36GLN8 1980 320/6

E21 gezien in het wild? Post het hier zodat al die E21's in beeld blijven.
Post Reply
Mcamp
Newbee
Posts: 2
Joined: Sun Mar 29, 2009 7:55 pm

36GLN8 1980 320/6

Post by Mcamp »

http://link.marktplaats.nl/238693834

Ik ben erg op zoek naar een bmw e21 die een 6 cilinder aan boort heeft en ook manuel geschakeld is. Nou kwam ik deze tegen en die stond dicht in de buurt. Maar wat is jullie mening over deze auto en eigenlijk de hoofdvraag, zijn de kleine roestige plekjes makkelijk en mooi weg te werken. En wat zou er gebeuren als ik de plekjes zou laten zitten, rot het dan binnen 1 jaartje weg of niet?


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Tsja roest op zichtplaatsen vragen nogal eens om uitgebreid spuitwerk om kleurverschil te voorkomen. Zoals de b-stijl (fraai geplamuurde sierlijst 8) ) bijvoorbeeld, dat ziet er niet direct spoedeisend uit maar moet wel een keer gebeuren.

Wel goed je ogen open als je gaat kijken. Auto en koper ken ik geenszins maar de auto staat net op kenteken dus het is waarschijnlijk eerder een handelaar dan een liefhebber met terdege kennis van de auto. Heeft ook oa een scooter, een camper en veel onderdelen te koop zie ik op MP.

Verder oordeel is lastig te vellen op basis van een paar plaatjes van het formaat postzegel maar het lijkt erop dat de keienvanger met een spuitbus is opgefrist (niks ernstigs maar niet mooi, de voorbumper heeft een knauwtje gehad maar verder ziet 't er zo op het eerste gezicht niet heel beroerd uit.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ik wil je niet ontmoedigen maar voor roest geldt: 20 % is zichtbaar, 80% niet. Dat geldt zeker voor e21's.

Toch is de auto niet heel duur, ik denk dat je voor dit bedrag geen roestvrije gaat vinden.
In mijn opinie moet je wel een heel goede plaatwerker zijn wil je dit netjes maken en houden.
Met name de plek bij de B-stijl is imo best wel kritisch hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

Ik ken de eigenaar van de BMW, man met het BMWhart, dus dat is geen probleem.

Deze BMW is van Olaf en doet samen met Peter ook veel in 02tjes. Eerlijke man, gewoon even bellen!

groeten loentje
Mcamp
Newbee
Posts: 2
Joined: Sun Mar 29, 2009 7:55 pm

Post by Mcamp »

Ok erg bedankt voor de snelle reactie's en ik zal snel even een kijkje gaan nemen en kijken hoe erg de roest is. Volgens mij wel een hele leuke auto en zo niet woon ik gelukkig er niet al te ver vanaf.
User avatar
Cerberus
Upcoming E21 fanatic
Posts: 78
Joined: Thu May 29, 2008 8:26 pm
Location: België

Post by Cerberus »

die wielen vind ik ook wel sjiek :)

die rivisiekop zal ook niet gratis geweest zijn,die wielen en 5bak zijn dat ook niet echt.

Die B-stijl baart mij toch wel zorgen, dat fix je niet op een dagje
greets
User avatar
marcel krol
E21 Fanatic
Posts: 205
Joined: Sun May 07, 2006 2:28 pm

Post by marcel krol »

Hoi

B stijl is redelijk simpel te repareren als je in het bezit bent van een lasapparaat en een klein zandstraalpistooltje.
Een goed schadebedrijf is er een dag of 3 mee zoet schat ik zo incl wachturen. Maar het MOET gestraald worden anders roest het in no time weer

Groeten

Marcel Krol
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
Post Reply