Heren,
Als je veel auto's hebt, gaat er ook wel eens wat stuk.
Zo ook bij de 2000: de slave cilinder van de koppeling lekt en houdt geen druk meer.
Nou is dit echt geen hogere wiskunde, maar ik krijg de hulpcilinder niet uit de bak.
Dit is nog het oude type: dus aan het bellhouse zit een oog en daar zit de slave ingeklemd met 2 circlipjes.
Uiteraard zijn beide circlipjes los, is de leiding los, en zou het hulpcilindertje er toch zo uit moeten komen.
Niets is minder waar: moederfokkingvast.
Ik durf niet heel hard te slaan (met een verlenging) op de cilinder, want ik ben bang om het oog van het bellhouse aftebreken.
Iemand toevallig de tip van jip?
Het ding moet weer rijden!
BMW NK 2000
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
BMW NK 2000
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW NK 2000
Zo te zien wordt 'ie op z'n plaats gehouden door een beugeltje? Bracket nr 2 hier:
http://bmwfans.info/parts-catalog/NK-Se ... er_clutch/
http://bmwfans.info/parts-catalog/NK-Se ... er_clutch/
Regards/groeten, Jeroen