De laatste originele klem, deze komt uit een e24, aan de schuifdakcassette geplaatst. Dat moest voordat ik de rest van het schuifdak en het hemeltje kan afbouwen.
Om het hemeltje in te kunnen bouwen moet eerst het foam aan de A en de C stijl geplakt worden.
De C stijl bekleding heeft een voorgestanst stukje, dat eruit moet om de klapraamscharnieren te bevestigen.
Dat er dus uit
Daarna dat geplakt en de dakisolatie achter de cassette gelijmd.
Ook de voorste isolatie heb ik geplaatst, die zit rondom de cassette.
Vervolgens heb ik de onderdelen voor het schuifdak bij elkaar gezocht. Hier zie je de e30 geleiders, die ik heb vervangen. De nieuwe in de zakjes.
En de overige schuifdakdelen.
Vervolgens het rubber (NOS) op de dakplaat gezet.
Blijkt dat toch ^#&*$(!!!! te kort te zijn…. Een nieuwe is onderweg.
Maar goed, per saldo:
Dit is dus voor het eerst in het bijna 38 jarige bestaan van deze auto dat er een werkend schuifdak in zit!! Voor mij een mijlpaal.
Nog twee dingetjes: Zie het achterruitrubber, dat is op meerdere plekken meegespoten in het verleden… prutsers bij Brove.
Dan de plek waar de handgreep aan het plafond komt. Mijn auto heeft in beide hemeltjes, type 1 geen handgrepen aan de voorzijde. Bij Walters type 2 lijkt het alsof er iets tussen zit, waardoor de voorste handgreep iets verder van de daklijst af zit, bij Patricks (of Remy’s) 323i zit het er koud tegen aan en zie je de slang bollen in de hemel. Dat wil ik liever niet.
Wie weet of daar iets tussen hoort? Ook daar geeft ETK geen uitslag. Meer mensen met een schuifdak? Wie weet hoe het moet?