Maar we wilde dit jaar toch wat leuks gaan doen met de Baur en waren al aan het plannen voor een ritje naar Italie toen er via de 02 Touring Club ook nog een uitnodiging kwam om naar de BCE 2015 meeting te gaan in Davos Zwitserland. Dit moesten we dan maar combineren
Wat gaan we doen?
Op de dag van de Sharknose Meeting vertrekken wij al vroeg in de ochtend voor een trip naar Oostenrijk. Vlak onder de toppen van de Alpen hebben we een leuk hotelletje geboekt waar we na bijna 900km sturen in een mooi gebied gaan overnachten. Na het nuttigen van de grootste Wiener Schnitzel die we maar kunnen vinden en de grootste pot bier die leverbaar is natuurlijk. Hierna gaan we door naar Italie naar het meer van Caldonazzo waar wij al jaren in de zomer komen. Ook hier een hotel geboekt aan het meer en we zijn erg benieuwd hoe de omgeving eruit ziet in het voorjaar en zonder het massa toerisme. Voor mij als groot pizza liefhebber ga ik me daar ook weer prima vermaken. Vervolgens gaan we de dag erna naar het Gardameer, Sirmione aan de zuidkant van het meer via een leuke route langs de Monte Baldo aan de oostkant van het meer. Hier blijven we 2 nachten om hopelijk te genieten van het mooie weer en het water. Het hotel ligt op het schiereilandje bij Sirmione en de omgeving met de cypressen ziet er fantastisch uit.
Na deze verplichte rustdag wordt het dan wel weer tijd om richting het noorden te gaan rijden, via de oostkant van het Gardameer deze keer en via een paar fraaie bergpassen richting Bormio. In Valfurva een eenvoudig hotelletje maar wel op grote hoogte. Daarna sturen we verder richting Davos. Via opnieuw een aantal mooie passen sluiten we daar donderdag dan aan bij de 02 rijders die daar woensdag al zijn aangekomen. Op dit moment zijn er al meer dan 200 aanmeldingen voor deze meeting die officieel donderdagavond wordt geopend. Zie http://www.bcemeeting2015.com/ voor meer info.
De BCE heeft op vrijdag dan voor de verandering ook een rit uitgezet van ongeveer 200km in het gebied om en rond Davos. Afhankelijk van de sneeuw wordt natuurlijk ook de Stelvio Pass niet overgeslagen hierbij. Zaterdag is er dan de mogelijkheid om allerlei leuke dingen in de omgeving te doen die gesponsord worden door de BCE. Ook is er weer een mogelijkheid om aan een kleine rondrit mee te doen of gewoon zelf op pad te gaan. Zaterdagavond is er een gala diner georganiseerd en wordt het officiële meeting afgesloten. Zondag hebben we dan nog 1 rit voor de boeg en dat is naar huis.
Nou ik zal binnenkort wat meer info over de routes melden en de zaken die ik aan de auto gedaan wil hebben voordat we aan deze rit van bijna 3000km gaan beginnen.
Meer info volgt....