uit de oude...euh...enveloppe...?!

E21 gezien in het wild? Post het hier zodat al die E21's in beeld blijven.
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Nou,hier dan wat gescande fotootjes van mijn e21's,e28 en e30's zoals beloofd bij mijn topic "gezocht 318 1978".

Dit is uit de periode 1995-2003....prachtige jaren met de Beierse Bakken!

Hopelijk is het gelukt... :?
315 1983 Image
318i 1981Image
520i aut. 1982Image
316 1987Image
320i aut. 1986Image


User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by Peter V. »

Dat is leuk :!:

Ik ga ze van mij ook eens opzoeken. Dan kan dit een leuk topic worden.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by 323baur »

Leuk! ERg gaaf om te zien. Ik zal ook eens zoeken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Het houten stuurtje uit de 86er 320i heb ik nog steeds...van de week van de schuurmuur gehaald en schoongemaakt...moet het eigenlijk licht opknappen(putje/krasje op het aluminiumspaakwerk,even oplassen op de zaak)en de MIM wielen van de 87er 316 heb ik een tijdje terug weer bemachtigd en opgeknapt,alleen het spuitwerk zou mooier kunnen,maar geen haast....heb toch de juiste wagen nog niet...
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

o,ja...geen van bovenstaande autos heeft het overleefd.....de 315 was plat en diende als hok voor de waakhond op de sloop,de 318i was gewoon op na de volgende eigenaar,de 520i kreeg van de jongen na mij kraan water in de winter....ipv koelvloeistof...de 316 waarschijnlijk gewoon afgekeurd en de 320i heb ik nog 'ns gezien met foute wielen en een afgevreten achterbank omdat de rottweiler z'n speeltje waarschijnlijk niet mocht meenemen in de auto......jammer altijd weer.....heb nog een 88er 320i aut. gehad,maar dat was zo'n maandagmorgenwagen,daar heb ik geeneens foto's van gemaakt..teveel geinvesteerd en alleen maar narigheid...oogkleppen op,verschijten voor weinig!de toenmalige nieuwe eigenaar zag er wel brood in.....zeker oud brood,want kort erna had tie alweer wat anders.....
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Misschien wel lachu als er meer foto's uit de oude doos opgezet worden...misschien herkennen andere forumleden wel een van de wagens,uit de familie of kennissenkring van vroeger?!

Is dit misschien een leuk idee,zoals Peter al aangaf kan het dan nog best een leuk topic worden!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by Peter V. »

Ik heb al aardig wat auto's gehad maar de BMW's zijn de volgende:

Het is begonnen met een E21 315 van 1983.
vanaf mei 1995 tot half 1996
Image

Gevolgd door een E30 316i uit december 1987. Deze vanaf 1996 t/m zomer 1997.
Image

Hierna even wat andere merken om vanaf oktober 2001 een E34 520i touring te kopen. Deze tot december 2002 gereden.
Image

Deze is toen gewisseld in een E34 520i sedan executive uit 1994. Deze maar gereden tot augustus 2003.
Image

Hierna vele andere merken gereden om toen de eerste oldtimer aan te schaffen. Een E28 518 uit 1983.
Image
Deze gevolgd door een E21 320/6 automaat uit 1981.
Image
Image

Hierna de E21 323i Baur en afgelopen jaar een E21 316 erbij gekocht.
Image

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Ziet er goed uit allemaal!Leuk om dat ook van andere te zien...blijft toch (jeugd?)sentiment.....zeker als je op dit moment niks hebt :( :? :D
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by 323baur »

Mooie foto's Peter. Ik ga ook eens scannen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by Peter V. »

Het leuke is dat ik vele jaren later op internet foto's zag van mijn eerste BMW, de E21 315, welke gebruikt werd als donorauto voor een restauratie.
Image
Image
Image
Image
Image

De E21 320/6 is verkocht aan een mede-forummer die als het goed is de restauratie voortzet.
Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Tis wel apart om zo je eerste autootje tegen te komen....hij wordt iig voor een goed doel gebruikt.


