BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3120
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Post by BertjeConti »

Vandaag de rubber lagers in de reactie armen vervangen, de nieuwe zijn Lemforder ZF aftermarket made in Brasil.

Image

De linker lagerbus was flink ingescheurd, rechts viel het nog wel mee.
Maarja er hoeft er maar één slecht of los te zijn en je krijgt onbalans en dus trillen bij remmen. Gevolg hiervan is dat de schijven ongelijk gaan slijten (bult erop), dit gaat in het begin onopgemerkt, maar als het voelbaar wordt, dan gaat het ook snel erger worden en ben je te laat.
De ongelijkmatig gesleten schijven voelde je ook in het rempedaal.

Image

Image

Oude rechts:
Image

Oude bus links:
Image

De rubber lagerbussen laten zich gemakkelijk uit en weer in de reactie armen persen. Dit kan terwijl de reactie arm aan de fusee blijft zitten. Scheelt heel veel werk. Als de arm van de fusee los moet, moet namelijk ook de schokdemper omhoog geschoven worden.

Remschijven en blokken vervangen was een eitje, wel jammer van de blokken, de oude zaten er nog maar pas op, er was net 1mm voering weg.

En weer een klus afgevinkt.


Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3120
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: BertjeConti's daily - '96 523iA [E39]

Post by BertjeConti »

Oh ja, schijven heb ik Zimmermann gekozen en blokken weer Textar.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply