inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Rutger-G
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '78 320/6 aut

inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD

Post by Rutger-G »

Hee mensen,

ik was vandaag onderweg naar mijn bestemming en op ongeveer een afstand van 2 KM voor mijn bestemming merkte ik op eens na het uit de bocht acceleren dat ik een heel stuk vermogen miste.

ook was het geluid van die mooie 6 pitter van mij verdwenen en leek het wel of hij smoorde of niet op alle cilinders liep.
ben direct gestopt en gekeken of er misschien een vacuum slang los was of ik ergens iets geks tegen zou komen.

niks.

heb hem weer gestart en hij klinkt nu als een trekker, zonder power.
als ik een paar x gas geef achter elkaar (acceleratie pomp wat laat inspuiten) dan pakt hij de eerste paar seconden weer op maar voor de rest is hij niet meer voorruit te branden.
heb het idee dat mijn benzinepoimp niet genoeg druk meer levert of in ieder geval dat hij teweinig benzine krijgt.

wat zijn de punten die ik al eerste moet gaan checken?

heb al gekeken naar bougies/bougies kabels/verdelerkap. dit is allemaal nog goed (waardes)

hoop dat ik hier wat verder mee kom

if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: inhouden bij volgas, stotteren en trekker geluid XD

Post by Peter V. »

* De motor loopt wel mooi stationair?

* Bij stilstaan van de auto hoe reageert de motor op gasgeven? (onbelast).

* Brandstofpomp is uiteraard een mogelijkheid maar ook vlotterniveau en afstelling en/of membraan van de accelaratiepomp.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Rutger-G
Upcoming E21 fanatic

Post by Rutger-G »

motor draait stationair gewoon normaal, wel iets lager als anders. +- 800 rpm.

bij stilstaan reageert de motor wel redelijk normaal op gasgeven, onbelast ja. maar zodra ik hem in de drive zet, begint hij als een trekker te klinken en mist hij gewoon cilinders volgens mij, zo klinkt het tenmiste.

is het vlotterniveau makkelijk af te stellen?. en kan deze tijdens het rijden veranderen?..
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Lijkt idd op brandstofpomp. Wat was de kleur van de bougies? Dat kan nl een idee geven, rijk/arm/ontsteking/ontstekingstiming/compressieverlies/niet meelopende cylinder, etc. Belangrijkste diagnosemiddel zonder testkast!

Nog iets: na rijden zeker niet meer in P of N zetten en dan gaan lopen gassen want in no time trap je de bak kapot! Ook in de gaten houden als je evt naar een garage rijdt, niet zomaar erheen rijden, aan de kast en gassen maar want je mag op zoek naar een andere automaatbak. Ontwerpfoutje van de firma ZF...
Regards/groeten, Jeroen
315jurre
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)

Post by 315jurre »

Jeroen wrote: Nog iets: na rijden zeker niet meer in P of N zetten en dan gaan lopen gassen want in no time trap je de bak kapot! Ook in de gaten houden als je evt naar een garage rijdt, niet zomaar erheen rijden, aan de kast en gassen maar want je mag op zoek naar een andere automaatbak. Ontwerpfoutje van de firma ZF...
Hoe moet je dan gaan meten met een testkast..?
www.123CarCleaning.nl

1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Nachtje naast de testkast laten staan, dan starten en testen, niet rijden. Omslachtig, maar anders wordt het mogelijk erg duur meten. Er zijn wel wat members die dat aan den lijve hebben ondervonden hier, oa Nils.
Regards/groeten, Jeroen
Rutger-G
Upcoming E21 fanatic

Post by Rutger-G »

bedankt voor alle reacties! en tips!

na heel wat zoeken en proberen.
ben ik er achter

eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.

alles leek gewoon goed.

wat nu het verhaal is.!

vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond.
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had.

in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank.
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven.

ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo :S
Rutger-G
Upcoming E21 fanatic

Post by Rutger-G »

bedankt voor alle reacties! en tips!

ben ik er achter

eerst ontstekings tijdstip gecontroleerd.. alle vacuumslangen nog eens bij langs. benzine druk gemeten, zelfs de timing van de riem bekeken.

alles leek gewoon goed. :screwy

wat nu het verhaal is.! :protest

vrijdag avond met de auto naar de kroeg gegaan, en de auto bij de kroeg laten staan. enige vorm goud gele pretcilinders waren daar de oorzaak van.
zaterdag ochtend toen ik mijn auto weer had gevonden bleek dat het tankdopje los stond. e_surprised
dacht eerst aan kwa-jongen streken maar zocht er niks achter, maar wou het wel graag weten wie en waarom.
zondag weer in dezelfde kroeg gevraagd naar beveiligsbeelden of er iets op stond. bleek een bekende van mij te zijn die aan mijn auto had gezeten. telefoon nummer achterhaald en hem even gevraagd uit te leggen wat hij bij mijn auto te zoeken had. :protest

in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank. :screwy
en aangezien ik op reserve reed toen ik bij de kroeg weg ging..... juist.. bier in mijn carburateur.
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven. :rev

ps.
zijn de bakken zo erg gevoelig dat dat onbelast laten draaien van de motor daar invloed op heeft?
thanks voor de tip dan! niet dat ik volle dagen voor het huis sta te luisteren hoe mijn toerenbegrenzer klinkt ofzo :bag
bartgouda
E21 Fanatic

Post by bartgouda »

Rutger-G wrote:bedankt voor alle reacties! en tips!

ben ik er achter

in ieder geval, op de beelden was goed te zien hoe deze beste meneer zijn bierflesje leegde in mijn tank. :screwy
alles afgetapt en verse benzine getankt. en mijn auto loopt weer prachtig. niet meteen maar kwam al snel weer volledig tot leven. :rev
Hahahaha verhaal van de week wat mij betreft!
Maar mooi dat je het hebt opgelost!
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Schitterende ontdekking :loll

Wat betreft de automaatbakken: Wat een flinke opdonder krijgt is de koppelomvormer. Verder loopt volgens mij de oliedruk in de bak zodanig op dat dit een probleem geeft. Precieze details weet ik verder ook niet.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Rutger-G
Upcoming E21 fanatic

Post by Rutger-G »

haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.

ik heb zelf toch wel wat andere gevoelens erbij....

jaloerse mensen denk ik gewoon;)..
Jwee
Upcoming E21 fanatic

Post by Jwee »

Rutger-G wrote:haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.

Beetje triest dat mensen niet van je spullen af kunnen blijven.
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn auto nooit bij een cafe zou laten staan, dus voor je gaat zuipen eerst op een veilige plek of met de fiets gaan :mrgreen: :boogie
BMW 316 E21 (1978)
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Tankdop op slot kan ook helpen :idea:
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Gewoon de auto laten reinigen en de kosten op die persoon verhalen!

groeten loentje
bartgouda
E21 Fanatic

Post by bartgouda »

Rutger-G wrote:haha mooi dat jullie er om kunnen lachen.

Sorry, ik dacht uit je tekst op te maken dat je de humor wel van inzag. Het lijkt me overigens klote als het mij zou gebeuren, alleen is het zo'n typisch heldenverhaal dat ik er om moet lachen :sealed
Post Reply