Alle remleidingen vervangen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Alle remleidingen vervangen
Tja, Zavit, mooi dat je een APK hebt! Maar over die remleidingen, de kwaliteit is niet van een APK afhankelijk. Veiligheid gaat voor alles, toch? Kortom, vervangen, dan ben je er af!
Re: Alle remleidingen vervangen
Vervangen die hap, zo'n garagehouder zegt dat niet voor niets.
Ik had hetzelfde bij de E30. Trap heel hard op de rem, zegt de garagist. En ja hoor, kapot.
Ik had hetzelfde bij de E30. Trap heel hard op de rem, zegt de garagist. En ja hoor, kapot.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Alle remleidingen vervangen
Thanks all !
Ben na dit weekend in ieder geval klaar voor de Sharknosemeeting !
Groet,
Zavit.
Ben na dit weekend in ieder geval klaar voor de Sharknosemeeting !
Groet,
Zavit.
Re: Alle remleidingen vervangen
Ja, heb ze vervangen.
Ging vrij aardig, eigenlijk precies zoals jullie hadden gezegd. Denk dat het met een brug nog veel makkelijker is, maar wij waren zondag rond 15.30 uur de smeerput uit en toen was het klaar.
Zaterdag overigens pas rond 11 uur begonnen.
We hebben alle leidingen vervangen, toch handig zo'n zwagert !
We zijn achteraan begonnen en zijn toen naar voren gaan werken. Toen we bij het linker achterwiel kwamen moesten we de langste leiding vervangen. Na de wartel van de leiding bij het achterwiel los te maken kom je bij het volgende punt boven de tank aan, dit is een rot puntje want hier zit de leiding weliswaar alleen vast met een plastic clipje met kruiskopschroefje, maar je komt er niet bij met je schroevendraaier omdat je de hoek niet kan maken. Ook met een heel kort schroevendraaiertje of de kleine ratel lukte het naar ons oordeel niet. Daarom hebben we eerst alle andere bevestigingspunten losgemaakt en toen de leiding aan een kant doorgeknipt. Daarna heb ik voorzichtig de andere kant van de leiding uit het clipje kunnen trekken.
Volgt u mij nog ?
Toen we de nieuwe leiding weer gingen monteren hebben we 'em op dat punt met 2 tie-rapjes weer aan de clip bevestigt.
Verder geen problemen tegengekomen.
Vond dat de leidingen er juist nog goed uitzagen, enige kritieke punt in mijn ogen was de "langste" leiding waar ik het zojuist over had. De hele onderkant van mijn auto is getectyleerd, de oude leidingen dus ook. Maar de nieuwe dus niet. Doen of niet doen ? Ik rijd er alleen in de lente/zomer mee.
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is dat deze leidingen er 30 jaar op hebben gezeten ? Ik kan uiteraard niks herleiden, maar ik zag wel dat de oude rubber slangetjes van Ate waren, en wel al een beetje scheurtjes vertoonden.
De auto remt trouwens nog wel even slecht als voorheen, maar ik denk dat alleen een remklauwrevisie of nieuwe klauwen een betere remprestatie zullen geven.
Wat ik trouwens wel merkte was dat bij het eerste proefritje mijn linkervoorrem bleef aanlopen na een paar keer goed remmen.
Bedankt voor jullie adviezen, hopelijk spreken we elkaar op de sharknose meeting.
Groet,
Zavit.
Ging vrij aardig, eigenlijk precies zoals jullie hadden gezegd. Denk dat het met een brug nog veel makkelijker is, maar wij waren zondag rond 15.30 uur de smeerput uit en toen was het klaar.
Zaterdag overigens pas rond 11 uur begonnen.
We hebben alle leidingen vervangen, toch handig zo'n zwagert !
We zijn achteraan begonnen en zijn toen naar voren gaan werken. Toen we bij het linker achterwiel kwamen moesten we de langste leiding vervangen. Na de wartel van de leiding bij het achterwiel los te maken kom je bij het volgende punt boven de tank aan, dit is een rot puntje want hier zit de leiding weliswaar alleen vast met een plastic clipje met kruiskopschroefje, maar je komt er niet bij met je schroevendraaier omdat je de hoek niet kan maken. Ook met een heel kort schroevendraaiertje of de kleine ratel lukte het naar ons oordeel niet. Daarom hebben we eerst alle andere bevestigingspunten losgemaakt en toen de leiding aan een kant doorgeknipt. Daarna heb ik voorzichtig de andere kant van de leiding uit het clipje kunnen trekken.
Volgt u mij nog ?
Toen we de nieuwe leiding weer gingen monteren hebben we 'em op dat punt met 2 tie-rapjes weer aan de clip bevestigt.
Verder geen problemen tegengekomen.
Vond dat de leidingen er juist nog goed uitzagen, enige kritieke punt in mijn ogen was de "langste" leiding waar ik het zojuist over had. De hele onderkant van mijn auto is getectyleerd, de oude leidingen dus ook. Maar de nieuwe dus niet. Doen of niet doen ? Ik rijd er alleen in de lente/zomer mee.
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is dat deze leidingen er 30 jaar op hebben gezeten ? Ik kan uiteraard niks herleiden, maar ik zag wel dat de oude rubber slangetjes van Ate waren, en wel al een beetje scheurtjes vertoonden.
De auto remt trouwens nog wel even slecht als voorheen, maar ik denk dat alleen een remklauwrevisie of nieuwe klauwen een betere remprestatie zullen geven.
Wat ik trouwens wel merkte was dat bij het eerste proefritje mijn linkervoorrem bleef aanlopen na een paar keer goed remmen.
Bedankt voor jullie adviezen, hopelijk spreken we elkaar op de sharknose meeting.
Groet,
Zavit.
Re: Alle remleidingen vervangen
Mooi dat je ze vervangen hebt, en mooi dat die weer APK heeft!
