Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Thanks allen. Dat het stuurgedrag aanzienlijk zal verbeteren hoop ik wel.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by pattam2009 »

Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

pattam2009 wrote:Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Nee, Ik ga proberen om met standaard veren en gele bilsteins te rijden. Eens kijken of dat wat wordt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Lijkt me een prima combi. Had destijds mijn E30 Baur op standaard veren en verse Eibachs en dat stuurde heerlijk stabiel zonder ook maar iets aan comfort in te leveren. Niet op en top sportief maar duidelijk beter dan op standaard fietspompen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Arnold D »

Dat ziet er eerlijk uit Peter. :thumbsup

Als je de draagarmen laat coaten, zaag dan alleen de rubberen kraag van de bus. Zo wordt de rand ook gecoat en druk je naderhand de bus er zo uit en pers je de nieuwe erin zonder dat de diameter door de coating is verkleind.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by uwbuurman »

mooi werk weer!! Met name achter die subframebevestiging willen ze wel rotten, nou ja, je hebt de mijne gezien. Dit geeft hoop!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Weer een stukje verder.

Vandaag de tanks verwijderd en de complete voorwielophanging. De voorste dwarsbalk blijft zitten totdat ik mijn andere gecoat heb, dan met de takel de motor ondersteunen en omzetten.
Wederom positief verrast want er is nog steeds geen roest.

De kilometerstand wordt ook steeds geloofwaardiger omdat ik verschillende dingen heb losgegooid waar de verzegellak nog op zat. Tevens zijn de datum aanduidingen in de rubberdelen uit 1981.
Het was wel duidelijk dat de schokdempers voor echt versleten waren. Je kon ze wel heel makkelijk met een hand op en neer bewegen.

Nee, geen nieuwe leidingen maar gewoon de originele:
Image

Image

Voorpoot kaal:
Image

En alles leeg:
Image

Image

Nu alle delen voorbereiden zodat ik ze kan aanbieden om te laten poedercoaten. De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast :wtf
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Wondermike »

De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast
Bedoel je de moer die de demper in de voorpoot vast zet?

Met een moordenaar krijg je alles los, eventueel kan je het een beetje warmstoken.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Die bedoel ik inderdaad, ik heb nog geen warmte gebruikt maar wel de moordenaar (dat was nog geen succes). Komt goed hoor.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Wondermike »

Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Wondermike wrote:Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
Is toch wel gewone rechtse schroefdraad? Morgen eens proberen dan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Arnold D »

Goed bezig Peter.

Wat ook nog wel wil helpen is de poot bij de moer te laten schrikken en rekken. 1 vuisthamer tegen de ene kant van de buis en met de andere vuisthamer op de andere kant van de buis kloppen. En wat WD40 erop.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by pattam2009 »

Mis het wel een beetje om zo lekker bezig te zijn.... Ziet er allemaal nog meer dan netjes uit Peter :thumbsup
Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

pattam2009 wrote:Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
De schroeven die je ziet zitten zijn van de droger van de airco. Lang leven de Italiaanse monteurs. Deze ga ik nog netjes afwerken en behandelen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by uwbuurman »

Ziet er erg gaaf uit aan de onderzijde. Stoer om die nieuwe leidingen uit 1981 te zien zeg!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply