E21 315 motor upgrade

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
NDB
Upcoming E21 fanatic
Posts: 42
Joined: Mon Oct 21, 2013 6:32 pm

Re: E21 315 motor upgrade

Post by NDB »

onderdruk heb ik nog altijd ;) in de inlaatcollector van de dubbele solexen , op de carter ventilatie zet ik gewoon een klein filtertje


Image
e21 315 '83
e21 320/6 '77
e30 318i '91
e28 528i '82
e21 318i '82
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: E21 315 motor upgrade

Post by Peter V. »

Dan heb je dus een enkele aansluiting voor het vacuüm. Dit betekent dat je alleen vervroeging gaat doen of maak je ook een aansluiting boven de gasklep? Dus geen elektronisch gestuurde ontsteking?

Ik heb weleens gezien dat de carterventilatie naar een opvangvaatje gaat omdat er toch meer bagger uitkomt dan men in eerste instantie verwacht.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
NDB
Upcoming E21 fanatic
Posts: 42
Joined: Mon Oct 21, 2013 6:32 pm

Re: E21 315 motor upgrade

Post by NDB »

van de carterventilatie kan dit wel naar een bakje gaan , maar het is geen daily wagen dus ga ik er een filtertje op zetten ;)

over de vacuum, ik heb onderdruk achter de gasklap voor de vervroeging.
Met de tijd moet de onsteking nog aangepast worden en moet er een 123ignition op die ik zelf kan programeren .
De onderdruk voor het remmen haal ik ook uit de collector na de gasklep.

De onsteking die er nu origineel op zit is dus een elektronische onsteking met vervroeging ( door vacuum) .

grtjs!!
Image
e21 315 '83
e21 320/6 '77
e30 318i '91
e28 528i '82
e21 318i '82
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: E21 315 motor upgrade

Post by Peter V. »

Dat de huidige een electronische is met vervroeging kan wel maar dus ook een verlating (dubbele aansluiting bij het membraanhuisje).

Het is inderdaad dat de meeste naar een programeerbare ontsteking gaan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply