Ite's sleutel en pruts topic.

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Nee. Rondom zijn het vooral krassen. Het gedeukte spatbord heb ik vervangen voor een met roest :bag
De auto staat er eigenlijk nog best netjes bij.
Zeker op iets afstand is het nog steeds een mega mooi ding.
Ik kan alleen slecht tegen schades. Gelukkig ben ik schadeloos gesteld voor een belangrijk gedeelte.

Ik denk wel dat het tijdelijk is, maar ik heb geen zin om overhaast iets te kopen.
Zeker ook omdat ik eigenlijk niet weet wat ik nu wil.


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19153
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

dan is dit een goede oplossing. Jij weet pas wat je wilt als je het te koop ziet staan.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Precies. Aankomende zaterdag zijn we beide geloof ik weer lekker bezig met ouwe meuk:)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by loentje »

kunnen we niet een vrachtwagentje lpg over laten komen naar Nederland, grijze import :mrgreen:

Ach mijn 540 kost ook 5 euro per dag wegenbelasting (zo lijkt het een stukje goedkoper zolang je het niet per maand uitrekent :mrgreen: )

Ik zit er juist over te denken iets kleiners te kopen, ik laat grotere auto's nu vaak via een transporteur halen.


groeten loentje
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ik heb een hekel aan lenen.
En...ik hou van dikke bakken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1211
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Smartie »

Waarom eigenlijk geen 535d?
Toch een trekgewicht van 2 ton.
En 2e hands zeker in omringende landen met goede opties betaalbaar.
Helaas wel een lage instap....
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29977
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Ja en motor- en bakrevisies gegarandeerd! Daarom zijn ze zo betaalbaar... bijv dealerpersoneel brandt z'n handen er niet aan, die weten wat er komen gaat...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1211
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Smartie »

Ah, alleen op de eerste types of latere ook?
Gedeeltelijk afhankelijk van sportief gebruik?
Is dus allemaal niet zo makkelijk...
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29977
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Gebruik idd. Diegene die 'm besteld heeft, was vast geen 98 en heeft 'm ook niet gebruikt om met 80 van A naar B te tokkelen, die dingen zijn allemaal gekocht om mee te stampen. Prima, maar met een blok dat tot op het bot uitgeknepen is en niet per sé altijd even deskundig is gebruikt (altijd lastig turbo's haha) neem je dan veel, heel veel risico. En aangezien de bakken van een beetje 530d het al knap moeilijk hebben kun je bedenken hoe het met deze gaat...
Regards/groeten, Jeroen
Robbert
Upcoming E21 fanatic
Posts: 79
Joined: Mon Oct 04, 2010 2:56 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Robbert »

Nissan Patrol of Pathfinder niks? Die mogen volgens mij aardig wat trekken..
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Precies. Ik heb eigenlijk al besloten dat 3liter diesel en automaat bij bmw niet samen gaan.
Ik ga zeer op mijn gemak rondkijken. Voorlopig dus eerst per statige e23
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1211
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Smartie »

Zag van het weekend een Toyota Tundra.
Mooie verschijning en mag 3500 kg trekken.
Interieur is wel iets te plastic op t Amerikaans.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ik hink echt op een paar benen.

Allereerst financieel:
Ik heb een goede prijs voor mijn e39 gekregen. Daarmee breng ik weer een beetje geld terug naar de huishoudpot.
Als ik optel wat hier staat aan automotive is een reset wel op zijn plaats. Ik ben een beetje doorgeschoten. Als ik denk waar ik plezier aan beleef, zijn het toch de speelautos. (323i, m535i).
De werkautos moeten vooral doen waar ze voor zijn: A-B transport en km maken.
De e23 heb ik uit boosheid op de overheid en een schade van de ANWB (kut bedrijf) 2 jaar geleden stil gezet. Hoewel ik met deze auto door de schade uitkering op een minimale 'boekwaarde' sta kan ik er op een of andere manier maar geen afscheid van nemen. En omdat stilstand toch echt achteruit gang is, heb ik besloten deze eerst maar eens in te zetten. Met euro 160,- aan onderdelen en 1 zaterdag onderhoud is deze weer op gewenst nivo.

Tussentijds kijk ik wel naar een goede trekauto, maar door de idiote mrb op zwaar degelijk spul ben ik er nog niet uit.
2ton aan diesel gestookt kost gewoon 200,- per maand!
De komende maanden was ik niet van plan veel te kopen, (er moet eerst nog maar eens wat weg) dus echte trekklussen zijn er nog niet.
Ik heb eigenlijk wel zin om een paar maanden met de 735 te gaan rijden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29977
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Daar lijkt me helemaal niks mis mee!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Daar lijkt me helemaal niks mis mee!
+1 al zal dat wel een uitdaging worden om even rustig aan te doen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply