eraan? Recaro's, sportstuur, Alpina's, onderstel? Of heb je een gedeelte naar je Polaris overgezet?
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Jeroen »

Ik keek er zelf ook van op maar in mei is de Baur alweer 2 jaar in NL idd! Die groene staat idd in opslag, gedeeltelijk gedemonteerd maar interieur etc hoog en droog op zolder hoor. Wat er op de Baur is overgezet is zo uit m'n hoofd alleen de set Alipina wielen die toch op zolder lagen te niksen :roll: oh en de Alpina stabi was al jaren bedoeld voor de groene maar is recent gestraald en gepoedercoat en die ga ik van de week onder de Bauert zetten.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by uwbuurman »

Jeroen wrote:...alleen de set Alipina wielen ...
Weer die Marokaanse velgen...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
jamesV
E21 Pro
Posts: 557
Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
Location: west vlaanderen - belgie
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by jamesV »

dit topic gisteren voor het eerst tegengekomen (ben altijd blijven hangen bij de 4cyl-ers :bag ) schitterende wagen.. kan ik maar van dromen. kwijl kwijl.....
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland

Post by Jeroen »

Thanks!

Vorig jaar had ik al de brandstofslangen vervangen waar ik zo bij kon, die bovenop de rechter tankhelft en naar de pomp e.d., maar ik had daarna onderaan de linker tank ook al eens een druppel zien hangen dus die moest er nu ook maar eens aan geloven. Zo zag de boel eruit na verwijderen van die tankhelft...

De achterbrug heeft wat vliegroest, niet genoeg om me nu aan te storen

Image

Image

Image

Image

Yep, die heeft wel lopen lekken... verder roest- en lekvrij

Image

Image

De oplettende kijker heeft ook al de ontbrekende stabi opgemerkt, de door Arnold opnieuw opgebouwde Alpina stabi mag er nu ook gelijk onder!

Image

En ach, nu 'ie toch hoog op z'n pootjes staat...

Image
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply