na vandaag waarschijnlijk verliefd op de 4A1... haha
na vandaag waarschijnlijk verliefd op de 4A1... haha
Heej,
vanmorgen tegen mijn principes in, toch de zoute en besneeuwde wegen op gegaan met de E21... was een kort stukje van 3km, wel leuk als het een beetje glad is...
ik heb hem bij mijn garagist gezet om vandaag een nieuwe carb. te monteren en gelijk co af te stellen etc...
ben heel erg benieuwd...
een ding is zeker... slechter kan hij er niet van gaan lopen...
de solex is splinter nieuw... moest er wel wat voor neertellen maar dan heb je ook wat...
ik hou jullie op de hoogte...
vanmorgen tegen mijn principes in, toch de zoute en besneeuwde wegen op gegaan met de E21... was een kort stukje van 3km, wel leuk als het een beetje glad is...
ik heb hem bij mijn garagist gezet om vandaag een nieuwe carb. te monteren en gelijk co af te stellen etc...
ben heel erg benieuwd...
een ding is zeker... slechter kan hij er niet van gaan lopen...
de solex is splinter nieuw... moest er wel wat voor neertellen maar dan heb je ook wat...
ik hou jullie op de hoogte...
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Ik heb hem bij de dealer gehaald... heb daar wel wat kunnen onderhandelen over de prijs... toch wel leuk om te zien dat de carb een alu-kleur heeft met messing kleur klepjes asjes etc... bij de "ouwe" is alles zwart en vet... en sluiten de kleppen zowieso niet mooi aan...
deze sluit echt heel mooi af en beweegt soepel!!
co-afstellen, ontsteking nakijken en vlammen maar....
deze sluit echt heel mooi af en beweegt soepel!!
co-afstellen, ontsteking nakijken en vlammen maar....
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
helaas.... maar dat zal ik zeker doen als ik strax/vanavond de auto terug heb... zal proberen de klepjes enzo goed op foto te zetten... en meteen ook de oude zodat je verschil ziet...
groetjes randy
groetjes randy
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Net contact gehad met de garagist...
Hij is klaar, loopt als een zonnetje... dus ik ga hem na mijn
werk ophalen en eens ff een rondje maken...
daarna thuis foto's maken...
Hij is klaar, loopt als een zonnetje... dus ik ga hem na mijn
werk ophalen en eens ff een rondje maken...
daarna thuis foto's maken...
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Heb vanavond de auto opgehaald en lekker rond gereden... ging soepeltjes en echt heel goed... auto start meteen... koude start hoor je dat de choke openstaat...(hogere toeren) wanneer de auto warm is gaat hij mooi laag in de toeren...
het geluid is ook veel voller nu... lekker een zware brom...
accellereerd goed en trekt lekker door zonder te stotteren...
ik ben er heel erg content mee en kan het iedereen aanraden die problemen heeft met de 4A1 (mits het in budget past)
Hier wat foto's van de oude carburateur:






Detailfoto's:
de chokeklep bleef openstaan (ook wanneer koud) en de tweede trap liep stroef...

bij deze foto zie je goed de kieren tussen de klep en de deksel

de gaskleppen zien er opzich goed uit... alleen ze bleven hangen...

het geluid is ook veel voller nu... lekker een zware brom...
accellereerd goed en trekt lekker door zonder te stotteren...
ik ben er heel erg content mee en kan het iedereen aanraden die problemen heeft met de 4A1 (mits het in budget past)
Hier wat foto's van de oude carburateur:






Detailfoto's:
de chokeklep bleef openstaan (ook wanneer koud) en de tweede trap liep stroef...

bij deze foto zie je goed de kieren tussen de klep en de deksel

de gaskleppen zien er opzich goed uit... alleen ze bleven hangen...

Last edited by r@n-d on Mon Jan 11, 2010 10:14 pm, edited 1 time in total.
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Ziet er netjes uit! Ook leuke foto's om te zien. Altijd interessant om te zien hoe iets werkt en wat de verschillen tussen oud & nieuw zijn.
Zal bij de dealer wel een eurootje of €500,- kosten?
Zal bij de dealer wel een eurootje of €500,- kosten?
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik denk niet dat je het daar mee redt..RJ wrote:Ziet er netjes uit! Ook leuke foto's om te zien. Altijd interessant om te zien hoe iets werkt en wat de verschillen tussen oud & nieuw zijn.
Zal bij de dealer wel een eurootje of €500,- kosten?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Als je de ETK moet geloven praten we over 1675 euro voor een nieuwe Solex 4a1. Ik geloof dat er wel over de prijs gepraat was (hopelijk).323baur wrote:Ik denk niet dat je het daar mee redt..RJ wrote:Ziet er netjes uit! Ook leuke foto's om te zien. Altijd interessant om te zien hoe iets werkt en wat de verschillen tussen oud & nieuw zijn.
Zal bij de dealer wel een eurootje of €500,- kosten?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.









[/b]