Dus alles maar eens aan het bekijken omdat dit jaar weer een taxatie moet gebeuren.......
Heb ik gewoon twee jaar niets gedaan aan de E21
Aangezien het deze week toch een autoweekje was de 320 maar eens op de brug gezet en uitgebreid gecontroleerd.
Er komen uiteraard wel wat dingen aan wat aandacht kunnen gebruiken. Niets schokkends maar toch.
* Carterpakking zweet wat.
* Achterkant van de versnellingsbak is wat vochtig.
Verder blijf ik de irritante trilling op mijn stuur houden vanaf 100 Km/h. Ik kom er niet achter wat het is. Het is sinds ik ben over gegaan naar 15 inch wielen. Er is al een andere set BBS voorwielen met nieuwe banden gezet en dit maakte geen verschil. Schijven zijn ook al eens vervangen maar dit maakt geen verschil. Voorwiellagers gecontroleerd op speling maar niets aan de hand.
Het rare is dat ik soms ook nergens last van heb en gewoon trillingsvrij ben en 3 kilometer later weer wel de trilling heb.
-> Acceleratie of gas los maakt geen verschil.
-> Zelfs met koppeling ingetrapt nog aanwezig.
-> Nergens speling op, rubbers allemaal goed.
Het lijkt erop dat er iets in resonantie komt soms maar ik heb nog geen manier gevonden om het op te roepen of te stoppen.
Als iemand tips heeft???
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.