De meest logische verdachte leek mij de tankvlotter, ding wat omhoog getild, hoorde dat deze langzaam leegliep, maar geen lampje!
Dan de vlotter er maar uithalen en eens open maken, daarbij zag ik ook dat het zeefje op de bodem lag en deze eruit gevist, had hier al eens gelezen dat de vlotter idd een vernuftig stukje techniek is, de vlotter door gemeten en ook hierbij zou het lampje moeten branden.

Vlotter op de kop "tank vol", vlotter omdraaien "tank leeg", maar geen lampje. Stroomkabeltje door gemeten van tank naar het dashboard en ook hier niets aan de hand. Dus zou de oorzaak in de tellerbak moeten zitten! Het lampje van de tankmeter had ik eerder al eens getest en dat was het ook niet. Eigenlijk had ik het al een beetje opgegeven, zo belangrijk is dit nu ook weer niet, tot dat mijn oog viel op een beschadigd hoekje van dat blauwe plastic met die draadjes erdoor, m'n +2 leesbrilletje erbij en hiephoi oorzaak gevonden!!!! Bijvangst is bij deze dat nu ook het verklikkerlampje van de mistachterlamp het straks weer doet, zij delen namelijk de massa.

De oorzaak van het draadbreukje is dat als je de tellerbak niet voorzichtig uit het dashboard haalt het blauwe plastic hoekje overal langs schuurt en knikt!!
Misschien is dit al wel een bekend euvel, zo niet, dan hoop ik dat een ander hier wat aan heeft.

Gr. Geerling.