Restauratie Alpina B6-2.8

Post Reply
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

Mooie updates weer om zien Arnold ... ivl de kop een extra inspectie van de kop heb je er wel gratis bij zo. Ik hoop voor je dat het spuitwerk meevalt want das idd een van de dingen waar je zelf geen vat op hebt .. op mijn auto valt me dat wat tegen ... hij moet ooit eens overnieuw :roll:

Gerrit


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

#%&*#* :evil:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

ik verwacht het ergste....
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:#%&*#* :evil:
Dit is niet goed :( :(
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Zit een druiper midden op de motorkap.......
So many cars, so little time
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

carosserie ligt op kop langs de autobaan, met verderop een autoambulance met klapband......
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
325ixbaur
E21 Fanatic
Posts: 499
Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
My E21(s): None, only E30 Baur
Location: Maasbracht, Netherlands

Post by 325ixbaur »

Volgens het chassisnummer bleek het toch om een 315 te gaan...

Gr Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Het is niet de auto, tenminste dat denk ik, want die heb ik nog niet gezien.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

325ixbaur wrote:Volgens het chassisnummer bleek het toch om een 315 te gaan...

Gr Jeroen
:P ok je hebt gewonnen, ik weet geen goeie meer.

misschien kwam het baur plaatje onder de lak te voorschijn?
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

ik denk dat ze blok rot is.........
So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Het is de kop.

Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal boven de verbrandingskamer. Hij lekt niet, maar dat zal volgens hunnie niet lang meer duren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Arnold D wrote:Het is de kop.

Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal boven de verbrandingskamer. Hij lekt niet, maar dat zal volgens hunnie niet lang meer duren.
Dat is naar!
Wellicht heeft vege nog old stock liggen?
Aan de andere kant: wees blij dat je ernu achter komt en niet tijdens een ritje richting het zuiden..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal
Heeft mijn waterkanaal ook wel eens last van :mrgreen:

Maar serieus, dat is kloterig. Kunnen hunnie dat niet lassen?
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Wondermike wrote:
Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal
Heeft mijn waterkanaal ook wel eens last van :mrgreen:

Maar serieus, dat is kloterig. Kunnen hunnie dat niet lassen?
In een lichtmetalen kop? Ik weet dat het kan, maar met een auto die toch redelijk op zijn donder gaat krijgen - ik weet het niet hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Ik ben geen voorstander van lassen.

Maar het probleem is al bijna opgelost.

Heb alleen een kop nodig.
Marcel krol heeft een kompleet blok staan, maar helaas verkocht. :(

Maar hij heeft mij een adres in Almere gegeven van een jongen die alles van M30 weet en heeft.
Nu kan ik van hem een kop kopen van het bouwjaar wat ik wil, in mijn geval 1980.
De oude en nieuwe kop gaan naar een revisie bedrijf en daar worden de klepzittingen voor de grotere Alpina inlaatkleppen omgezet.

Dit probleem blijkt dus een kwaal bij M30 te zijn en hij keek er dus niet van op en wist mij precies te vertellen waar de oxidatie plek zat :shock:

Ben ik blij dat dit zo allemaal is verlopen en dat terwijl alleen de klepsteelrubbers vervangen hoefden te worden.

Zei Johan Cruiff toch, ieder nadeel heb z'n voordeel.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply