Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Had dat wel gezien en is vrij gebruikelijk met oldies daar, maar het was me nog niet opgevallen dat ze dat ook echt allemaal hadden, idd leuk!
De redactie van BMW Car ligt aan de Costa del Sol ofzo maar in elk geval komt er een artikel van mijn hand in de eerstvolgende uitgave van Het Automobiel, weer eens wat anders...
			
			
									
									De redactie van BMW Car ligt aan de Costa del Sol ofzo maar in elk geval komt er een artikel van mijn hand in de eerstvolgende uitgave van Het Automobiel, weer eens wat anders...
Regards/groeten, Jeroen
			
						- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Verslag staat NU in het septembernummer van Het Automobiel, samen met een reportage over de OGP. Mooie dubbelslag dus!

			
			
									
							
							
Regards/groeten, Jeroen
			
						- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Langzaam maar zeker haal ik mijn foto-achterstand in. Vandaag de rest van de foto's van Schloss Dyck! Alles staat wel een beetje door elkaar heen hoor...










































































			
			
									
							
							









































































Regards/groeten, Jeroen
			
						- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Wat een schitterende verzameling met auto's.  
			
			
									
							
							
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP 
- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Ontzettend leuke foto's van erg mooie en bijzondere auto's!
En ik zag een leuke aanvulling op Geert's handel met de Ape. Een soort meisjes-Geert, in ranke uitvoering, met koffie in een wirtschaftswunder...
			
			
									
							
										
						En ik zag een leuke aanvulling op Geert's handel met de Ape. Een soort meisjes-Geert, in ranke uitvoering, met koffie in een wirtschaftswunder...
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
 
 De setting, het weer, de omvang en zeker enkele meer dan bijzondere auto’s maakten het idd een topper. En dan is een GTO misschien een kostbare auto, maar nog niets eens zo bijzonder als bijv de 100 jaar oude en gewoon nog werkende Stanley stoomauto, de Salmson Grand Prix of de geweldige welvingen van de Delahaye 135M die concours op concours wint. Wat dat betreft was de 507 een tegenvaller: slechte passing van deuren en motorkap, kleurverschil, voorbumper scheef, noem maar op. Evengoed nog wel tonnen waard zo!
Maar misschien wel één van de meest bijzondere, schaarse en invloedrijke auto’s ooit was de getoonde en zelfs gereden Porsche Typ 64. In 1938-1939 werden er ooit drie stuks gebouwd en dit is het enige overgebleven originele exemplaar (er is nog een zwarte ‘recreation’ gemaakt door een verzamelaar, en er staat een kale nagebouwde koets in het Porsche museum). De vormgeving, het feit dat het een zelfdragende carrosserie is, met een extreem lage CW waarde, en het lage gewicht van 550 kg door ook nog eens gebruik te maken van speciaal aluminium maakte dit een snelle auto, ondanks een 1100cc motor met slechts 32pk. Door het uitbreken van de tweede wereldoorlog is het echter nooit tot een officiële snelheidswedstrijd gekomen. In elk geval is dit de eerste echte Porsche ooit en de basis voor alle ontwerpen nadien. Maar ook nog eens zeer invloedrijk op de hele ontwikkeling van auto’s, voor deze auto was men eigenlijk nog niet heel druk met gewichtsbesparing of stroomlijn.

Regards/groeten, Jeroen
			
						- gerrit323
- E21 VIP 
- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
Mooie foto's .. het was voor mij de eerste keer dat ik er was maar zal zeker niet de laatste keer zijn.
@ koos .. die APE meisjes hadden iig lekkere koffie en hadden nog wel andere troeven die geert niet heeft
			
			
									
							
							@ koos .. die APE meisjes hadden iig lekkere koffie en hadden nog wel andere troeven die geert niet heeft

1992 Mazda mx5 
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
			
						1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: Classic Days Schloss Dyck (DE) 1-2-3 Aug 2014
ha ha, zal de boodschap doorgeven. Inmiddels is de B-CUP terug, wellicht een kleine C-cup kan ook. Lastig in te schatten die kleine cupjes.
Blijven mooie foto`s Jeroen.
			
			
									
							
							Blijven mooie foto`s Jeroen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
			
						BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003



