Graag wil ik weten hoe de afwateringskanalen van een origineel schuifdak lopen. Volgens mij loopt er iets door de A stijl en de C stijl? maar waar preciel en links of rechts? en vanaf waar gaat een metalen buisje over in een rubberslangetje?
Ik ga namelijk een auto slopen , dus het dak eraf halen en dan moet ik weten waar ik de afvoertjes moet doorhalen.
Je had mij ook even kunnen bellen i.p.v. je post op te krikken.
De ijzeren afwateringspijpjes zijn 4 cm lang. Ze zitten op alle 4 de hoeken. De slangen aan de voorzijde lopen tot in de dorpel en de achterste lopen tot in de ventilatieroosters in de c-stijl en zijn 25 cm lang.
Last edited by Arnold D on Mon Mar 14, 2011 10:42 pm, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Voordat je het dak eraf haalt, klemmen even los maken en dan kun je de slangen eruit trekken. Hij zit vooral in de A-stijl opgesloten door een soort kussentjes. Verwijder die eerst ook.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Daar heb ik geen foto's van. De slangen zijn stug, maar met een beetje geleiden gaan ze er weer heel goed in. Die ruimte is er wel. De meesten vergeten de kussentjes te verwijderen, waardoor ze goed vast komen te zitten.
Vergeet ook de slangen niet te verwijderen als je de auto laat stralen. Ik ken iemand die ze nog in de auto had tijdens het stralen, waardoor de afvoer verstopt is geraakt met het gevolg dat tijdens een regenbui de auto blank stond.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Arnold D wrote:Vergeet ook de slangen niet te verwijderen als je de auto laat stralen. Ik ken iemand die ze nog in de auto had tijdens het stralen, waardoor de afvoer verstopt is geraakt met het gevolg dat tijdens een regenbui de auto blank stond.
Oeps.... Dat is een duur foutje
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Haha, ja, das een goeie! Maar die slangetjes kun je dus ook verwijderen en plaatsen als het dak erop zit? ik ga namelijk het dak verwijderen met stijlen en al.
Daarnaast een andere vraag Arnold (ook voor de postings! ) hoe verwijder ik het hemeltje zonder de bende te vernielen?
uwbuurman wrote:Haha, ja, das een goeie! Maar die slangetjes kun je dus ook verwijderen en plaatsen als het dak erop zit? ik ga namelijk het dak verwijderen met stijlen en al.
Daarnaast een andere vraag Arnold (ook voor de postings! ) hoe verwijder ik het hemeltje zonder de bende te vernielen?
Alle ramen verwijderen want daar zitten ze om de sponning heen. Hetzelfde voor het schuifdak maar dat kun je later doen omdat je alle stijlen meeneemt. Verder zul je zien dat er stangen van links naar rechts lopen die het hemeltje een spanning geven zodat ze niet doorhangt. Deze hangt in kunststof klemmen. De stangen krijg je uit de kunststof klemmen door ze een kwartslag te draaien. De stangen zitten in een zoom van het hemeltje geschoven.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Het gedeelte wat Peter beschrijft beni k bekend mee, maar hoe zit het hemeltje omgevouwen bij het schuifdak zelf (dus niet op de schuifdakplaat maar er omheen)? En kun je dit makkelijk los maken?
De achterste slangen kun je laten zitten, maar de voorste moeten wel even gedemonteerd worden. De hemel zou ik toch demonteren, ook omdat deze op de aanhanger mee moet. De hemel rond het opendak kun je voorzichtig lossteken met een bot plamuurmes, of je slijpt de hoeken even goed rond.
Kom even langs, dan kun je mijn boek even meenemen, daar staat precies in beschreven hoe je het mechanisme demonteerd, daarna de harde isolatieplaten, omdat je volgens mij anders niet bij de slangen kunt komen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.