Vrouwen en onze BMW's

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Vrouwen en onze BMW's

Post by Jeroen »

Na wat topicvervuiling her en der zal ik hier maar de eerste aanzet geven en m'n eigen ervaringen delen!

Opgegroeid in een BMW familie waarin zowat elk familielid in zo'n Beiers geval rijdt en dat heeft moeders dus ook, dus die rijdt zomers graag in de E30 cabrio (niet teveel natuurlijk dan houden we de km stand nog even onder de 20K :lol: ).

Image

Diverse vriendinnetjes hadden in het verleden nul problemen met BMW's en reden graag in de BMW's die altijd wel voor de deur stonden, en enkele gingen zelf ook over op een BMW, zij het dan op de basismodellen a la E30 316i, maar het is iets. Op een gegeven moment werd ik met mijn toenmalige E30 318iS van-de-zaak op een circuitdag op Zandvoort zoekgereden door een klein blond meisje in een E30 zonder type-aanduiding. Zoekgereden worden verbaasde me niks want ik reed rond met 4 versleten schokdempers :oops: maar dat dat een meisje was, dat was wel verrassend. Later bleek ze in een 327i te rijden en een bekende en goede leermeester gehad te hebben, en het was zelfs een mooie basis voor een relatie van enkele jaren. Wederom niks mis mee en samen hebben we een jaar of 10 terug het spelen in de Alpen (neehee met de auto) uitgevonden, de basis voor de huidige Alpentoer eigenlijk.

Image

Vervolgens leer ik een Haags monster kennen. Die vond dat mijn toenmalige 206 van de zaak al snel was. Ik was op zoek naar een vlotte BMW en liep toen tegen m'n 328i aan. Samen testrijden en de auto eens ernstig op z'n donder geven om te kijken hoe de prille liefde daarop reageerde. Het bleef stil naast me en ik zag alleen een grijns. "Dat gaat wel vooruit" zei ze alleen. Ook daarna op driftdagen, rondjes circuit en Alpen geen onvertogen woord, die misdragingen zijn allemaal helemaal leuk en het kan niet hard genoeg. Komende zondag gaan we weer naar een driftdag. Vooralsnog om te fotograferen, maar ik ben ervan overtuigd dat mevrouw ineens weer een liftje heeft geregeld en in een auto opduikt. Als het even kan wil ze nu ook een BMW waarbij een 323ti compact wel favoriet is. We gaan zien of dat ervan gaat komen, bij gebrek aan ervaring met achterwielaandrijvers heeft ze al aangegeven dat ze dan wel een slipcursus en een paar driftdagen wil doen. Way to go!

Image

Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Vrouwen en onze BMW's

Post by Peter V. »

Hier kan ik wel wat op reageren.

Bij mij thuis waren het vooral de Volvo's en Opels die de baas waren. Daarom waren mijn ouders in eerste instantie helemaal niet happy met een liefje van mijn zus. Deze werkte en nog steeds bij een BMW-dealer en reed zelf in een E23 728i. Hier is ook mijn liefde voor de BMW ontstaan want elk nieuw model wat uitkwam heb ik met testritten ervaren. De E30 M3, 750iL, 850i etc etc.

Op een gegeven moment zelf mijn rijbewijs gehaald en eigenlijk semi-verplicht begonnen in een Opel Kadett. Toen leerde ik mijn huidige vriendin kennen maar dan als `gewone` vriendin. Hierna overgestapt naar een E21 315 welke vervolgd werd met ee E30 316i.

Op dit moment kregen we ook een serieuze relatie. Om dan maar te testen of de relatie om de auto was ben ik overgestapt naar een Toyota Carina 2 en ze was compleet over de zeik.

Het echte BMW `virus` bij haar is eigenlijk pas gekomen toen ik via dit forum naar wat meetings ging en zij erbij was. Nu zit ze me achter de vodden om zo senl mogelijk haar E21 316 af te maken zodat ze eindelijk ook BMW kan rijden.

Image
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ik ben, net als Jeroen, opgegroeid tussen de BMW's. Mijn moeder had als eerste auto een nieuwe Glas 1600 die ze binnen een half jaar in een sloot ragde. Daarop was het volgens mijn opa een betere zaak als ze een nieuwe BMW 1600-02 kocht, die was veiliger. Vanaf toen elke paar jaar een nieuwe BMW. Als mijn vader wel eens roept: ik koop geen BMW meer, ze worden veel te duur, dan kijkt mijn moeder hem aan alsof ze water ziet branden.

per saldo heb ik altijd een BMW willen rijden en dat doe ik ook. Met de BMW van pa heb ik wel wat dames versierd! Mijn huidige meissie ging in 1998 voor het eerst in een toen 3 maand oude BMW rijden (die van mijn pa) en ik heb er een relatie aan overgehouden.

