E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Nice Mike,
dus dat was die witte onder het doek
Mooie wagen echt waar en de mijne geraakt compleet met alle spullen van jou!
gtz en tot de volgende
dus dat was die witte onder het doek
Mooie wagen echt waar en de mijne geraakt compleet met alle spullen van jou!
gtz en tot de volgende
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Yep dat was het verstopte project.
Gisteren de auto voor het eerst ingezet bij een meeting (op de uitlijndag na dan) en ik moet zeggen dat hij het lekker doet. Het is geen concours auto maar gewoon een leuk wagentje om te zien.
Op ons gemakkie samen met Sven naar Houten gereden en hierna met de rest van de groep naar Waalwijk. Door de eco 5-bak is het rijden met zo'n 130 140 zo veel relaxer dan met de sportbak, er is gewoon veel meer rust in de auto. Het dak maakt een minder storend geluid dan de blauwe waardoor dit wel mijn favo snelweg auto is.
Maar er zijn ook aandachtspunten:
Al bij de eerste sportieve bocht de snelweg af en het industrie terrein op had ik al door dat de rode koni's achter met de Yuki Yuki veren niet de ideale combi is. Hij hangt dan lekker door zeg maar.
Dus als eerste ga ik die maar vervangen door Bilsteins. De gele Koni''s voor zijn daar in tegen knalhard en niet echt vriendelijk voor de inzittenden. Weet nog niet wat ik daar mee ga doen.
Verder wordt de auto wat warm en ik verdenk de thermostaat hiervan. De visco ging wel prima meedraaien dat de boel warm werd want die hoorde we duidelijk blazen.
Momenteel zit er even geen sper onder dus bij het achter Ite aan rijden ging er regelmatig 1 wieltje roken maar je merkt het nu wel gelijk. Het gebrek aan een STB is toch wel een gemis dus die moet er ook maar weer onder. Tijdens de rit kwam ook nog de beruchte Shimmy E21 boven drijven waarbij met pittig remmen de hele voortrein goed schudde, dat was minder prettig zeker omdat we niet zo langzaam gingen.
Op de terugweg nog eens pittig in de toeren gejaagd en toen bedacht ik me dat de riem die er omheen zit misschien wel eens over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen kon zijn, de historie van het blok is totaal onbekend en omdat ik niet wist of hij goed was bij inbouw besloten deze zaken nog niet te vervangen --> gaat nu dus wel asap gebeuren.
Rustig naar huis gereden en vandaag de auto gewassen en de banden op 3 bar gezet voor de winterslaap, samen met zijn blauwe broertje.
Gisteren de auto voor het eerst ingezet bij een meeting (op de uitlijndag na dan) en ik moet zeggen dat hij het lekker doet. Het is geen concours auto maar gewoon een leuk wagentje om te zien.
Op ons gemakkie samen met Sven naar Houten gereden en hierna met de rest van de groep naar Waalwijk. Door de eco 5-bak is het rijden met zo'n 130 140 zo veel relaxer dan met de sportbak, er is gewoon veel meer rust in de auto. Het dak maakt een minder storend geluid dan de blauwe waardoor dit wel mijn favo snelweg auto is.
Maar er zijn ook aandachtspunten:
Al bij de eerste sportieve bocht de snelweg af en het industrie terrein op had ik al door dat de rode koni's achter met de Yuki Yuki veren niet de ideale combi is. Hij hangt dan lekker door zeg maar.
Dus als eerste ga ik die maar vervangen door Bilsteins. De gele Koni''s voor zijn daar in tegen knalhard en niet echt vriendelijk voor de inzittenden. Weet nog niet wat ik daar mee ga doen.
Verder wordt de auto wat warm en ik verdenk de thermostaat hiervan. De visco ging wel prima meedraaien dat de boel warm werd want die hoorde we duidelijk blazen.
Momenteel zit er even geen sper onder dus bij het achter Ite aan rijden ging er regelmatig 1 wieltje roken maar je merkt het nu wel gelijk. Het gebrek aan een STB is toch wel een gemis dus die moet er ook maar weer onder. Tijdens de rit kwam ook nog de beruchte Shimmy E21 boven drijven waarbij met pittig remmen de hele voortrein goed schudde, dat was minder prettig zeker omdat we niet zo langzaam gingen.
Op de terugweg nog eens pittig in de toeren gejaagd en toen bedacht ik me dat de riem die er omheen zit misschien wel eens over zijn uiterste houdbaarheidsdatum heen kon zijn, de historie van het blok is totaal onbekend en omdat ik niet wist of hij goed was bij inbouw besloten deze zaken nog niet te vervangen --> gaat nu dus wel asap gebeuren.
Rustig naar huis gereden en vandaag de auto gewassen en de banden op 3 bar gezet voor de winterslaap, samen met zijn blauwe broertje.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Mooie testrit geweest dus! Mijn ervaringen met gele Koni's zijn ook niet zo bijzonder, al is dat een aantal jaren geleden alweer. De E30 van mijn toenmalige dinnetje stond op die dingen en zelfs zonder extreme veren waren die dempers kneppelhard met als gevolg dat ze met name een hard gereden klinkerweg gewoon niet konden volgen en je ahw gewoon de weg af dreef. Na het plaatsen van Billies was het helemaal goed.
Autootje heeft z'n puntjes maar viel me zeker niet tegen hoor!
Autootje heeft z'n puntjes maar viel me zeker niet tegen hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Zo vandaag een eenvoudig klusje gedaan. Ik had eindelijk de juiste lijm binnen om de stof van de dakplaat te lijmen. Nou ja de juiste.... Een pot van 650cc had ik nodig maar omdat de Uhu Greenit lijm niet leverbaar is in Nederland via de importeur wel 15 tubes kunnen regelen. Dus vanmorgen vol goede moed begonnen met het insmeren van de dakplaat. Dat ging al snel mis omdat de verwerkingstijd van de lijm zo kort was dat ik niet eens tijd had om de tubes leeg te knijpen.
Dus na verwijderen van de mislukte laag nieuw plan bedacht. Plaat in 8 vlakken verdeeld en deze vlak voor vlak ingesmeerd. Dit ging al beter. Zelfde gedaan op de stof en met zijn tweeën de stof onder druk op zijn plaats gelegd. Dat moest ik 1 keer goed want contactlijm is onvergeeflijk. Even een tijdje laten drogen en de zijkanten omgevouwen en verlijmd en hetzelfde voor de voor en achterkant. Al met al met redelijk veel stress toch gelukt.
Nog een tip, de Sonnenland stof heeft een vleug dus leg hem eerst even bij het klap gedeelte en bekijk het van alle kanten voor je lijmt. Anders blijf je het zien! Morgen foto's
Dus na verwijderen van de mislukte laag nieuw plan bedacht. Plaat in 8 vlakken verdeeld en deze vlak voor vlak ingesmeerd. Dit ging al beter. Zelfde gedaan op de stof en met zijn tweeën de stof onder druk op zijn plaats gelegd. Dat moest ik 1 keer goed want contactlijm is onvergeeflijk. Even een tijdje laten drogen en de zijkanten omgevouwen en verlijmd en hetzelfde voor de voor en achterkant. Al met al met redelijk veel stress toch gelukt.
Nog een tip, de Sonnenland stof heeft een vleug dus leg hem eerst even bij het klap gedeelte en bekijk het van alle kanten voor je lijmt. Anders blijf je het zien! Morgen foto's
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Jij kan weer niet wachten he....al die fotos van 200 jaar lassen van jou kan ik toch niet overtreffen.

