mijn e21 zo laag mogelijk
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Het ziet er wel netjes uit zo hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Inderdaad niet mijn smaak zo laag maar wel knap gedaan. 

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
Netjes hoor, ik vindt het helemaal super staan 

I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Ziet er strak uit 

- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ik ben ook erg benieuwd naar je opnieuw verchroomde bumper!! Graag een uitvoerige beoordeling hier plaatsen 

-
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): 320/6 '82
Dankjulliewel voor de leuke reacties.
Vanwaar de grote belangstelling rondom het verchromen?
Hebben jullie ook interesse of juist bedenkingen? Donderdag haal ik ze op.. Verkoperd en verchroomd.
Met vriendelijke groet,
Mark
Vanwaar de grote belangstelling rondom het verchromen?
Hebben jullie ook interesse of juist bedenkingen? Donderdag haal ik ze op.. Verkoperd en verchroomd.
Met vriendelijke groet,
Mark
(deel)restauratie?
Plaatwerk ingelast naar wens.
Voor informatie mag u altijd vrijblijvend contact opnemen!
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Ik denk dat onze perfectionist uw buurman Koos gewoon de mooiste 'bumpers' van de wereld wil.
Mark heb je misschien nog detail foto's van het laswerk aan de fusee's?
Mark heb je misschien nog detail foto's van het laswerk aan de fusee's?

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Er is beweging, en hoe!
Bumpers: we rijden allemaal rond met oude bumpers en er zijn er zat die toe zijn aan een vers laagje. Aangezien het chroomwerk wat BMW tegenwoordig levert van ronduit beroerde kwaliteit is (mits geen oude stock maar die begint aardig uitgeput te raken) kan ik me voorstellen dat mensen een beter alternatief zoeken. Opnieuw verchromen dus...

Bumpers: we rijden allemaal rond met oude bumpers en er zijn er zat die toe zijn aan een vers laagje. Aangezien het chroomwerk wat BMW tegenwoordig levert van ronduit beroerde kwaliteit is (mits geen oude stock maar die begint aardig uitgeput te raken) kan ik me voorstellen dat mensen een beter alternatief zoeken. Opnieuw verchromen dus...
Regards/groeten, Jeroen
-
- Upcoming E21 fanatic
Hoi,
Nieuwe bumpers vond ik geen optie. Ik had geïnformeerd naar de prijs via w&n en via de dealer. Ca €2200,- kwam het op uit.
Hey originele chroom van bmw is maar matig. Zelf kom ik vanuit de c kadettjes en dat chroom is van gelijke kwaliteit. Geen koper te bespeuren..
Nu zou de glans mooier en de kwaliteit beter moeten zijn.. Zegt men.. Ik hoop het! Iets goedkoper dan nieuw is het wel maar het blijft prijzig! Donderdagavond haal ik ze op.
Wellicht zien een aantal van jullie de e21 het aankomend seizoen. Mss mag deze mee naar de sharknose meeting.. Ik hoor namelijk graag wat jullie ervan vinden!
Met vriendelijke groet,
Mark
Nieuwe bumpers vond ik geen optie. Ik had geïnformeerd naar de prijs via w&n en via de dealer. Ca €2200,- kwam het op uit.
Hey originele chroom van bmw is maar matig. Zelf kom ik vanuit de c kadettjes en dat chroom is van gelijke kwaliteit. Geen koper te bespeuren..
Nu zou de glans mooier en de kwaliteit beter moeten zijn.. Zegt men.. Ik hoop het! Iets goedkoper dan nieuw is het wel maar het blijft prijzig! Donderdagavond haal ik ze op.
Wellicht zien een aantal van jullie de e21 het aankomend seizoen. Mss mag deze mee naar de sharknose meeting.. Ik hoor namelijk graag wat jullie ervan vinden!
Met vriendelijke groet,
Mark
(deel)restauratie?
-
- Upcoming E21 fanatic
Owja, het laswerk rondom de fusees.
Nee daar heb ik geen foto van bedenk ik me.
Dit laswerk heb ik uitbesteed aan een collega. Deze is instructeur en examinator t/m nil4. Komt uit de pijpleiding wereld. Daar kan ik niet tegenop!
Eerst zijn ze gehecht middels Tig en daarna afgelast met een 3,2mm basis (7016) electrode. Twee lagen. Twee lagen omdat er in de eerste laag gassen uit het gietstaal vrij komen wat in een minder mooie las resulteert. De tweede laag is daardoor een stuk mooier en beter aangezien er dan veel minder gassen uit het midden van het gietstaal komt. Echter door de tweede laag word de las wat bol. Dit heb ik netjes gevlakt. Ik kan dus achteraf weinig fotograferen waar je iets aan hebt. Wel weet ik dat het mooi doorgelast is!
Met vriendelijke groet,
Mark
Nee daar heb ik geen foto van bedenk ik me.
Dit laswerk heb ik uitbesteed aan een collega. Deze is instructeur en examinator t/m nil4. Komt uit de pijpleiding wereld. Daar kan ik niet tegenop!
Eerst zijn ze gehecht middels Tig en daarna afgelast met een 3,2mm basis (7016) electrode. Twee lagen. Twee lagen omdat er in de eerste laag gassen uit het gietstaal vrij komen wat in een minder mooie las resulteert. De tweede laag is daardoor een stuk mooier en beter aangezien er dan veel minder gassen uit het midden van het gietstaal komt. Echter door de tweede laag word de las wat bol. Dit heb ik netjes gevlakt. Ik kan dus achteraf weinig fotograferen waar je iets aan hebt. Wel weet ik dat het mooi doorgelast is!
Met vriendelijke groet,
Mark
(deel)restauratie?
- BertjeConti
- E21 Mad
Natuurlijk willen we deze prachtige white shark straks op de SM aanschouwen.

