inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Hee mensen,
ik was vandaag onderweg naar mijn bestemming en op ongeveer een afstand van 2 KM voor mijn bestemming merkte ik op eens na het uit de bocht acceleren dat ik een heel stuk vermogen miste.
ook was het geluid van die mooie 6 pitter van mij verdwenen en leek het wel of hij smoorde of niet op alle cilinders liep.
ben direct gestopt en gekeken of er misschien een vacuum slang los was of ik ergens iets geks tegen zou komen.
niks.
heb hem weer gestart en hij klinkt nu als een trekker, zonder power.
als ik een paar x gas geef achter elkaar (acceleratie pomp wat laat inspuiten) dan pakt hij de eerste paar seconden weer op maar voor de rest is hij niet meer voorruit te branden.
heb het idee dat mijn benzinepoimp niet genoeg druk meer levert of in ieder geval dat hij teweinig benzine krijgt.
wat zijn de punten die ik al eerste moet gaan checken?
heb al gekeken naar bougies/bougies kabels/verdelerkap. dit is allemaal nog goed (waardes)
hoop dat ik hier wat verder mee kom
ik was vandaag onderweg naar mijn bestemming en op ongeveer een afstand van 2 KM voor mijn bestemming merkte ik op eens na het uit de bocht acceleren dat ik een heel stuk vermogen miste.
ook was het geluid van die mooie 6 pitter van mij verdwenen en leek het wel of hij smoorde of niet op alle cilinders liep.
ben direct gestopt en gekeken of er misschien een vacuum slang los was of ik ergens iets geks tegen zou komen.
niks.
heb hem weer gestart en hij klinkt nu als een trekker, zonder power.
als ik een paar x gas geef achter elkaar (acceleratie pomp wat laat inspuiten) dan pakt hij de eerste paar seconden weer op maar voor de rest is hij niet meer voorruit te branden.
heb het idee dat mijn benzinepoimp niet genoeg druk meer levert of in ieder geval dat hij teweinig benzine krijgt.
wat zijn de punten die ik al eerste moet gaan checken?
heb al gekeken naar bougies/bougies kabels/verdelerkap. dit is allemaal nog goed (waardes)
hoop dat ik hier wat verder mee kom
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
* De motor loopt wel mooi stationair?
* Bij stilstaan van de auto hoe reageert de motor op gasgeven? (onbelast).
* Brandstofpomp is uiteraard een mogelijkheid maar ook vlotterniveau en afstelling en/of membraan van de accelaratiepomp.
* Bij stilstaan van de auto hoe reageert de motor op gasgeven? (onbelast).
* Brandstofpomp is uiteraard een mogelijkheid maar ook vlotterniveau en afstelling en/of membraan van de accelaratiepomp.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
motor draait stationair gewoon normaal, wel iets lager als anders. +- 800 rpm.
bij stilstaan reageert de motor wel redelijk normaal op gasgeven, onbelast ja. maar zodra ik hem in de drive zet, begint hij als een trekker te klinken en mist hij gewoon cilinders volgens mij, zo klinkt het tenmiste.
is het vlotterniveau makkelijk af te stellen?. en kan deze tijdens het rijden veranderen?..
bij stilstaan reageert de motor wel redelijk normaal op gasgeven, onbelast ja. maar zodra ik hem in de drive zet, begint hij als een trekker te klinken en mist hij gewoon cilinders volgens mij, zo klinkt het tenmiste.
is het vlotterniveau makkelijk af te stellen?. en kan deze tijdens het rijden veranderen?..
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Lijkt idd op brandstofpomp. Wat was de kleur van de bougies? Dat kan nl een idee geven, rijk/arm/ontsteking/ontstekingstiming/compressieverlies/niet meelopende cylinder, etc. Belangrijkste diagnosemiddel zonder testkast!
Nog iets: na rijden zeker niet meer in P of N zetten en dan gaan lopen gassen want in no time trap je de bak kapot! Ook in de gaten houden als je evt naar een garage rijdt, niet zomaar erheen rijden, aan de kast en gassen maar want je mag op zoek naar een andere automaatbak. Ontwerpfoutje van de firma ZF...
Nog iets: na rijden zeker niet meer in P of N zetten en dan gaan lopen gassen want in no time trap je de bak kapot! Ook in de gaten houden als je evt naar een garage rijdt, niet zomaar erheen rijden, aan de kast en gassen maar want je mag op zoek naar een andere automaatbak. Ontwerpfoutje van de firma ZF...
Regards/groeten, Jeroen
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Hoe moet je dan gaan meten met een testkast..?Jeroen wrote: Nog iets: na rijden zeker niet meer in P of N zetten en dan gaan lopen gassen want in no time trap je de bak kapot! Ook in de gaten houden als je evt naar een garage rijdt, niet zomaar erheen rijden, aan de kast en gassen maar want je mag op zoek naar een andere automaatbak. Ontwerpfoutje van de firma ZF...
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Nachtje naast de testkast laten staan, dan starten en testen, niet rijden. Omslachtig, maar anders wordt het mogelijk erg duur meten. Er zijn wel wat members die dat aan den lijve hebben ondervonden hier, oa Nils.
Regards/groeten, Jeroen
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
bedankt voor alle reacties! en tips!
na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter
eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.
alles leek gewoon goed.
wat nu het verhaal is.!
vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond.
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had.
in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.
ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo :S
na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter
eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.
alles leek gewoon goed.
wat nu het verhaal is.!
vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond.
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had.
in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.
ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo :S
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
bedankt voor alle reacties! en tips!
na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter
eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.
alles leek gewoon goed.
wat nu het verhaal is.!
vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond.
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had.
in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.
ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo
na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter
eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.
alles leek gewoon goed.
wat nu het verhaal is.!
vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond.
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had.
in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.
ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Hahahaha verhaal van de week wat mij betreft!Rutger-G wrote:bedankt voor alle reacties! en tips!
na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter
in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.![]()
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.![]()
Maar mooi dat je het hebt opgelost!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Schitterende ontdekking
Wat betreft de automaatbakken: Wat een flinke opdonder krijgt is de koppelomvormer. Verder loopt volgens mij de oliedruk in de bak zodanig op dat dit een probleem geeft. Precieze details weet ik verder ook niet.
Wat betreft de automaatbakken: Wat een flinke opdonder krijgt is de koppelomvormer. Verder loopt volgens mij de oliedruk in de bak zodanig op dat dit een probleem geeft. Precieze details weet ik verder ook niet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.
ik heb zelf toch wel wat andere gevoelens erbij....
jaloerse mensen denk ik gewoon;)..
ik heb zelf toch wel wat andere gevoelens erbij....
jaloerse mensen denk ik gewoon;)..
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
-
Jwee
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 50
- Joined: Sun Aug 28, 2011 9:30 pm
- Location: Volkel (noord brabant)
- Contact:
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Beetje triest dat mensen niet van je spullen af kunnen blijven.Rutger-G wrote:haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.
ik heb zelf toch wel wat andere gevoelens erbij....
jaloerse mensen denk ik gewoon;)..
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn auto nooit bij een cafe zou laten staan, dus voor je gaat zuipen eerst op een veilige plek of met de fiets gaan
BMW 316 E21 (1978)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Tankdop op slot kan ook helpen 
Regards/groeten, Jeroen
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Gewoon de auto laten reinigen en de kosten op die persoon verhalen!
groeten loentje
groeten loentje
Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD
Sorry, ik dacht uit je tekst op te maken dat je de humor wel van inzag. Het lijkt me overigens klote als het mij zou gebeuren, alleen is het zo'n typisch heldenverhaal dat ik er om moet lachenRutger-G wrote:haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.
ik heb zelf toch wel wat andere gevoelens erbij....
jaloerse mensen denk ik gewoon;)..