Op verzoek

Directe links: Kalender en verslagen 2026 ; Verslagen eerdere evenementen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Op verzoek

Post by Wondermike »

Voor dag 2 stonden 3 etappes gepland die we vol goede moed zijn begonnen. Wel gingen we als clubje (5 auto's) op pad waarbij het motto was, als we het punt vinden prima maar zo niet rijden we lekker verder.
Hierdoor hadden we de tijd en genoten we des te meer.
Image

Ook Luxemburg kent hele fraaie wegen met haarspeldbochten en al! Er waren een paar heerlijke stukken tussen met overzichtelijke kronkels waar de E21 zich helemaal thuis voelde.
Image

Image

Image

Image

Image

De uitzetters met jarenlange rally ervaring, helaas was de in hun ogen misschien eenvoudige rit voor de meeste toch iets te hoog gegrepen. De hoeveelheid werk die ze in het opzetten van de rit hebben gestoken is enorm.
Image

De reserveauto....
Image

De strikvragen.....
Image

Etappe 3 was lang, heel lang en ook hier was de geplande tijd weer veel te kort, toch aardig wat punten gesprokkeld. De negende plek was voor Team Oudendijk. We zijn geeindigd in Belgie net onder Maastricht waar we nog een heerlijke maaltijd geserveerd kregen waarna we om 19:00 de terugweg konden beginnen. Door het slechte weer en de wegwerkzaamheden konden we om 22:45 de Baur de garage in rijden, weer 1150km op de teller erbij vol rijplezier!

Of wij in dit concept nog een keer mee zouden doen valt te bezien. De prijs was behoorlijk stevig te noemen en de druk van tijd en strafpunten te groot.
Wel geeft het een bepaalde spanning en gevoel om toch de behoorlijk lastig te vinden punten te kunnen scoren met de beperkte middelen die we hadden in zo'n super mooie omgeving.
Ans heeft ook zeker genoten en langzamerhand went ze wel aan het iets steviger rijden. Dwars door de bocht moet ik alleen niet in mijn hoofd halen......

So many cars, so little time
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

In ieder geval weer een ervaring rijker en toch wel leuk van opzet. Is heel anders toeren dan we gewend zijn uiteraard.

Ik heb weleens zitten denken om ook zoiets op te zetten maar ik ben bang dat er hier op het forum niet zoveel liefhebbers voor zijn omdat het dan heel anders rijden wordt.
Ik heb aardig wat routes in huis van de Porsche club die eenzelfde opzet hebben gedaan maar dan wel met een vaste route en controlepunten/vragen.

Mooie beelden en het belangrijkste is dat jullie ervan genoten hebben.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Mooi verslag en foto's Mike .. met de plaatselijke oldtimerclub doen we ook weleens zo'n dingen .. tot op zeker punt vind ik de weg zoeken leuk alleen zijn die extra vragen ed. niet aan mij besteed.

Tof dat Ans begint te genieten van het iets sportievere rijden .. leuk ook dat jullie niets ergs is overkomen op dat spannende moment .. een ongeval is snel gebeurd ... :bag

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

De benadering is duidelijk anders dan wat wij doorgaans doen en zeker naar de Alpen. Daarvoor hebben we een format gevonden dat het selecte gezelschap erg goed past. Ik heb ook een paar keer zoiets gedaan maar het is mijn ding niet, ieder zijn meug!

Maar goed, wel een leuk verslag en dito foto's! :thumbsup Nog in Spa/Stavelot geweest? Is leuk aankomen met raceweekends want de wegen zijn dan overvol met allerhande fraai spul.
Regards/groeten, Jeroen
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Hoi Michel,

Ik herken mij precies in hetgeen jij schrijft. Ik heb jarenlang deelgenomen aan diverse kaartleesritten van de ASVH inclusief de Europarit, toenmalige acht van Hellendoorn en Omloop. Maar de uitzetters van die evenementen zijn meer van de 'kaartlees-fun' en ik meer van de 'driving-fun' en als dat laatste er niet meer is, dan hoeft het eerste van mij ook niet.

Op dat moment zijn we begonnen met onze E34 M5 Alpentoer-tochten, maar dan zonder het competitie-element en zonder kaartlees-systemen, maar wel een heldere routebeschrijving die geen navigatie-kennis vereist. Dat werkte van meet af aan erg goed en de essentie draaide weer om het rijden en genieten; stress heb ik als kenniswerker immers genoeg, daar heb ik in mijn vrije tijd geen zin in.
Carpe Diem, Raymond
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Mooi verslag en foto's Michel. Blij dat jullie het naar de zin hebben gehad en zonder ongelukken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

in ieder geval een ervaring rijker een een leuk weekendje weg.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply