Kwaliteit van benzine

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Stoffie
Upcoming E21 fanatic

Re: Kwaliteit van benzine

Post by Stoffie »

Aangaande dat verouderen: mijn shark staat ondertussen al bijna een jaartje stil wegens omstandigheden.

Zat 98 in de tank, waar normaalgezien niets van dat ethanol spul in zit. Mogelijk ook nog wel wat loodadditief maar dat ben ik niet helemaal meer zeker.

Zou ik me zorgen moeten maken over de benzine die nog in de tank zit ? Het ruikt alleszins nog ok maar je leest allerhande horrorverhalen over benzine die gummi-achtig wordt met de tijd, en je injectoren compleet verstopt etc.

Ik zou de auto eigenlijk wel eens willen starten (eerst zonder benzinepomp en vonk om oliedruk op te bouwen) maar ik maak me zorgen om die benzine.

Enige ideeën of advies hieromtrent ?

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

De achteruitgang is tegenwoordig wel een gegeven maar de auto moet er nog gewoon op kunnen starten hoor, ook na een jaar. Maar na een jaar is het in mijn ogen ook zeker wel raadzaam de motor eens te starten en warm te draaien (zet hem niet gelijk al na 2 minuten af want dan heb je alleen maar je uitlaatsysteem vol zure condens gezet). Ik heb tot nu toe 1x gehad dat echt alles vast zat in een brandstoifsysteem maar die auto stond al 4 jaar compleet stil. Na 1 jaar zou het nog geen probleem moeten zijn maar altijd erbij blijven en controleronde doen ivm spontane brandstoflekkages, zeker agv opgelopen druk na langer doorstarten.
Regards/groeten, Jeroen
Stoffie
Upcoming E21 fanatic

Post by Stoffie »

Ok, dat is toch al geruststellend. Zeker de bedoeling om het blok eens warm te laten draaien (mits ook wat heel kleine rondje op het parkeerterrein). Dat de radiator lekt, helpt natuurlijk niet maar gelukkig is het lek vrij klein momenteel.
Post Reply