-
- Upcoming E21 fanatic
Hoi Bert,
Dankjewel voor het compliment! Het is geen volledige restauratie! Er is veel vervangen/ vernieuwd maar niet alles.
Dat heb ik wel gedaan bij mijn kadett c2 coupe 1200. Daarvan is ieder boutje/moertje/slangenklemmetje opnieuw verzinkt, volledig blank geweest. In een spit en zo ook bodem in kleur etc..
Deze e21 haf n goede basis met n lichte schade. Nagenoeg geen laswerk gedaan. Zat nog in de eerste lak..
Mochten jullie het waarderen dan wil ik hier best enige plaatjes van delen hier.?
Met vriendelijke groet,
Mark
Dankjewel voor het compliment! Het is geen volledige restauratie! Er is veel vervangen/ vernieuwd maar niet alles.
Dat heb ik wel gedaan bij mijn kadett c2 coupe 1200. Daarvan is ieder boutje/moertje/slangenklemmetje opnieuw verzinkt, volledig blank geweest. In een spit en zo ook bodem in kleur etc..
Deze e21 haf n goede basis met n lichte schade. Nagenoeg geen laswerk gedaan. Zat nog in de eerste lak..
Mochten jullie het waarderen dan wil ik hier best enige plaatjes van delen hier.?
Met vriendelijke groet,
Mark
(deel)restauratie?
- BertjeConti
- E21 Mad
Wij zijn hier gek op plaatjes, dus laat maar komen Mark.
En op de SM komt vanalles hoor, van prachtig gerestaureerde tot wagens die nog steeds gewoon dagelijks gebruikt worden of exemplaren die zo van het circuit af lijken te komen. Vooral de engelsen kunnen er wat van.
En op de SM komt vanalles hoor, van prachtig gerestaureerde tot wagens die nog steeds gewoon dagelijks gebruikt worden of exemplaren die zo van het circuit af lijken te komen. Vooral de engelsen kunnen er wat van.

-
- Upcoming E21 fanatic
Beste Medeliefhebbers,
Uiteraard vind ook ik het als liefhebber het erg leuk om enige plaatjes te delen.
De eer voor de e21 gaat voornamelijk uit naar een goede vriend. Ook wel bekend als: automatic freak. Hij heeft de meeste tijd in de auto gestoken.
Zie hier enige plaatjes:
De staat bij aanschaf, erg mooi maar wel veel gebruikerssporen aan de carrosserie. Krajes/deukjes

De rede om de bmw eens stevig over te doen:
(Ik was passgier en daagde mijn vriendin uit om een fiasco in te halen op een turborotonde)

Herstel voorscherm:

En ook het achterscherm:

Bij demontage kleine roestsporen:

En ook herstel:

(motorkap van Leon (zeer nette kap))

Uiteraard vind ook ik het als liefhebber het erg leuk om enige plaatjes te delen.
De eer voor de e21 gaat voornamelijk uit naar een goede vriend. Ook wel bekend als: automatic freak. Hij heeft de meeste tijd in de auto gestoken.
Zie hier enige plaatjes:
De staat bij aanschaf, erg mooi maar wel veel gebruikerssporen aan de carrosserie. Krajes/deukjes

De rede om de bmw eens stevig over te doen:
(Ik was passgier en daagde mijn vriendin uit om een fiasco in te halen op een turborotonde)

Herstel voorscherm:

En ook het achterscherm:

Bij demontage kleine roestsporen:

En ook herstel:

(motorkap van Leon (zeer nette kap))

(deel)restauratie?