Sinds vorige jaar hebben we een kleine en wilde ze een stevige auto. Geen fiesta meer, maar een auto waar je veilig in zit. Dus een volvo ofzo. Even een goed gesprek gehad en bij De Beier geweest. X5, dat was dan wel mooi. mijn beurs dacht van niet, dus we zijn verder gaan kijken. nu heeft ze over 2 weken alweer een jaar haar 320d Touring en ze is er alle dagen nog blij mee. gister zei ze nog, na de buurman in zijn A4 te zien, tja, mooi, maar geen BMW. En voorzielen zijn alleen om mee te sturen toch?? Dan hou ik weer (nog) meer van haar!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Hmzz ik zoek nog zo'n vrouw :wha

Thuis heeft er ook eigenlijk helemaal niemand iets met auto's, dus waar ik het van heb :?: :driving

groeten loentje
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Tja, ik kan ze voor je meenemen, morgen, maar ze wil niet in brabant wonen Leon... (hou ze maar mooi zelf denk ik, ik heb met haar 300% mazzel)
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Geen foto's helaas..
Maar een van mijn eerste serieuze vriendinnen heb ik in een hele gare 3.0 SI (e3) opgehaald.
Half jaar later reed mijn beste vriend dit ding in het kanaal - ende übung. Doodzonde. Stront rot maar wat reed dat fijn.
Vrijwel direct een e21 316 gekocht met echt alle Halfords plastic zooi die je kan bedenken. Dikke pret mee gehad.
Het ding was in vergelijk met mijn vrienden best wel snel.
Mijn vriendin (inmiddels huidige vrouw, al 16jaar!) hield meer van kleine autootjes en vond dat stoere gedrag maar niks.
U raad het al..al mijn auto's verkocht. Nog heel even een 320/6 met 733i blok gehad als tussen auto maar daarna 12 jaar lang alleen maar saai en verstandig spul (op een heel zwikje Lancia's na). Nu alweer 6-7 jaar helemaal verslingerd aan BMW. Met het stijgen van het inkomen ook steeds meer auto's op de stoep.
Inmiddels rijd ook Mathilde met groot plezier in de BMW's. Met de baur heeft ze minder omdat ze weet dat ik er erg zuinig op ben en zij door het concept niet zoveel overzicht heeft.
In de 735 daarentegen rijdt ze erg graag, hard ook...
Het CIJB kent haar veel beter dan ondergetekende..
Met de Alpentour van vorig jaar is het kwartje ook bij haar om. Na een dag wat terughoudend met samen geknepen billen naast me te zitten was het vanaf dag 2: GAAAAAAAAS dat kan sneller..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Mijn vader was lang een complete renault gek .. maar een busongeval daar anders over beslist?

Zijn renault 5 alpine is dus platgereden door een bus en hij moest een vervangwagen hebben. Na wat gezaag van moeders kant :banana heeft hij met tegenzin een e21 320/6 gehuurd voor een weekje .. man man die was verkocht. Na een maandje stond er een groene e21 320/6 in de garage.

Deze dus ...

Image

De verkoper heeft die toen gebracht in een zwarte e21 323i en vanaf die moment wist ik .. dat ik er ook zoeentje wilde .. ik was toen 7 dus mijn pa heeft héél lang met mij gelachen tot ik in 2004 met eentje voor zijn deur stond :mrgreen:

Za is het dus begonnen .. mijn eerste vriendin zag geen nut in wagens dus al helemaal niet in bmw .. na een paar maanden zag ik dus ook geen nut meer in haar :nah

Mijn beste vriendin en ondertussen mijn vrouwtje was neutraal op gebied van bmw .. ondertussen heb ik haar al wat bijgekneed :thumbsup niet dat ze zo'n held is dat ze onmiddellijk mijn stuur wil afnemen maar ze rijd ondertussen wel graag een rondje ardennen, alleen mag het niet te snel vandaar dat ze ook niet meegaat op alpentoer. Haar droomwagen echter is en blijft een vw corrado en die is ze dus nu ook van plan om te kopen ..

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan

https://pksolutions.be/
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Haar droomwagen echter is en blijft een vw corrado
Tis geen Corrado maar wel de voorloper (niet mijn ding maar wel uniek)
klik

ow ja mijn vrouw is blij met haar mompel :mrgreen:
So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Wondermike wrote: ow ja mijn vrouw is blij met haar mompel :mrgreen:
Ja, je krijgt wel ouwe mannuhtjus trekjes
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ja, je krijgt wel ouwe mannuhtjus trekjes
Ik ben oud :bag
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Bumpje! Tamara heeft zich mateloos verveeld op een driftdagje met oa diverse HTGT auto's...

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Sprekend dat hoofd...dikke pret!
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ze vind er echt geen bal aan :driving :launch
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

was ik ook aan het denken .. ze is er ingeduwd en dan deurtje op slot :mrgreen:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan

https://pksolutions.be/
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

ze is er ingeduwd en dan deurtje op slot
Bij veel vrouwen gaat dat inderdaad op. :wtf
Ze kijkt wel tevreden.

Veel vrouwen willen er wel naast zitten, maar als het dan harder gaat.
Piept de vrouw al sneller dan de bandjes!
Ik zoek geen piepers! Mijn aardappels haal ik in de supermarkt.

Dit blijft voorlopig mijn enige nuttige post op dit onderwerp.

@ de heren pas maar op tot ze haar racelicentie heeft en zelf aan de bak gaat.
Kan jij er naast zitten met een minder vrolijk koppie.

Zodra ze de lol inzien zijn vrouwen niet te houden, gelukkig. :wha
Post Reply