Ha, die prutser ken ik wel. Heeft ook een e21 helemaal vernaggeldMichiel E32 wrote:Klopt.. ik ben vorige week benaderd door ene Kees of Koos uit Friesland of ik een M70 blok had staan.
Ik meen dat hij bezig was met een 87er 325i cabrio en hij was op zoek naar meer pk's.
Michiel zijn BMW draadje: 3-4 Dagboek van 't Mostuintje
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Michiel zijn E32 draadje: 09-01-16 M70B50 op pallet
- Manitoba
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
En als het daar nou 's bij zou blijven...uwbuurman wrote:Ha, die prutser ken ik wel. Heeft ook een e21 helemaal vernaggeldMichiel E32 wrote:Klopt.. ik ben vorige week benaderd door ene Kees of Koos uit Friesland of ik een M70 blok had staan.
Ik meen dat hij bezig was met een 87er 325i cabrio en hij was op zoek naar meer pk's.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Nope. E12 staat al te wachten. E30 beyond rescue en binnenkort een..... 
- 323baur
- E21 VIP

Ik kan echt niet wachten op dat slachtfeest. Sterker, ik denk dat ik kaartjes kan gaan verkopen, want die dag is met max 4 man snel uitverkocht..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Gisteren een mooi ritje naar Terneuzen gemaakt. De autoambulance achter de E39 geknoopt en 3 uur later was ik bij de nieuwe aanwinst.
E32 750i in Lachssilber met een fantastisch buffellederen interieur. Paar dingen die moeten worden gefixt en als kers op de taart een berg extra onderdelen in het kofferbakje.
Betaald, overgeschreven, opgeladen en richting de schuur in Oldebroek.
Plaatje van onderweg, mooi stel al zeg ik het zelf

E32 750i in Lachssilber met een fantastisch buffellederen interieur. Paar dingen die moeten worden gefixt en als kers op de taart een berg extra onderdelen in het kofferbakje.
Betaald, overgeschreven, opgeladen en richting de schuur in Oldebroek.
Plaatje van onderweg, mooi stel al zeg ik het zelf

- 323baur
- E21 VIP

Poeh, jij zat wel aan je gewicht maat!
Hoewel een e39 met 2 ton trekgewicht dit makkelijk kan, is deze wel over het randje hoor.
700 kilo voor een trailer...wat weegt een beetje 750? geen 1300 ben ik bang.
Ziet er wel strak uit trouwens die 750. Runner of sloper?
Hoewel een e39 met 2 ton trekgewicht dit makkelijk kan, is deze wel over het randje hoor.
700 kilo voor een trailer...wat weegt een beetje 750? geen 1300 ben ik bang.
Ziet er wel strak uit trouwens die 750. Runner of sloper?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Waarom denk jij dat ik de kentekenplaatjes er af heb gehaald 
Rijdt geweldig zo'n E39, geen moment een tekort aan trekkracht.
Deze E32 ga ik weer netjes maken. Is echt een nette en die worden langzaam aan zeldzaam.
Of ze ooit collectable worden weet ik niet maar ik vind ze schitterend.
Rijdt geweldig zo'n E39, geen moment een tekort aan trekkracht.
Deze E32 ga ik weer netjes maken. Is echt een nette en die worden langzaam aan zeldzaam.
- 323baur
- E21 VIP

