Ik ben afgelopen weekend begonnen met het ombouwen van de originele Solex 1B2 naar een Weber 32/34 DGAV. De hele set kwam van een andere 315 af compleet met spruitstuk. In de basis dus plug&play.
Ik heb de spruitstukken gewisseld, gaskabel verlegd en wat koelwaterslangen aangepast, toen kwam het moment van starten... nu lijkt het erop dat ik zonder vonk zit. Dit terwijl ik daar vóór de swap nooit problemen mee heb gehad. Dat was een domper!
Mijn eerst verdenking was de kabelboom die naar de oude Solex carburateur loopt. Deze had ik bij de eerst starten nog log liggen. Deze kabelboom splits in een tweetal massa draden die naar de steun van het inlaatspruitstuk lopen. Het andere deel loopt met één groene draad naar de koudstartdelen van de oude Solex en één massadraad. Het derde deel loopt met een witte en groene draad naar de auto-choke.
Ik heb de massadraden uit deze kabelboom weer aangesloten met de hoop een vonk te krijgen, maar helaas.
- Hebben deze draden iets van invloed op de verdeler en/of ontstekingsmodule? Of kan ik ze definitief los laten?
- Kan het zijn dat door (relatief) lang proberen te starten zonder de massadraden aangesloten te hebben de onstekingmodule kapot is gegaan (hij voelt namelijk wel warm aan).
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om erachter te komen waar het probleem in de ontsteking zit?
Ik weet half wat een bobine en verdelerkap doen, maar ben zeker geen expert

Hierbij nog een geleende foto van de oude situatie - hier zie je de originele 1B2 en kabelboom. In het midden onder twee bruine massadraden.