Zijn vrijdag middag om 1 uur naar Beek Auto Racing in Denhaag gegaan om het nieuw opgebouwde blok te laten afstellen en meten op de bank.
Dit alles bij een temperatuur van een heerlijke niet PK goede 30graden, was op een bepaald moment met de bank deuren dicht bijna 34 graden.....PFFFFF hot.
Dus met een koelere temperatuur zullen er misschien nog wel meer PKs uitrollen zeiden ze daar, wel al rekening mee gehouden qwa afstelling van de webers.
Goed hier het resultaat: Ruim 180PK en bijna 200nm koppel, niet slecht voor een straat turboloze 4 cilinder auto, LOL.
oud tegenover nieuw:
Onder blok:
4 cilinder BMW M10 320i 1976, vers gelijnboord, Ireland oil windagetray
Zuigers:
90mm 11:1 Ross Racing Forged Pistons
Krukas:
standaard 320i 1976, geslepen met nieuwe overmaat lagers
Cilinderkop E12 :
in/ uitlaatpoorten geflowed en bewerkt(klepsteel geleiders glad weg), inlaatpoorten exact passend aan 45mm DCOE inlaat spruitstukken.
Nokkenas:
Schrick 304° + versterkte enkele klepveren(Schrick), Ireland HD tuimelaars, Ireland HD tuimelaar lockers.
Verstelbaar nokkenas tandwiel.
Ontsteking:
2002Tii met mechanische vervroeging.(centrifugaal), geen contact punten maar met Hot-Spark , KV85 Magnecor kabels,
MSD Blaster SS bobine, MSD Streetfire 5520 multispark ignition.
Koppeling:
215mm 6 puks sinter koppelingsplaat, 215mm afgedraaid stalen vliegwiel, drukgroep van BMW 316.
Benzinepomp:
Facet Redtop competition, King Filter en benzinedruk regelaar(met meter) op 0.3bar
Uitlaat:
Spaghetti spruitstuk 4:1 van 2inch, 2x free flow demper en pijp maat ook 2 inch. >> uitlaat bung voor wideband sensor is in uitlaat geplaatst strak(10cm) achter 4:1
Koeling:
Standaard radiateur(binnenin gereinigd) elektrische fan in plaats van de Visco Fan.
Carburateurs:
Dubbele Weber 45DCOE (40mm chokes), 45mm tubes, 2x twin Pipercross luchtfilters