Ik met jou!
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
En weer eentje voor de collectie! Eens kijken of ik dan ook eindelijk eens een E32 voor mezelf kan aanschaffen 
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Wordt ook wel eens tijd Gerwin.. Zaterdag as. de zoektocht beginnen 
Dat zijn ze ook Michel. En ik denk dat de E32's best wel verzamelwaardig zijn. IK heb thuis helaas te weinig draagvlak voor een E32M70, maar anders....Michiel E32 wrote:Deze E32 ga ik weer netjes maken. Is echt een nette en die worden langzaam aan zeldzaam.
Carpe Diem, Raymond
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Re: Michiel zijn E32 draadje: 15-01-16 M70 werken.
Gisteren was het een heerlijk weertje en dus een ritje richting de schuur in Oldebroek gemaakt.
Zoals jullie eerder in dit draadje hebben gelezen heb ik deze week een 750i uit 1989 opgehaald met o.a. een probleem aan de benzinepompen.
Hoogste tijd om daar eens naar te kijken want een E32 750 wil je niet duwen.
De oude pompen die los in de koffer lagen getest en die stonden muurvast oftewel waren die dus mors dood.
Jammer want dat zijn dure jongens.
Gelukkig had ik nog het een en ander liggen op de plank dus daar maar even geshopt in mijn eigen winkeltje,
altijd leuk winkelen zonder afrekenen zullen we maar zeggen
Gewapend met een bezem, (om de kofferdeksel omhoog te houden) het nodige gereedschap en pompen tijd om aan de slag te gaan.
Pompen gemonteerd, tijd om maar eens verse benzine te halen, 2 x naar de pomp omdat ik maar 1 jerrycan kon vinden, gelukkig rij ik op lpg met de servicewagen
Na het legen van de kannetjes benzine de andere vloeistoffen gecheckt, accu aangesloten en maar eens op contact gezet.
Altijd spannend welke meldingen in de display opdoemen..in dit geval een aantal mbt de verlichting en eentje mbt de lenkung, valt mee voor zover.
Starten maar, na een aantal omwentelingen sloeg de motor aan. Gelukkig... maar er komt vanuit het vooronder een geluid alsof de uitlaat lek is of dat er een spruitstuk pakking uit ligt. Even de kap open voor een inspectie, op het moment dat ik de kap open spuit er een ferme straal, waar Ron Jeremy een staande ovatie voor zou krijgen, benzine langs mijn hoofd, snel de motor uit dus voordat er iemand gewond raakt
.
Een snelle blik leert dat men is vergeten om de benzine slang weer vast te zetten, slangklem lag iets verder op de leiding dus vastzetten en nog maar eens starten.
Althans, dat dacht ik.. mooi niet meer aan te krijgen. Tijd voor een diepgaand onderzoek dus.
Verdeelkappen maar eens loshalen, die waren uit 1987?? en compleet groen!
Vervangen maar, weer terug naar m'n winkeltje alwaar ik nog twee nieuwe kappen, rotors en kabels had liggen. Gelijk maar een set verse pitten meegepakt.
Nou wordt het spannend want vrind Gerwin of Johan waren niet in de buurt. Hoezo? hoor ik jullie al denken. Welnu ik heb helaas niet van die hele fijne handjes die bij de 12de bougie komen daar is erg weinig ruimte namelijk.
Rustig blijven, geen paniek, voorzichtig proberen en zowaar ik had de ratel op de 12de bougie en kon een slag maken, na een aantal slagen was no 12 er dus uit.
Mijn hand was een ander verhaal maar ook hier weer met rust en geduld had ik mijn hand weer terug.
Bougies in bank 2 dus voorzien van verse bougies, kabels en verdeelkap.
Op naar bank 1 dan maar, gelukkig iets meer ruimte en dus ging dat iets vlotter.
Bij bougie 1 keek ik even raar op omdat er geen bougie inzat
Gelukkig had ik er wel 12 
Alles weer op zijn plek, even een dubbel check (ja het is tenslotte een 12 cillinder dus alles moet dubbel
)
Sleutel omgedraaid en na een paar omwentelingen was het .. Bingo! Yes sir! we have a runner! Mooi op alle 12 de pootjes.
Ook het rare lekkende geluid was weg.
Nu nog even spannend of de bak wel zijn werk zou doen maar die pakte mooi op en de rit naar binnen kon aanvangen.
De lenkung melding kwam weer naar boven en dat kon heel goed kloppen want ik moest toch wel ff de mouwen opstropen want er was geen stuurbekrachtiging.
Waarschijnlijk een lekke slang van het reservoir. Daar ga ik maandag eens naar kijken en ook maar eens een blik werpen op het meegeleverde interieur..
Daar heeft een slimmerd alle motoren van de bestuurderstoel onderuit gehaald. Ik vrees het ergste.. to be continued.
Sorry voor de lousy foto's maar had alleen een bejaarde Nokia bij me.
Bougies:

Rotors:

En ze staat binnen tête à tête met de donkerblauwe 750i:

Binnenkort maar eens laten glimmen:

Maar eerst even naar de stoeltjes kijken, wel erg mooi buffelleder:

Zoals jullie eerder in dit draadje hebben gelezen heb ik deze week een 750i uit 1989 opgehaald met o.a. een probleem aan de benzinepompen.
Hoogste tijd om daar eens naar te kijken want een E32 750 wil je niet duwen.
De oude pompen die los in de koffer lagen getest en die stonden muurvast oftewel waren die dus mors dood.
Jammer want dat zijn dure jongens.
Gelukkig had ik nog het een en ander liggen op de plank dus daar maar even geshopt in mijn eigen winkeltje,
altijd leuk winkelen zonder afrekenen zullen we maar zeggen
Gewapend met een bezem, (om de kofferdeksel omhoog te houden) het nodige gereedschap en pompen tijd om aan de slag te gaan.
Pompen gemonteerd, tijd om maar eens verse benzine te halen, 2 x naar de pomp omdat ik maar 1 jerrycan kon vinden, gelukkig rij ik op lpg met de servicewagen
Na het legen van de kannetjes benzine de andere vloeistoffen gecheckt, accu aangesloten en maar eens op contact gezet.
Altijd spannend welke meldingen in de display opdoemen..in dit geval een aantal mbt de verlichting en eentje mbt de lenkung, valt mee voor zover.
Starten maar, na een aantal omwentelingen sloeg de motor aan. Gelukkig... maar er komt vanuit het vooronder een geluid alsof de uitlaat lek is of dat er een spruitstuk pakking uit ligt. Even de kap open voor een inspectie, op het moment dat ik de kap open spuit er een ferme straal, waar Ron Jeremy een staande ovatie voor zou krijgen, benzine langs mijn hoofd, snel de motor uit dus voordat er iemand gewond raakt
Een snelle blik leert dat men is vergeten om de benzine slang weer vast te zetten, slangklem lag iets verder op de leiding dus vastzetten en nog maar eens starten.
Althans, dat dacht ik.. mooi niet meer aan te krijgen. Tijd voor een diepgaand onderzoek dus.
Verdeelkappen maar eens loshalen, die waren uit 1987?? en compleet groen!
Vervangen maar, weer terug naar m'n winkeltje alwaar ik nog twee nieuwe kappen, rotors en kabels had liggen. Gelijk maar een set verse pitten meegepakt.
Nou wordt het spannend want vrind Gerwin of Johan waren niet in de buurt. Hoezo? hoor ik jullie al denken. Welnu ik heb helaas niet van die hele fijne handjes die bij de 12de bougie komen daar is erg weinig ruimte namelijk.
Rustig blijven, geen paniek, voorzichtig proberen en zowaar ik had de ratel op de 12de bougie en kon een slag maken, na een aantal slagen was no 12 er dus uit.
Mijn hand was een ander verhaal maar ook hier weer met rust en geduld had ik mijn hand weer terug.
Bougies in bank 2 dus voorzien van verse bougies, kabels en verdeelkap.
Op naar bank 1 dan maar, gelukkig iets meer ruimte en dus ging dat iets vlotter.
Bij bougie 1 keek ik even raar op omdat er geen bougie inzat
Alles weer op zijn plek, even een dubbel check (ja het is tenslotte een 12 cillinder dus alles moet dubbel
Sleutel omgedraaid en na een paar omwentelingen was het .. Bingo! Yes sir! we have a runner! Mooi op alle 12 de pootjes.
Ook het rare lekkende geluid was weg.
Nu nog even spannend of de bak wel zijn werk zou doen maar die pakte mooi op en de rit naar binnen kon aanvangen.
De lenkung melding kwam weer naar boven en dat kon heel goed kloppen want ik moest toch wel ff de mouwen opstropen want er was geen stuurbekrachtiging.
Waarschijnlijk een lekke slang van het reservoir. Daar ga ik maandag eens naar kijken en ook maar eens een blik werpen op het meegeleverde interieur..
Daar heeft een slimmerd alle motoren van de bestuurderstoel onderuit gehaald. Ik vrees het ergste.. to be continued.
Sorry voor de lousy foto's maar had alleen een bejaarde Nokia bij me.
Bougies:

Rotors:

En ze staat binnen tête à tête met de donkerblauwe 750i:

Binnenkort maar eens laten glimmen:

Maar eerst even naar de stoeltjes kijken, wel erg mooi buffelleder:

- 323baur
- E21 VIP

Re: Michiel zijn E32 draadje: 15-01-16 M70 werken
Leuk geschreven, dat moet je vaker doen.
Leuk ook dat deze niet plat gaat, maar gered wordt. Zoveel zijn er niet..
Ik vind de kleur erg fraai.
Leuk ook dat deze niet plat gaat, maar gered wordt. Zoveel zijn er niet..
Ik vind de kleur erg fraai.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Re: Michiel zijn E32 draadje: 15-01-16 M70 werken
Thanks!
Een E32 platslaan doe ik zo min mogelijk, verzamelen ga ik ze
Was nog even gezellig vandaag. Vriend Nasty alles heel gehouden?
Een E32 platslaan doe ik zo min mogelijk, verzamelen ga ik ze
Was nog even gezellig vandaag. Vriend Nasty alles heel gehouden?