http://link.marktplaats.nl/238693834
Ik ben erg op zoek naar een bmw e21 die een 6 cilinder aan boort heeft en ook manuel geschakeld is. Nou kwam ik deze tegen en die stond dicht in de buurt. Maar wat is jullie mening over deze auto en eigenlijk de hoofdvraag, zijn de kleine roestige plekjes makkelijk en mooi weg te werken. En wat zou er gebeuren als ik de plekjes zou laten zitten, rot het dan binnen 1 jaartje weg of niet?
36GLN8 1980 320/6
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Tsja roest op zichtplaatsen vragen nogal eens om uitgebreid spuitwerk om kleurverschil te voorkomen. Zoals de b-stijl (fraai geplamuurde sierlijst
) bijvoorbeeld, dat ziet er niet direct spoedeisend uit maar moet wel een keer gebeuren.
Wel goed je ogen open als je gaat kijken. Auto en koper ken ik geenszins maar de auto staat net op kenteken dus het is waarschijnlijk eerder een handelaar dan een liefhebber met terdege kennis van de auto. Heeft ook oa een scooter, een camper en veel onderdelen te koop zie ik op MP.
Verder oordeel is lastig te vellen op basis van een paar plaatjes van het formaat postzegel maar het lijkt erop dat de keienvanger met een spuitbus is opgefrist (niks ernstigs maar niet mooi, de voorbumper heeft een knauwtje gehad maar verder ziet 't er zo op het eerste gezicht niet heel beroerd uit.
Wel goed je ogen open als je gaat kijken. Auto en koper ken ik geenszins maar de auto staat net op kenteken dus het is waarschijnlijk eerder een handelaar dan een liefhebber met terdege kennis van de auto. Heeft ook oa een scooter, een camper en veel onderdelen te koop zie ik op MP.
Verder oordeel is lastig te vellen op basis van een paar plaatjes van het formaat postzegel maar het lijkt erop dat de keienvanger met een spuitbus is opgefrist (niks ernstigs maar niet mooi, de voorbumper heeft een knauwtje gehad maar verder ziet 't er zo op het eerste gezicht niet heel beroerd uit.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Ik wil je niet ontmoedigen maar voor roest geldt: 20 % is zichtbaar, 80% niet. Dat geldt zeker voor e21's.
Toch is de auto niet heel duur, ik denk dat je voor dit bedrag geen roestvrije gaat vinden.
In mijn opinie moet je wel een heel goede plaatwerker zijn wil je dit netjes maken en houden.
Met name de plek bij de B-stijl is imo best wel kritisch hoor.
Toch is de auto niet heel duur, ik denk dat je voor dit bedrag geen roestvrije gaat vinden.
In mijn opinie moet je wel een heel goede plaatwerker zijn wil je dit netjes maken en houden.
Met name de plek bij de B-stijl is imo best wel kritisch hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- marcel krol
- E21 Fanatic
Hoi
B stijl is redelijk simpel te repareren als je in het bezit bent van een lasapparaat en een klein zandstraalpistooltje.
Een goed schadebedrijf is er een dag of 3 mee zoet schat ik zo incl wachturen. Maar het MOET gestraald worden anders roest het in no time weer
Groeten
Marcel Krol
B stijl is redelijk simpel te repareren als je in het bezit bent van een lasapparaat en een klein zandstraalpistooltje.
Een goed schadebedrijf is er een dag of 3 mee zoet schat ik zo incl wachturen. Maar het MOET gestraald worden anders roest het in no time weer
Groeten
Marcel Krol
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)