E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
- Smartie
- E21 VIP

- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Bijna klaar )
Gefeliciteerd, heb je eindelijk een slecht weer auto!
Hoe was het met de sper?
Hoe was het met de sper?
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Gefeliciteerd Michel. Loon naar werken zullen we maar zeggen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Thanks allemaal, ja we zijn zo toch weer bijna 2 jaar verder vanaf dat ik hem gekocht heb.
Nu klussen we gewoon weer verder hoor. Maar ik mag er nu wel de weg mee op
Dynamo laadt ook weer op (vergeten massa draadje naar het blok)
Knipperlicht hendel al weer vervangen dus ook dat weer opgelost.
Vanmiddag is hij ook al zeiknat geregend en het sper werkt wel maar je hoort hem ook duidelijk.
Nu klussen we gewoon weer verder hoor. Maar ik mag er nu wel de weg mee op
Dynamo laadt ook weer op (vergeten massa draadje naar het blok)
Knipperlicht hendel al weer vervangen dus ook dat weer opgelost.
Vanmiddag is hij ook al zeiknat geregend en het sper werkt wel maar je hoort hem ook duidelijk.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
Nog maar een kleine update over de Baur.
Na de APK en wat rondtoeren in de buurt ben ik met de auto naar de uitlijndag geweest in Friesland. Daar is de auto uitgelijnd maar er was voor de beste man weinig eer aan te behalen om de rijeigenschappen te verbeteren. Uitlijning was prima in order erna maar er bleken behoorlijke slagen en platte kanten in de velgen te zitten en dan hebben we het nog niet eens over de banden
. Na de lunch regende het en op de eerste de beste rotonde gleed hij gewoon rechtdoor. Dat was het moment dat ik besloot om serieus op zoek te gaan naar een goede set banden en velgen voor onder de witte.
Inmiddels staat hij nu op 4 prachtige Alpina's en moeten alleen de banden nog worden vervangen door iets beters.
Verder vloog op terugweg op de afsluitdijk de stof van de middenplaat wat er vast hilarisch uit moet hebben gezien voor de andere weggebruikers maar mij een rolberoerte bezorgde. Nu was die stof ook niet meer in hele goede conditie dus vervangen moest er nu toch van komen. 2 weken terug de stof besteld bij Bas International in Engeland nadat ik in Essen een proefstukje had meegenomen.
En dit ligt nu klaar voor op een mooie winterdag.

Ik ga ook weer verder met lassen, de kofferbakrand moet nog veel aan gelast en de achterbumper moet nog vervangen. Hieronder ga ik ook zeker weer plekken vinden om aan te pakken
Maar het houdt me van de straat toch?

Na de APK en wat rondtoeren in de buurt ben ik met de auto naar de uitlijndag geweest in Friesland. Daar is de auto uitgelijnd maar er was voor de beste man weinig eer aan te behalen om de rijeigenschappen te verbeteren. Uitlijning was prima in order erna maar er bleken behoorlijke slagen en platte kanten in de velgen te zitten en dan hebben we het nog niet eens over de banden
Inmiddels staat hij nu op 4 prachtige Alpina's en moeten alleen de banden nog worden vervangen door iets beters.
Verder vloog op terugweg op de afsluitdijk de stof van de middenplaat wat er vast hilarisch uit moet hebben gezien voor de andere weggebruikers maar mij een rolberoerte bezorgde. Nu was die stof ook niet meer in hele goede conditie dus vervangen moest er nu toch van komen. 2 weken terug de stof besteld bij Bas International in Engeland nadat ik in Essen een proefstukje had meegenomen.
En dit ligt nu klaar voor op een mooie winterdag.

Ik ga ook weer verder met lassen, de kofferbakrand moet nog veel aan gelast en de achterbumper moet nog vervangen. Hieronder ga ik ook zeker weer plekken vinden om aan te pakken
Maar het houdt me van de straat toch?

- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
De rand in het achterpaneel heb ik bijna helemaal compleet en retegaaf voor je liggen....
- Wondermike
- E21 Master
Bedankt voor het aanbod Koos, ik heb er zelf ook al 1 apart liggen.
Is wel heel dun plaatwerk om te lassen.
Is wel heel dun plaatwerk om te lassen.
- Wondermike
- E21 Master
Vandaag begonnen aan het opnieuw bekleden van de dak plaat van de Baur. De beste uitgezocht die ik nog had staan met de minst beschadigde hoeken.
Deze was nog met vinyl bekleed. Dus eerst heel voorzichtig de rubbers verwijderd. En hierna de vinyl laag verwijderd, met wat geduld in 1 stuk verwijderd zodat ik nog referentie materiaal heb.

Het lijkt wel of er een lijk onder heeft gezeten.
Wat er overbleef was een lijm laag die met thinner zacht werd zodat ik het eraf kon schrapen. Wel een smerig klusje maar het resultaat is heel bevredigend.

En als je dan klaar bent ziet hij er van boven zo uit. Nog even licht schuren en klaar is klara.

