E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )
En al die mensen die toch steeds die slopers naar je toe sturen hahaaha
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
gek wordt je er van, echt waar!
So many cars, so little time
-
Groentje_me
- E21 VIP

Sorry Michel, ik zal je niet meer bellen als ik slopers zie:p
Gr. Jan
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 318i Alpinweiß
- Wondermike
- E21 Master
Vandaag eindelijk weer eens wat aan de witte gewerkt, na Jan Groen en zijn vader de deur uit gewerkt te hebben (geintje) heb ik de versnellingsbak gemonteerd. Met een auto op bokkies valt dat nog niet mee maar met behulp van de krik is het gelukt. Vond ook gelijk het missende kabeltje van de achteruitrijschakelaar, die hing al die tijd al keurig onder de auto. Hierna de rembooster eindelijk goed op zijn plaats gekregen want die wilde niet passen op de beugel waarmee hij op het binnen spatbord zit. Zal met de oude schade te maken hebben.
Gelijk geprobeerd of de motor wil ronddraaien en na de massa goed aangesloten te hebben gaat hij rond op de startmotor. Ook hoor ik de brandstofpomp draaien dus dat gaat de goede kant op.
Ik wil nu eerst de tanks vullen met wat brandstof en de leidingen doorspoelen voor ik de k-jet aan ga sluiten. Ik weet trouwens ook niet meer wat de aanvoer en afvoer leiding is
dus daar komen we dan gelijk achter.
Morgen eerst de cardanas monteren en dan beginnen we met de uitlaat. Was verder eigenlijk best wel tevreden over mijn laswerk nu ik er weer onder lag.
Dat geeft weer goede moed voor de laatste loodjes.
Gelijk geprobeerd of de motor wil ronddraaien en na de massa goed aangesloten te hebben gaat hij rond op de startmotor. Ook hoor ik de brandstofpomp draaien dus dat gaat de goede kant op.
Ik wil nu eerst de tanks vullen met wat brandstof en de leidingen doorspoelen voor ik de k-jet aan ga sluiten. Ik weet trouwens ook niet meer wat de aanvoer en afvoer leiding is
Morgen eerst de cardanas monteren en dan beginnen we met de uitlaat. Was verder eigenlijk best wel tevreden over mijn laswerk nu ik er weer onder lag.
Dat geeft weer goede moed voor de laatste loodjes.
-
Groentje_me
- E21 VIP

Bedankt voor de koffie Michel! Nog ff lekker bezig geweest dus! T komt allemaal goed;)
Groeten Jan Groen
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- Wondermike
- E21 Master
Graag gedaan Jan. Jammer dat de motorkap niks was in HHW.
Gaat zo weer verder klussen, heb er zin an.
Gaat zo weer verder klussen, heb er zin an.
- Wondermike
- E21 Master
Vandaag eindelijk de cardanas gemonteerd met het gemaakte koppelstuk. Ging perfect en hoefde alleen het diff een mm naar achter te halen om de boel zonder spanning te monteren.
De voorste uitlaatdelen gemonteerd waarbij er spontaan een hoek van het uitlaatspruitstuk afbrak, dus weer pielen om die te vervangen. Uiteindelijk gelukt en de middendemper gemonteerd.
Rem- en brandstofleiding gemonteerd onder de auto en binnen de middenconsole en afdekplaat weer gemonteerd.
Bij het bewegen van het stuur zag ik dat eerst het stuurhuis in zijn geheel meer dan een halve cm verplaatst voordat de wielen gaan sturen dus die rubbers moeten nog even vervangen.
Zit nu nog steeds een onbekrachtigd stuurhuis onder. Morgen de einddemper monteren, de rechterdorpel mooi zwart maken en beginnen met alles definitief vastzetten onder de auto.
Dan nog een keer omdraaien in de schuur om laatste dorpeldeel dicht te lassen.
De voorste uitlaatdelen gemonteerd waarbij er spontaan een hoek van het uitlaatspruitstuk afbrak, dus weer pielen om die te vervangen. Uiteindelijk gelukt en de middendemper gemonteerd.
Rem- en brandstofleiding gemonteerd onder de auto en binnen de middenconsole en afdekplaat weer gemonteerd.
Bij het bewegen van het stuur zag ik dat eerst het stuurhuis in zijn geheel meer dan een halve cm verplaatst voordat de wielen gaan sturen dus die rubbers moeten nog even vervangen.
Zit nu nog steeds een onbekrachtigd stuurhuis onder. Morgen de einddemper monteren, de rechterdorpel mooi zwart maken en beginnen met alles definitief vastzetten onder de auto.
Dan nog een keer omdraaien in de schuur om laatste dorpeldeel dicht te lassen.
- Wondermike
- E21 Master
Vandaag weer even lekker geklust, nou ja lekker met deze temperaturen....
Eerst het stuurhuis eronder vandaan, de rubbers waren zo zacht dat het hele stuurhuis heen en weer kon zonder de wielen te bewegen. Dat is geen leuk klusje op de grond liggend onder de auto.
Daarbij telkens een druppel koelvloeistof op je hoofd te krijgen maakte het er niet beter op dus ook op zoek naar de lekkage. Helaas niet een simpele slangenklem vergeten maar een lekkende kachelkraan.
Al de kvs eruit en kraan ook vervangen. Gelukkig lagen er nog een paar in het magazijn want die kosten inmiddels 60 euro bij W&N.
Ook nog even beide claxons vervangen want er was er 1 die niks meer deed en de ander had last van heesheid, klinkt nu weer als een BMW. Gelijk nog even de dorpel zwart gespoten zodat alles weer netjes 1 kleur is.
Maar alles zit weer op zijn plek en gelijk ook alle bouten en moeren van de ophanging langs gelopen en vastgezet. De auto moet nu weer omgedraaid worden zodat ik het laatste stukje kan lassen.
De todo lijst wordt nu wel kort hoor, zal het er dan toch nog van komen dit jaar?
- Dorpel aflassen en afwerken
- Benzinetanks vullen en leidingen spoelen.
- Kjet monteren
- Remolie vullen en ontluchten
- Alpina voorspoiler spuiten en monteren
- Cabriokap omwisselen
Gelukkig heb ik geen planning
Eerst het stuurhuis eronder vandaan, de rubbers waren zo zacht dat het hele stuurhuis heen en weer kon zonder de wielen te bewegen. Dat is geen leuk klusje op de grond liggend onder de auto.
Daarbij telkens een druppel koelvloeistof op je hoofd te krijgen maakte het er niet beter op dus ook op zoek naar de lekkage. Helaas niet een simpele slangenklem vergeten maar een lekkende kachelkraan.
Al de kvs eruit en kraan ook vervangen. Gelukkig lagen er nog een paar in het magazijn want die kosten inmiddels 60 euro bij W&N.
Ook nog even beide claxons vervangen want er was er 1 die niks meer deed en de ander had last van heesheid, klinkt nu weer als een BMW. Gelijk nog even de dorpel zwart gespoten zodat alles weer netjes 1 kleur is.
Maar alles zit weer op zijn plek en gelijk ook alle bouten en moeren van de ophanging langs gelopen en vastgezet. De auto moet nu weer omgedraaid worden zodat ik het laatste stukje kan lassen.
De todo lijst wordt nu wel kort hoor, zal het er dan toch nog van komen dit jaar?
- Dorpel aflassen en afwerken
- Benzinetanks vullen en leidingen spoelen.
- Kjet monteren
- Remolie vullen en ontluchten
- Alpina voorspoiler spuiten en monteren
- Cabriokap omwisselen
Gelukkig heb ik geen planning
- Wondermike
- E21 Master
Ondanks de kou net de cabriokap verwijderd met het idee deze gelijk te vervangen door een andere (betere).
Voor de verandering met foto