So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
gaat snel kijken....
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Nou bijna vergeten.... de fotos
De lijm:

Na het insmeren van de dakplaat en de stof het spul samen gevoegd. Doordat de lijm zo snel droogde en ik van top tot teen onder de lijm zat hier geen fotos van.
Hierna eerst de zijkanten omgeslagen en verlijmd.

En hierna de voor- en achterkant verlijmd.

De stof zit er heel mooi op, daar ben ik heel blij mee maar nu sta ik alleen voor de keuze om de oude verweerde rubbers er weer op te lijmen of gelijk nieuwe. Die heb ik liggen maar kosten een behoorlijk kapitaal en zijn eigenlijk voor reserve voor de blauwe. Overweging zou kunnen zijn om de nieuwe nu al op de blauwe te monteren en de rubbers die daar af komen dan te gebruiken voor de witte.
Wat een dillema's....
De lijm:

Na het insmeren van de dakplaat en de stof het spul samen gevoegd. Doordat de lijm zo snel droogde en ik van top tot teen onder de lijm zat hier geen fotos van.
Hierna eerst de zijkanten omgeslagen en verlijmd.

En hierna de voor- en achterkant verlijmd.

De stof zit er heel mooi op, daar ben ik heel blij mee maar nu sta ik alleen voor de keuze om de oude verweerde rubbers er weer op te lijmen of gelijk nieuwe. Die heb ik liggen maar kosten een behoorlijk kapitaal en zijn eigenlijk voor reserve voor de blauwe. Overweging zou kunnen zijn om de nieuwe nu al op de blauwe te monteren en de rubbers die daar af komen dan te gebruiken voor de witte.
Wat een dillema's....
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Ow ja afgelopen weekend de auto weer voorzien van een trekhaak. Bij aanschaf zat er al een vaste onder dus de gaten waren al aanwezig maar nu bleken de gaten dus niet voor alle trekhaken gelijk te zijn.
Na wat creabea zit er nu een afneembare Peka onder net als bij de blauwe.
Na wat creabea zit er nu een afneembare Peka onder net als bij de blauwe.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Dakje ziet er goed uit! Mooi werk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Ja ben er ook zeker heel blij mee. Nu moet alleen het voorste stukje nog maar dat gaat het beste zonder voorruit en die durf ik er niet uit te halen.....
Maar vandaag had ik ineens goede zin en dat was al even geleden. De kont van deze Baur is niet helemaal zuiver meer door waterschade en slecht gerepareerde schade waardoor er toch nog wat narigheid zit waar ik wat aan moet doen. Dus strippen die kont.
Kofferbak rand boven de achterlichten is erg slecht en ook onder de nummerplaat zit een rotte plek.

En omdat ik me net Buurman voelde de slijptol erbij en wat donor materiaal.

Passtukje maken

Testen

Inlassen en in de zinkspray.

Toen de andere kant en dat was is iets serieuzere shit.

Dus de slijper er weer bij

Passtukje maken van de donor

En testen

Moet er nog ingelast worden maar het valt me 200% mee.
Maar vandaag had ik ineens goede zin en dat was al even geleden. De kont van deze Baur is niet helemaal zuiver meer door waterschade en slecht gerepareerde schade waardoor er toch nog wat narigheid zit waar ik wat aan moet doen. Dus strippen die kont.
Kofferbak rand boven de achterlichten is erg slecht en ook onder de nummerplaat zit een rotte plek.

En omdat ik me net Buurman voelde de slijptol erbij en wat donor materiaal.

Passtukje maken

Testen

Inlassen en in de zinkspray.

Toen de andere kant en dat was is iets serieuzere shit.

Dus de slijper er weer bij

Passtukje maken van de donor

En testen

Moet er nog ingelast worden maar het valt me 200% mee.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
Mooi gedaan zo.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (We gaan weer verder )
En zo moet dat! Ook leuk dat je er een fotoverslagje van hebt gemaakt!!!