Op de website van het Baur TC register staat een handleiding hoe dit klusje kan worden uitgevoerd en daar werd UHU Greenit 125 lijm gebruikt om de Sonnenland stof op de plaat te lijmen.
Het kwartje van die 125 viel pas toen ik bij de kassa stond met een bus Bizon tix want daar stond 75 op en daar bedoelen ze de temperatuur mee waarbij de lijm weer flexibel wordt. En dat wil je met een zwarte dakplaat natuurlijk zo hoog mogelijk hebben. Dus de bus Bizon weer terug gezet en nu op zoek naar de juiste lijm. De bouwmarkten verkopen geen UHU, is een Duits merk maar er schijnt een importeur van te zijn in Nederland. Die heb ik een berichtje gestuurd of deze lijm ook hier te verkrijgen is. Zo niet dan moet ik op zoek naar een vergelijkbare lijm of in Duitsland bestellen.
Mocht iemand een ander product weten hoor ik het natuurlijk ook graag.
Zodra de lijm binnen is gaan we weer verder.
Deze was nog met vinyl bekleed. Dus eerst heel voorzichtig de rubbers verwijderd. En hierna de vinyl laag verwijderd, met wat geduld in 1 stuk verwijderd zodat ik nog referentie materiaal heb.

Het lijkt wel of er een lijk onder heeft gezeten.
Wat er overbleef was een lijm laag die met thinner zacht werd zodat ik het eraf kon schrapen. Wel een smerig klusje maar het resultaat is heel bevredigend.

En als je dan klaar bent ziet hij er van boven zo uit. Nog even licht schuren en klaar is klara.

Op de website van het Baur TC register staat een handleiding hoe dit klusje kan worden uitgevoerd en daar werd UHU Greenit 125 lijm gebruikt om de Sonnenland stof op de plaat te lijmen.
Het kwartje van die 125 viel pas toen ik bij de kassa stond met een bus Bizon tix want daar stond 75 op en daar bedoelen ze de temperatuur mee waarbij de lijm weer flexibel wordt. En dat wil je met een zwarte dakplaat natuurlijk zo hoog mogelijk hebben. Dus de bus Bizon weer terug gezet en nu op zoek naar de juiste lijm. De bouwmarkten verkopen geen UHU, is een Duits merk maar er schijnt een importeur van te zijn in Nederland. Die heb ik een berichtje gestuurd of deze lijm ook hier te verkrijgen is. Zo niet dan moet ik op zoek naar een vergelijkbare lijm of in Duitsland bestellen.
Mocht iemand een ander product weten hoor ik het natuurlijk ook graag.
Zodra de lijm binnen is gaan we weer verder.
- Wondermike
- E21 Master
Ow ja ze zitten er inmiddels onder:

- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Lekker bezig Michel. Velgen staan trouwens netjes onder de baur.
Gr Peter V.
- Wondermike
- E21 Master
Omdat de lijm even op zich laat wachten ander klusje aangepakt. Het sper maakt een irritant zoemend geluid op lage toeren en die heb ik vervangen door een 3.64 open diff.
Stukje wezen toeren en het gezoem is weg. Weer een sper op de bank die aangepakt moet worden. Auto rijdt nu wel veel beter op ronde velgen en vers rubber
Hierna de achterbank uitgebouwd en omgeruild voor een zwarte. Niet origineel voor deze auto maar ik vindt het wel veel mooier dan de verkleurde antraciet bank en omdat ik ook nog Recaro stoelen in die zwarte stof heb staan. Inmiddels heb ik 8 sledes liggen voor Recaro stoelen maar allemaal zonder de gordelbevestiging. Allemaal buitenkanten heb ik dus of voor een type 1 waarbij de gordel aan de tunnel zit.
Wat ik wel vermoed is dat het te doen moet zijn om die modificatie te maken aan de bestaande sledes. Maar dan moet iemand ronde bussen draaien van staal........ Goh wie zal dat nou kunnen maken?
Stukje wezen toeren en het gezoem is weg. Weer een sper op de bank die aangepakt moet worden. Auto rijdt nu wel veel beter op ronde velgen en vers rubber
Hierna de achterbank uitgebouwd en omgeruild voor een zwarte. Niet origineel voor deze auto maar ik vindt het wel veel mooier dan de verkleurde antraciet bank en omdat ik ook nog Recaro stoelen in die zwarte stof heb staan. Inmiddels heb ik 8 sledes liggen voor Recaro stoelen maar allemaal zonder de gordelbevestiging. Allemaal buitenkanten heb ik dus of voor een type 1 waarbij de gordel aan de tunnel zit.
Wat ik wel vermoed is dat het te doen moet zijn om die modificatie te maken aan de bestaande sledes. Maar dan moet iemand ronde bussen draaien van staal........ Goh wie zal dat nou kunnen maken?
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Hmmm, 't wil mij ook niet te binnen schieten Michel...
Maar goed, lekker bezig dus!
Maar goed, lekker bezig dus!
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Goed bezig Michel. Voor die bussen moet je anders even Googlen.
Stuur even de tekening, dan kunnen ze over 2 weken misschien wel mee.
Stuur even de tekening, dan kunnen ze over 2 weken misschien wel mee.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.