Mijn naam is Sten Juffer, 20 jaar en kom uit Nunspeet (gelderland). Na 2 jaar een volkswagen oldtimer te hebben gereden heb ik een aantal maanden geleden een bmw e21 316 uit '81 op LPG gekocht. Een super fijne wagen, ben inmiddels dus echt door t bmw virus gegrepen. De wagen is 30 jaar oud dus vanzelfsprekend heeft de wagen een aantal mankementen die ik wil kan aanpakken! Aangezien ik dus bmw-newbee ben hoop ik dat jullie veteranen mij kunnen helpen met een aantal zaken!
Allereerst loopt de wagen niet stationair wanneer de motor koud is. De wagen is onderzocht en de automatische choke werkt niet. Nu kan ik niet zo gauw een nieuwe carburateur vinden! Maar ik denk dat het probleem ook ergens anders mee te maken kan hebben. In de zekeringenkast zie ik namelijk een zekering waar zoiets opstaat als automatische starthilfe! hiervan loopt een (zelfgerommeld door de vorige eigenaar) koperen draad de wagen in, dus door het motorcompartiment. Wellicht heeft iemand van jullie een idee wat het probleem kan zijn.
Laat ik het nu maar bij 1 probleem houden!
Groet, Sten!