Peter V: BMW E21 320/6 1981
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Thanks allen. Dat het stuurgedrag aanzienlijk zal verbeteren hoop ik wel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Nee, Ik ga proberen om met standaard veren en gele bilsteins te rijden. Eens kijken of dat wat wordt.pattam2009 wrote:Ik las dat je de dempers gaat vervangen voor de Bilstein, ga je ook nog verlagen?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Lijkt me een prima combi. Had destijds mijn E30 Baur op standaard veren en verse Eibachs en dat stuurde heerlijk stabiel zonder ook maar iets aan comfort in te leveren. Niet op en top sportief maar duidelijk beter dan op standaard fietspompen.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Dat ziet er eerlijk uit Peter.
Als je de draagarmen laat coaten, zaag dan alleen de rubberen kraag van de bus. Zo wordt de rand ook gecoat en druk je naderhand de bus er zo uit en pers je de nieuwe erin zonder dat de diameter door de coating is verkleind.
Als je de draagarmen laat coaten, zaag dan alleen de rubberen kraag van de bus. Zo wordt de rand ook gecoat en druk je naderhand de bus er zo uit en pers je de nieuwe erin zonder dat de diameter door de coating is verkleind.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
mooi werk weer!! Met name achter die subframebevestiging willen ze wel rotten, nou ja, je hebt de mijne gezien. Dit geeft hoop!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Weer een stukje verder.
Vandaag de tanks verwijderd en de complete voorwielophanging. De voorste dwarsbalk blijft zitten totdat ik mijn andere gecoat heb, dan met de takel de motor ondersteunen en omzetten.
Wederom positief verrast want er is nog steeds geen roest.
De kilometerstand wordt ook steeds geloofwaardiger omdat ik verschillende dingen heb losgegooid waar de verzegellak nog op zat. Tevens zijn de datum aanduidingen in de rubberdelen uit 1981.
Het was wel duidelijk dat de schokdempers voor echt versleten waren. Je kon ze wel heel makkelijk met een hand op en neer bewegen.
Nee, geen nieuwe leidingen maar gewoon de originele:


Voorpoot kaal:

En alles leeg:


Nu alle delen voorbereiden zodat ik ze kan aanbieden om te laten poedercoaten. De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast
Vandaag de tanks verwijderd en de complete voorwielophanging. De voorste dwarsbalk blijft zitten totdat ik mijn andere gecoat heb, dan met de takel de motor ondersteunen en omzetten.
Wederom positief verrast want er is nog steeds geen roest.
De kilometerstand wordt ook steeds geloofwaardiger omdat ik verschillende dingen heb losgegooid waar de verzegellak nog op zat. Tevens zijn de datum aanduidingen in de rubberdelen uit 1981.
Het was wel duidelijk dat de schokdempers voor echt versleten waren. Je kon ze wel heel makkelijk met een hand op en neer bewegen.
Nee, geen nieuwe leidingen maar gewoon de originele:


Voorpoot kaal:

En alles leeg:


Nu alle delen voorbereiden zodat ik ze kan aanbieden om te laten poedercoaten. De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Bedoel je de moer die de demper in de voorpoot vast zet?De kroonmoer van de schokdempers voor zitten nogal goed vast
Met een moordenaar krijg je alles los, eventueel kan je het een beetje warmstoken.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Die bedoel ik inderdaad, ik heb nog geen warmte gebruikt maar wel de moordenaar (dat was nog geen succes). Komt goed hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Is toch wel gewone rechtse schroefdraad? Morgen eens proberen dan.Wondermike wrote:Moordenaar goed klemmen en dan een korte droge klap op de moordenaar, werkt bij mij altijd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Goed bezig Peter.
Wat ook nog wel wil helpen is de poot bij de moer te laten schrikken en rekken. 1 vuisthamer tegen de ene kant van de buis en met de andere vuisthamer op de andere kant van de buis kloppen. En wat WD40 erop.
Wat ook nog wel wil helpen is de poot bij de moer te laten schrikken en rekken. 1 vuisthamer tegen de ene kant van de buis en met de andere vuisthamer op de andere kant van de buis kloppen. En wat WD40 erop.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
Mis het wel een beetje om zo lekker bezig te zijn.... Ziet er allemaal nog meer dan netjes uit Peter
Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981
De schroeven die je ziet zitten zijn van de droger van de airco. Lang leven de Italiaanse monteurs. Deze ga ik nog netjes afwerken en behandelen.pattam2009 wrote:Vraagje, ik zie een aantal schroeven door de wielkasten heen komen, wat is daarmee bevestigd in de motorruimte?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.