Wel/niet starten, opgelost, ja echt
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
Wel/niet starten, opgelost, ja echt
Ik heb een 323i die ik na 12 jaar stilstand aan het wekken ben. Ik heb de nodige remdelen vervangen, beetje laswerk gedaan en de gehele auto een beurt gegeven inc nieuwe distributieriem(correct gedaan door een monteur, ook de ontstekingspouli staat goed). Nu is de auto in theorie klaar om te starten. Nu is gebleken dat de auto even loopt, en daarna niet meer wil. Ik moet de auto dan letterlijk 2 dagen stil laten staan om hem weer aan de gang te krijgen.
Ik heb overigens mijn twijfels over de positie van het hoofdbezinefilter bij de benzinepomp. Ik heb deze vernieuwd, maar de nieuwe filter heeft het pijltje de andere kant op staan. Omdat de auto maar heel even liep (3 sec.) heb ik het filter omgedraaid. Toen kreeg ik (na 2 dagen) de auto wel aan de gang, nu liep hij 2 minuten voordat hij er mee stopte. Kan iemand me om te beginnen uitleggen waar de benzine het filter ingaat en waar hij eruit gaat. Komt de benzine eerst uit de tank en dan de pomp in, of gaat de benzine na de pomp pas door de filter?
Hiermee is mijn probleem denk ik niet opgelost. Het lijkt wel of hij 2 dagen nodig heeft om druk kwijt te kunnen en dat pas daarna de auto gestart kan worden..
Iemand suggesties?
Gr. Ruud
Ik heb overigens mijn twijfels over de positie van het hoofdbezinefilter bij de benzinepomp. Ik heb deze vernieuwd, maar de nieuwe filter heeft het pijltje de andere kant op staan. Omdat de auto maar heel even liep (3 sec.) heb ik het filter omgedraaid. Toen kreeg ik (na 2 dagen) de auto wel aan de gang, nu liep hij 2 minuten voordat hij er mee stopte. Kan iemand me om te beginnen uitleggen waar de benzine het filter ingaat en waar hij eruit gaat. Komt de benzine eerst uit de tank en dan de pomp in, of gaat de benzine na de pomp pas door de filter?
Hiermee is mijn probleem denk ik niet opgelost. Het lijkt wel of hij 2 dagen nodig heeft om druk kwijt te kunnen en dat pas daarna de auto gestart kan worden..
Iemand suggesties?
Gr. Ruud
Last edited by ruudariaans on Sat Feb 06, 2010 4:45 pm, edited 2 times in total.
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Zoek even op MP naar een vraagbaak of Haynes manual. Dat werkt stukke beter.
Als ik hem binnen die tijd start hoor ik de pomp niet meer.
Je kan het relais ff overbruggen om de pomp contant te laten draaien.
Na een paar seconden hoor je dan in de benzine verdeler een klik omdat dan de overdruk opengaat.
Dat is denk afhankelijk van je accumulator. Als ik mijne na een week of 2 stilstaan start hoor je even de pomp draaien om druk op te bouwen.Hoor je de benzinepomp normaal lopen als je de auto op contact zet?
Als ik hem binnen die tijd start hoor ik de pomp niet meer.
Je kan het relais ff overbruggen om de pomp contant te laten draaien.
Na een paar seconden hoor je dan in de benzine verdeler een klik omdat dan de overdruk opengaat.
So many cars, so little time
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
De retour en gewone aanvoerleiding van de benzine waren omgewisseld! Ik had ze gelabeld maar het is toch ergens fout gegaan bij mij of bij de vorige eigenaar (daar had de auto ook maar heel even gelopen). Stationair liep hij al, bij gasgeven sloeg hij nog af. Er zijn een paar slangen lek van de carterventilatie en nu ook een benzineslang van de koude start. Deze maar eerst bestellen en vervangen en dan verder kijken! 
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
Rond de pomp zijn al vervangen. Ik kan echter geen onderdeelnummers vinden van 2 carterdruk slangen. Ze staan op deze tekening:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/j/2.png
Helaas staat er dat ze niet op mijn auto zouden zitten.. Nr 7 en Nr 9 gaat het om.
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/j/2.png
Helaas staat er dat ze niet op mijn auto zouden zitten.. Nr 7 en Nr 9 gaat het om.
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
De slangen wil nog niet lukken, de dealer weet ook niet goed welke er besteld moeten worden. Ik heb het nu tijdelijk gebeund om verder te kunnen.
De auto start wel maar slaat na 2 seconden weer af, 1 keer heeft ie langer gelopen. De auto liep laatst en toen sprong de carterontluchting eraf (van de inlaatrubber) en kwam er een behoorlijke hoeveelheid benzine uit. Toen heb ik de auto meteen uit gezet, wil niet dat de boel in de fik vliegt..
Als ik wel eens gas kan geven zonder dat ie meteen afslaat, krijg ik backfire..
Iemand ideen?
De auto start wel maar slaat na 2 seconden weer af, 1 keer heeft ie langer gelopen. De auto liep laatst en toen sprong de carterontluchting eraf (van de inlaatrubber) en kwam er een behoorlijke hoeveelheid benzine uit. Toen heb ik de auto meteen uit gezet, wil niet dat de boel in de fik vliegt..
Als ik wel eens gas kan geven zonder dat ie meteen afslaat, krijg ik backfire..
Iemand ideen?
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Als er benzine uitstroomt bij de carterventilatie dan staat heel je inlaatbuis vol. Wellicht sluit je koudstartventiel niet af. Aanslaan doet hij dan goed maar hij blijft er benzine bij doen. Je verzuipt hem maximaal dan.
Gr Peter V
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.