Op 1 klein roestplekje rond een schroefgaatje na geen narigheid te vinden maar dat plekje moest wel even behandeld worden voor de andere kap erop gaat.
Voor de verandering met foto

Op 1 klein roestplekje rond een schroefgaatje na geen narigheid te vinden maar dat plekje moest wel even behandeld worden voor de andere kap erop gaat.
- Jeroen
- Site Admin
Is dit het topic niet voor, maar ik zit me af te vragen welke rubbers je het beste kunt vervangen als de kap toch vervangen wordt. Zag al dikke prijzen bij BMW voor die dingen maar er zijn vast wel alternatieven voor een rubber stripje van 70 euro en dan een heel rijtje stripjes nodig hebben. Bij mijn Baur zijn de rubbers in veel gevallen nog erg netjes maar als je dingen los gaat trekken zal er ongetwijfeld werk aan zitten. Binnenkort maar eens een apart topicje aan wijden!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
De rubbers van de Baur zijn schrikbarend duur (wat er nog van te krijgen is) Het rubber onderaan bij de achterklep wil nogal eens slecht zijn.
Hiervoor had ik al een keer een vervanger gevonden bij Leon.
Voor de rest:
http://www.baur-tc2.de/tc1-selbsthilfe/ ... rkeit.html
Hiervoor had ik al een keer een vervanger gevonden bij Leon.
Voor de rest:
http://www.baur-tc2.de/tc1-selbsthilfe/ ... rkeit.html
- Jeroen
- Site Admin
Da's alvast nuttig, maar ik ben erg benieuwd of er alternatieven zijn. Als je ziet wat er allemaal voor profieltjes zijn, wat ook door rubberboeren op autoshows wordt aangeboden bijvoorbeeld, moeten er ook betaalbare alternatieven zijn. Ik ga denk ik maar eens proberen om eea in kaart te brengen en dan op de TechnoClassica misschien al eens proberen wat bij elkaar te sprokkelen.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
Je brengt me wel op het idee om ze langzaam aan wel te gaan verzamelen. Bij de blauwe Baur is het voorste rubber uitgedroogd.
Heb jij de actuele prijzen bij de hand Jeroen? Voor nummer 4, 8, 9, 15 en 18?
Heb jij de actuele prijzen bij de hand Jeroen? Voor nummer 4, 8, 9, 15 en 18?
- Wondermike
- E21 Master
Welke dag ga je naar Techno Classica by the way?