BMW NK 2000

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

BMW NK 2000

Post by 323baur »

Heren,

Als je veel auto's hebt, gaat er ook wel eens wat stuk.
Zo ook bij de 2000: de slave cilinder van de koppeling lekt en houdt geen druk meer.
Nou is dit echt geen hogere wiskunde, maar ik krijg de hulpcilinder niet uit de bak.
Dit is nog het oude type: dus aan het bellhouse zit een oog en daar zit de slave ingeklemd met 2 circlipjes.
Uiteraard zijn beide circlipjes los, is de leiding los, en zou het hulpcilindertje er toch zo uit moeten komen.
Niets is minder waar: moederfokkingvast.
Ik durf niet heel hard te slaan (met een verlenging) op de cilinder, want ik ben bang om het oog van het bellhouse aftebreken.
Iemand toevallig de tip van jip?
Het ding moet weer rijden!


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: BMW NK 2000

Post by Jeroen »

Zo te zien wordt 'ie op z'n plaats gehouden door een beugeltje? Bracket nr 2 hier:
http://bmwfans.info/parts-catalog/NK-Se ... er_clutch/
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply