een probleem waar ik al langere tijd mee worstel is het volgende.
Bij de inbouw van mijn nieuwe blok heb ik een vijf-bak ingebouwd.
Nu is het zo dat de bak naar mijn mening niet uitgelijnd is met de cardan-as. Dus dat ze niet evenwijdig lopen.
Een plaatje ter verduidelijking:
De ideale situatie is dus het eerste geval. Tweede situatie is ook mogelijk, zodat in ieder geval de hardy-schijf heel blijft en er geen trillingen ontstaan.
Ik zit dus in gevalletje 3 en dat is de onderste.
Nu is mijn vraag hoe ik het beste in situatie 1 terecht kan komen, de bovenste dus?
Ik heb er zelf al wat over nagedacht en mijn idee was om de auto op de brug te zetten. Dan met een waterpas meten hoe de auto op de brug staat aangezien het zelden voorkomt dat deze waterpas zal staan. Vervolgens het motorblok en bak zo uitlijnen dat deze dezelfde waterpas stand heeft als de wagen. Dan als laatste de cardan-as in dezelfde waterpas stand monteren als de auto en de bak.
Een goed meetpunt voor de stand van de auto leek me het differentieel omdat deze vastzit en in ideale stand in lijn is met de motor+versnellingsbak en de cardanas.
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat jullie wat tips voor me hebben
Groeten,
Robin