Het grote H&R en Bilstein topic (schokdempers en veren)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik moet toegeven dat het inderdaad heel erg mooi staat. Ik kom wel een beetje in de verleiding. Zoals vele voor mij al gezegd hebben, het ziet er heel netjes uit en vooral houden zo.
Ik denk als ik jullie rijhoogte zo zie dat jullie niet dezelfde maat banden hebben.
Wellicht kom ik een setje H en R veren tegen met bilsteins die voor mij zijn.
Eerste prioriteit is rijden en dan zie ik wel verder.
Peter V.
Ik moet toegeven dat het inderdaad heel erg mooi staat. Ik kom wel een beetje in de verleiding. Zoals vele voor mij al gezegd hebben, het ziet er heel netjes uit en vooral houden zo.
Ik denk als ik jullie rijhoogte zo zie dat jullie niet dezelfde maat banden hebben.
Wellicht kom ik een setje H en R veren tegen met bilsteins die voor mij zijn.
Eerste prioriteit is rijden en dan zie ik wel verder.
Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Zondag ochtend moest het maar gebeuren
Eerst ff meten, 58,2 cm van de grond tot de rand van het spatbord.
Voorwielen gelost, moer van schokdemper lossen en opkrikken maar.
Voorwielen eraf en anderhalf uur later waren de rubbers van beide voorpoten weer vervangen. (de rubbers onder en bovenop de veer)
Deze had ik bij Walloth besteld en dat vond ik maar dunne dingetjes.
Degene die eraf waren gekomen bij de vorige wisseltruc waren veel dikker.
En omdat ik de auto van voren te laag vond had ik dus besloten deze weer te vervangen door de oude rubbers om zodoende de boel een paar mm te verhogen.
Uiteindelijk leverde dit mij na meten maar liefst 6mm winst op. En echt dat zie er anders uit.
Ik denk dat ik nu tevreden ben
Eerst ff meten, 58,2 cm van de grond tot de rand van het spatbord.
Voorwielen gelost, moer van schokdemper lossen en opkrikken maar.
Voorwielen eraf en anderhalf uur later waren de rubbers van beide voorpoten weer vervangen. (de rubbers onder en bovenop de veer)
Deze had ik bij Walloth besteld en dat vond ik maar dunne dingetjes.
Degene die eraf waren gekomen bij de vorige wisseltruc waren veel dikker.
En omdat ik de auto van voren te laag vond had ik dus besloten deze weer te vervangen door de oude rubbers om zodoende de boel een paar mm te verhogen.
Uiteindelijk leverde dit mij na meten maar liefst 6mm winst op. En echt dat zie er anders uit.
Ik denk dat ik nu tevreden ben
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Wat vind je van het rijden?
Ik ben er erg blij mee. De mijne is van verse kwarktaart veranderd in een behoorlijk strakke stroopwafel om het maar eens krom te zeggen.
Ik vind het stuiteren, waar zo vaak voor wordt gewaarschuwd, behoorlijk mee vallen. Bochtjes zijn erg leuk geworden, en ze moet nog worden uitgelijnd...
Ik ga het komend weekend proberen nog wat geluids isolatie tegen het schutbord te plaatsen.
Ja en dan wordt het wel een beetje zoeken wat er dan nog veranderd moet worden..
Ik ben er erg blij mee. De mijne is van verse kwarktaart veranderd in een behoorlijk strakke stroopwafel om het maar eens krom te zeggen.
Ik vind het stuiteren, waar zo vaak voor wordt gewaarschuwd, behoorlijk mee vallen. Bochtjes zijn erg leuk geworden, en ze moet nog worden uitgelijnd...
Ik ga het komend weekend proberen nog wat geluids isolatie tegen het schutbord te plaatsen.
Ja en dan wordt het wel een beetje zoeken wat er dan nog veranderd moet worden..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik ben ook happy met de wegligging maar voel nu dat ik meer houvast zoek in mijn stoelen.
En houvast dat geven de standaard hangmatten niet echt
Maar er moet wat te wensen over blijven toch
En houvast dat geven de standaard hangmatten niet echt
Maar er moet wat te wensen over blijven toch
Een aangepaste pook.....Ja en dan wordt het wel een beetje zoeken wat er dan nog veranderd moet worden..
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ja mike, idd.
Dat wordt rukken en trekken tijdens de meeting.
Ik denk overigens dat jouw pook er een wordt van kortlopende en wisselende kontakten - iedereen wil ff voelen.
Dat wordt rukken en trekken tijdens de meeting.
Ik denk overigens dat jouw pook er een wordt van kortlopende en wisselende kontakten - iedereen wil ff voelen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
ik zat eigenlijk al heel de tijd te denken hoe je het camber terug 100% krijgt na het verlagen?
Ik heb mijn ophanging eens goed bekeken en zie niet direct hoe ik mijn camber zou kunnen bijregelen, enige optie is volgens mij de gaten,
waar de veerpoot vooraan vasthangt aan de carosserie lichtjes uitvijlen?
Ik heb mijn ophanging eens goed bekeken en zie niet direct hoe ik mijn camber zou kunnen bijregelen, enige optie is volgens mij de gaten,
waar de veerpoot vooraan vasthangt aan de carosserie lichtjes uitvijlen?
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
De H&R veertjes zijn flink in de aanbieding bij D&W op het moment: € 132,57 !!
Niet op voorraad, binnenkort wel weer verwacht.
http://www.duw.de/shop/DetailView.aspx? ... ctId=21944
Niet op voorraad, binnenkort wel weer verwacht.
http://www.duw.de/shop/DetailView.aspx? ... ctId=21944
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi Dennis,
Als ik denk wat je bedoelt dan is het nummer 3 op het volgende plaatje.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... _absorber/
Gr Peter V
Als ik denk wat je bedoelt dan is het nummer 3 op het volgende plaatje.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... _absorber/
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Zo die zijn duur!
Zonder arrogant te willen zijn was dit toch eigenlijk wel een erg leuk topic.
(feitelijk mijn eerste grote klus - die ook nog eens gelukt is - dat dan weer wel
).
Zonder arrogant te willen zijn was dit toch eigenlijk wel een erg leuk topic.
(feitelijk mijn eerste grote klus - die ook nog eens gelukt is - dat dan weer wel
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Jouw Cylinderkopklus is ook goed gelukt alleen jammer dat er een ander gietsel is gekomen in 1975. Voor je het weet wordt er gezegd:
DUS JIJ HEB VERSTAND VAN AUTO'S
Gr Peter V
Jouw Cylinderkopklus is ook goed gelukt alleen jammer dat er een ander gietsel is gekomen in 1975. Voor je het weet wordt er gezegd:
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
nou dank u..
Ik zou er bijna van gaan blozen.
Het is wel leuk om te doen. Het punt is alleen dat ik veel te weinig tijd heb.
En ik mis nog een goed koppie. Dat ook nog.
Ik zou er bijna van gaan blozen.
Het is wel leuk om te doen. Het punt is alleen dat ik veel te weinig tijd heb.
En ik mis nog een goed koppie. Dat ook nog.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
