Vreemd, kleppen stellen tegelijk met oliewissel neem ik aan?
Met verse olie is het kleppentrein altijd stiller als bij oudere olie, die dunner wordt door de vervuiling van benzine e.d.
Zeker als er bijna alleen maar korte stukjes mee gereden worden.
Sinds bij mij de lpg eruit is heb ik geen kleppen meer gesteld, en daarbij viel het mij op dat het kleppentrein veel stiller was na een oliewissel.
Overigens zal bijstellen van kleppen bij jouw M535i minimaal nodig zijn gezien de km's die de wagen maakt.
BertjeConti wrote: Thu Apr 11, 2019 11:23 pm
Vreemd, kleppen stellen tegelijk met oliewissel neem ik aan?
Met verse olie is het kleppentrein altijd stiller als bij oudere olie, die dunner wordt door de vervuiling van benzine e.d.
Zeker als er bijna alleen maar korte stukjes mee gereden worden.
Sinds bij mij de lpg eruit is heb ik geen kleppen meer gesteld, en daarbij viel het mij op dat het kleppentrein veel stiller was na een oliewissel.
Overigens zal bijstellen van kleppen bij jouw M535i minimaal nodig zijn gezien de km's die de wagen maakt.
Ik denk niet dat het ligt aan oudere olie. Mijn auto´s krijgen elk jaar vers sap, ook al rijden ze maar 2000km per jaar.
En de M535i en 323i rijden vooral langere stukken. Als ik korte stukken rijd doe ik dat met de 315.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Bedankt Jeroen! Zo een e12 onderstel is echt wel beter als dat van een e21. Ik zou het proberen passend te maken. Heb nog een reserve liggen. Stukje tussen de draagarmen afflexen en terug aan elkaar lassen. Moet kunnen hoor Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Vandaag na het werk nog even langs geweest bij een persoon die mijn oliekoeler darmen en servo darm kan namaken.
De aansluiting aan de pomp is wat aangepast. Omdat de vorige keer na het spuiten van de wagen de schroefdraad beschadigd werd met het indraaien van de aansluiting. Daardoor was de darm ds bij mijn eerste E21 meeting eraf gesprongen...
Achteraf heeft hij wonderbaarlijk nog al die jaren gehouden, maar de draad was ver weg...
De assen in de lagers geklopt met behulp van een geleider bus.
En de schijven en klauwen terug gemonteerd aan de voorkant.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Zo stil aan ontstaat hier wel het snoepje van de week hoor.
U kan best sleutelen.
De blindplaatjes voor het poedercoaten neem ik graag van je over!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Neem je ze mee naar de sm?
Dan neem ik ze graag mee.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.