Gerrit
Restauratie Alpina B6-2.8
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Mooie updates weer om zien Arnold ... ivl de kop een extra inspectie van de kop heb je er wel gratis bij zo. Ik hoop voor je dat het spuitwerk meevalt want das idd een van de dingen waar je zelf geen vat op hebt .. op mijn auto valt me dat wat tegen ... hij moet ooit eens overnieuw
Gerrit
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
325ixbaur wrote:Volgens het chassisnummer bleek het toch om een 315 te gaan...
Gr Jeroen
misschien kwam het baur plaatje onder de lak te voorschijn?
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Dat is naar!Arnold D wrote:Het is de kop.
Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal boven de verbrandingskamer. Hij lekt niet, maar dat zal volgens hunnie niet lang meer duren.
Wellicht heeft vege nog old stock liggen?
Aan de andere kant: wees blij dat je ernu achter komt en niet tijdens een ritje richting het zuiden..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
In een lichtmetalen kop? Ik weet dat het kan, maar met een auto die toch redelijk op zijn donder gaat krijgen - ik weet het niet hoor.Wondermike wrote:Heeft mijn waterkanaal ook wel eens last vanEr zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal![]()
Maar serieus, dat is kloterig. Kunnen hunnie dat niet lassen?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik ben geen voorstander van lassen.
Maar het probleem is al bijna opgelost.
Heb alleen een kop nodig.
Marcel krol heeft een kompleet blok staan, maar helaas verkocht.
Maar hij heeft mij een adres in Almere gegeven van een jongen die alles van M30 weet en heeft.
Nu kan ik van hem een kop kopen van het bouwjaar wat ik wil, in mijn geval 1980.
De oude en nieuwe kop gaan naar een revisie bedrijf en daar worden de klepzittingen voor de grotere Alpina inlaatkleppen omgezet.
Dit probleem blijkt dus een kwaal bij M30 te zijn en hij keek er dus niet van op en wist mij precies te vertellen waar de oxidatie plek zat
Ben ik blij dat dit zo allemaal is verlopen en dat terwijl alleen de klepsteelrubbers vervangen hoefden te worden.
Zei Johan Cruiff toch, ieder nadeel heb z'n voordeel.
Maar het probleem is al bijna opgelost.
Heb alleen een kop nodig.
Marcel krol heeft een kompleet blok staan, maar helaas verkocht.
Maar hij heeft mij een adres in Almere gegeven van een jongen die alles van M30 weet en heeft.
Nu kan ik van hem een kop kopen van het bouwjaar wat ik wil, in mijn geval 1980.
De oude en nieuwe kop gaan naar een revisie bedrijf en daar worden de klepzittingen voor de grotere Alpina inlaatkleppen omgezet.
Dit probleem blijkt dus een kwaal bij M30 te zijn en hij keek er dus niet van op en wist mij precies te vertellen waar de oxidatie plek zat
Ben ik blij dat dit zo allemaal is verlopen en dat terwijl alleen de klepsteelrubbers vervangen hoefden te worden.
Zei Johan Cruiff toch, ieder nadeel heb z'n voordeel.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.