Heeft iemand een idee hoe ik de roest kan verwijderen zodat dit de spiegellaag niet aantast?
Ik wil de lampen graag een beetje opknappen zodat deze langer mee gaan. De spiegellaag is nu nog niet aangetast. Dit wil ik graag zo houden.
Persoonlijk zou ik een nette set zoeken, maar wil je deze behouden: lekker afborstelen zodat de losse roest weg is, dan goed in de rustico gel, een paar uur kuren, schoonmaken en naborstelen en in de beschermende primer en verf.
Daar dacht ik ook aan maar weet niet hoe dik de laag is. Ik heb 1 lamp vervangen. Ik had die oude moeten bewaren dan had ik ff kunnen oefenen. Voorzichtig te werk gaan dan maar.
Vervangen kan altijd nog. Verder zijn ze prima.
Ik heb destijds met een staalborstel gewerkt op een boormachine, werkte prima. Nadien wat primer inderdaad en een likje verf.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
+1 voor rustyco. Neem voor over blank staal wel een primer die daar voor gebruikt kan worden, dus epoxy of wash/etchprimer. Het laatste is te koop in een spuitbus. Eventueel kan je ook een potje POR-15 kopen.
Hier is een vakman die BMW e12 M535i's en andere heeeel vakkundig restaureert.
Die doet het zo. http://www.tonybmw.co.uk/pages/project_ ... lamps.html
Ik zou uit nieuwsgierigheid zen projecten eens bezien, is een TOP VAKMAN.
Last edited by bmw e12 e21 on Mon Apr 13, 2015 8:56 pm, edited 1 time in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Inderdaad.. Engelengeduld heeft die man. Ik denk dat hij het als hobby doet want ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zouden willen betalen voor dit niveau van perfectionisme.