316, 1980 SAPHIR BLAU.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Goed bezig Peter!
Welke velgen zitten er nu onder? Ik blijf dat saphir toch een machtig mooie kleur vinden!!
groeten loentje
Welke velgen zitten er nu onder? Ik blijf dat saphir toch een machtig mooie kleur vinden!!
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Tadaa! Laat ze opschieten dan kannie voor de APK...
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ze moeten inderdaad opschieten want anders heb ik geen E21 voor de voorjaarsmeeting. Ik ga ervan uit dat ik volgende week voor de APK kan.
Op de 316 ligen nu de 13 inch BBS wielen met 185/70-13 banden ("oude" van de baur). Volgende week komen er nieuwe banden om de 15 inch BBS wielen en deze gaan onder de 316.
Op de 316 ligen nu de 13 inch BBS wielen met 185/70-13 banden ("oude" van de baur). Volgende week komen er nieuwe banden om de 15 inch BBS wielen en deze gaan onder de 316.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik had dit topic een paar maanden niet gevolgd, en zie net wat je allemaal gedaan hebt een de 316.
Je hebt geweldig werk geleverd! Het lassen gaat je al goed af, en de meeste mensen hier zouden die carb geswapt hebben voor wat anders.
Ik ben benieuwd wat je straks allemaal aan de 320\6 gaat doen
Je hebt geweldig werk geleverd! Het lassen gaat je al goed af, en de meeste mensen hier zouden die carb geswapt hebben voor wat anders.
Ik ben benieuwd wat je straks allemaal aan de 320\6 gaat doen

- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
in afwachting van de papieren nog wat kleine klusjes gedaan aan de 316.
* Remklauwen voor nogmaals ontlucht i.v.m. iets scheeftrekken bij remmen. Verder rijdt en spoort ze goed.
* Versnellingsbakolie ververst.
* Motorkapslot opnieuw afgesteld.
* Nieuwe ruitenwissers gezet en sproeiers gericht.
* Gehoopt dat de kilometerteller het zou doen na de tip van Leon, helaas dus niet.
De snelheidsmeter doet het wel maar de verzameltellers niet. Zo kan ik ook een lage tellerstand houden
* Remklauwen voor nogmaals ontlucht i.v.m. iets scheeftrekken bij remmen. Verder rijdt en spoort ze goed.
* Versnellingsbakolie ververst.
* Motorkapslot opnieuw afgesteld.
* Nieuwe ruitenwissers gezet en sproeiers gericht.
* Gehoopt dat de kilometerteller het zou doen na de tip van Leon, helaas dus niet.
De snelheidsmeter doet het wel maar de verzameltellers niet. Zo kan ik ook een lage tellerstand houden
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ik heb nog wel een slooptellers liggen. Kom maar kiezen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Zijn deze wel van een viercylinder Ite?
Dit i.v.m. de correctiefactor die ze hebben.
Verder m.b.v. Digid op de RDW site gekeken en er is al een kenteken toegewezen en een tenaamstelling gereed voor de 316.
Als ze nu een beetje snel zijn dan kan ik maandag of dinsdag de papieren in huis hebben lijkt mij.
Dit i.v.m. de correctiefactor die ze hebben.
Verder m.b.v. Digid op de RDW site gekeken en er is al een kenteken toegewezen en een tenaamstelling gereed voor de 316.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Yup, they do.
Kom maar langs, ben tot eind April alle dagen thuuus.
Kom maar langs, ben tot eind April alle dagen thuuus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Nu in de nachtdienst en aankomende week ook nog cursus. Even zien wanneer ik dit ga doen.
Ik kom erop terug.
Ik kom erop terug.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Gisteren de papieren binnen en de kentekenplaten laten maken zodat we vandaag naar de APK konden.
Het nieuws is dat ze AFGEKEURD is.
*Toch nog het scheeftrekken bij remmen (vermoeden had ik wel maar je kunt altijd hopen).
*Kleine lekkage achterdemper van de uitlaat.
Nu blijkt waarschijnlijk dat het scheeftrekken komt door de draagarmen voor. De ene kant heeft een veel stugger rubber dan de andere zijde (rubber bus waar de stabilisatorstang door gaat). Je ziet dus ook dat het ene wiel veel makkelijker verplaatst dan het andere.
We gaan dus gelijk maar twee nieuwe draagarmen voor zetten en een nieuwe einddemper.
De onderdelen zijn besteld en nu maar hopen dat dit alles voor de 23ste geregeld kan zijn
De emissiewaarden waren best goed voor een oud beestje.
Het nieuws is dat ze AFGEKEURD is.
*Toch nog het scheeftrekken bij remmen (vermoeden had ik wel maar je kunt altijd hopen).
*Kleine lekkage achterdemper van de uitlaat.
Nu blijkt waarschijnlijk dat het scheeftrekken komt door de draagarmen voor. De ene kant heeft een veel stugger rubber dan de andere zijde (rubber bus waar de stabilisatorstang door gaat). Je ziet dus ook dat het ene wiel veel makkelijker verplaatst dan het andere.
We gaan dus gelijk maar twee nieuwe draagarmen voor zetten en een nieuwe einddemper.
De onderdelen zijn besteld en nu maar hopen dat dit alles voor de 23ste geregeld kan zijn
De emissiewaarden waren best goed voor een oud beestje.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Rubbers kun je ook los kopen hoor... draagarmen vervangen is prima als je 2 E21's hebt rijden heb kun je ze altijd wel weer gebruiken maar als er geen speling op de kogels zit zou ik ze vervolgens gelijk nieuwe rubbers geven, hoesjes van de kogels inspecteren en hop u heeft een setje reserves klaar liggen. De volgende APK grijp je dan uit eigen voorraad...
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Ah! ik mag morgen. Maarre Peter, komt helemaal goed.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Je heb gelijk wat betreft de draagarmen Jeroen.
Even niet aan gedacht om in eerste instantie alleen de rubbers te vernieuwen. Alles ligt er nu al onderuit dus laat ik het netjes zeggen dat deze draagarmen niet meer bruikbaar zijn.
Nu bleek dat de linker fusee al wat ruimte had dus nu gelijk alles maar goed.
Ik hoop alleen dat alles geregeld is voordat de voorjaarsmeeting begint.
@Ite, Succes morgen.
@Koos, Inderdaad ik ben er bijna maar als je stiekem kijkt dan heeft de 316 al aardig wat werk gehad.
Ik had gewoon gehoopt lekker ongestoord aan de 320/6 te kunnen werken.
Nu bleek dat de linker fusee al wat ruimte had dus nu gelijk alles maar goed.
Ik hoop alleen dat alles geregeld is voordat de voorjaarsmeeting begint.
@Ite, Succes morgen.
@Koos, Inderdaad ik ben er bijna maar als je stiekem kijkt dan heeft de 316 al aardig wat werk gehad.
Ik had gewoon gehoopt lekker ongestoord aan de 320/6 te kunnen werken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