Hopelijk zijn er nog meer oude foto's van andere forumgasten!
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by pattam2009 »

Zeker een leuke topic.
Ben ook maar aan het scannen gegaan en hier een greep uit de oude collectie :wink:

Mijn eerste Bmw , 20 jaar geleden :!:
E21 320/6
Image

Ook eentje met een echte sharknose :rev
E28 528i
Image
Image

Dit was ook een hele mooie.
E30 325i
Image
Image

E30 325i Cabriolet
een super geluid, hartge uitlaat compleet met spruitstuk.
Image
Image


E36 3.0 M3 met 72000km als nieuw.
vmax op 7900 rpm en een complete eisenmann uitlaat :wink:
Image
Image

en de laatste is van mijn broer geweest
een e21 316 een echt klassiek kleurtje :wink:
Image
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by ac/dennis »

@Pattam,
Weet je de kentekens van de 320/6 (kan het net niet lezen) en die van je broer nog?

Gr

Dennis
jeroen76
Upcoming E21 fanatic
Posts: 105
Joined: Fri Nov 05, 2010 9:35 pm
Location: Lopik

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by jeroen76 »

Ook leuke strakke wagens!Vooral de e30 325i 2 deurs.En dan zeker nog met de mim velgen,blijf ik de mooiste wielen vinden voor onder een e30(althans,samen met 15" BBSen)

gr.Jeroen
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: uit de oude...euh...enveloppe...?!

Post by pattam2009 »

KD-57-TF maar zal je helaas niet meer vinden.
ik zal je uitleggen waarom,

Nadat mijn distributie snaar was gebroken en er meerdere kleppen krom waren ben ik aan het sleutelen gegaan.
3 kleppen opnieuw geschuurd en gelijk de klepseals vervangen, motor liep weer als nieuw zo mooi.
De volgende dag vol trots een stukje aan het toeren totdat het toerental ineens op zo'n 3000 rpm bleef draaien.
direct gestopt om te kijken wat er aan de hand kon zijn, na een eerste blik onder de kap niks afwijkend te zien.
motor weer gestart maar het toerental bleef hoog, na een klein stukje rijden toch maar weer kijken.
wat er toen gebeurde heb ik nu nog last van :wink:

Na een tweede inspectie onder de kap rook ik wel wat benzine maar kon zo direct geen lekkage ontdekken.
Omdat het dicht bij huis was bedacht ik me, daar verder te zoeken.
Nadat ik de motorkap dicht klikte begon de startmotor spontaan te draaien en ook een plof van een ontsteking met een brand tot gevolg.
Omdat de Bmw nog in zijn eerste versnelling stond begon die te gaan rijden :shock: :shock: :shock:
Nou kan ik vertellen dat je daar toch ff van in paniek schiet.
Het geluk was dat er zo'n 5 meter verderop een boom stond waar de Bmw tegen tot stilstand kwam.
Ondertussen sloegen de vlammen uit de wielkasten.
Ik bedacht me maar één dingen, BLUSSEN maar helaas toen ik de motorkap open wilde maken brak de kabel die door het vuur
al verbrand was.
Na zo'n 5 minuten, voor mijn gevoel 5 dagen, was de brandweer er.
ondanks dat je auto in vuur en vlam staat, is het toch raar om te zien dat er een brandweerman op je motorkap staat om vervolgens met een koevoet je motorkap te ontwrichten.
EIGENWIJS als de beste man was, riep ik al voor de tweede keer dat de kap niet van voren maar vanaf het raam opengaat :evil: ..... uiteindelijk toen alles geblust was blijft er een trieste blik over.
Echt alles was weg onder de motorkap, dan is zo'n blok ineens iel om te zien staan op ze twee steuntjes.

Conclusie van het probleem moet het volgende zijn geweest,
De carburateur heb ik los van het spruitstuk gehaald maar alle slangen laten zitten.
Vervolgens heb ik de carburateur met slang en al naar de voorruit gekanteld.
Na de revisie, de carburateur met slang en al weer naar het spruitstuk gedraaid en vastgezet.
Slim he, dacht ik.
Wat er gebeurd is dat er een slang door het draaien tijdens de revisie van de kop lek is gegaan en precies boven de startmotor is gaan lekken.
Door het scheurtje in de slang ontstond er valse lucht en daardoor ging het toerental omhoog.
Vervolgens door kortsluiting van de benzine die lekte op de startmotor is die gaan draaien met het bovenstaand als gevolg.

Oude fotos, oude verhalen :wink:
ik kan er nu om lachen hoor, het is alweer 19 jaar geleden.
misschien dat er meer mooie anekdote te vertellen zijn.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Post Reply