aanjager

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

Er zitten geen spanbandjes over de kapjes :?
Alleen een klem over de motor in het midden als ik die los haal zit de hele motor met ventilators los maar kan er niet uit omdat de plastic kapjes er nog op zitten en die krijg ik er niet af :oops:

http://static.bmwfans.info/images/epc/ODcwNF9w.png
nr 12 in de tekening

motor draait wel weer trouwens, was waarschijnlijk door de weerstand de zekering doorgebrand,maar piept nog wel.


[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Het is idd even pielen, ik haalde ook de beide stalen zijklepjes los. dopje10. Dan kan je hem er langs schuiven.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

Als die los is kan je hem dan opzij schuiven maar ik krijg de bovenste helft niet los van de onderste :oops:
Hoe zitten deze plastic kapjes aan elkaar??

Ben niet eens blond maar krijg het niet voor elkaar :D
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ja dat is waar ook, de spanbandjes zijn voor de motor.
De kapjes zijn er op geklikt en kunnen er zonder gereedschap af.
idd. ff die zwarte plaatjes weg halen dat werkt lekkerder.
So many cars, so little time
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

Ik kan trekken wat ik wil maar ze komen niet los :evil:

Waar moet ik drukken of trekken om hem los te klikken want ik heb geen idee wat hem nu eigenlijk vasthoudt dus weet ook niet wat ik moet doen om hem te ontgrendelen.

Wie oh wie heeft hem pas nog losgehad en kan me helpen..
liefst met voorbeeld of foto..
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi Harro,

Hier is tie dan: Die kapjes zitten met aan 1 zijde een plat pinnetje ( kunststof) en aan de andere kant met een sleufje. De sleuf zit aan de voorruitzijde en het pinnetje aan de onderzijde ( lage kant). Bijgevoegd twee foto's waar je dus de unit zie die je overhoudt als de kapjes zijn verwijdert. Hier zie je ook aan de bovenkant het pinnetje.

Image

Image

PS: Aan de kapjes die je eraf haalt zitten ook de roosterachtige zijkanten. Deze kunnen eventueel loskomen. Bij die van mij zie je zo'n roostertje zitten aan 1 kant.

Succes.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1758
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Post by Nick1984 »

Hoi Harro, beetje WD40 opspuiten doet wonderen, dan hoef je hem niet helemaal te demonteren.

@peter, schoon sletsen :D
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Nick1984 wrote: @peter, schoon sletsen :D
Schoon wat????? :?: Het zullen waarschijnlijk wel mijn slippers zijn zeker??? :wink:

De kachelunit komt uit mijn oude 320/6 ( reservedeeltje).
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

Hoi Peter,

bedankt, daar wordt het een stuk duidelijker van.
Ik heb trouwens het andere type kapjes van Behr,daar zitten de roostertjes aan de zijkant niet los in maar meteen aan de kapjes(zie nr. 12 in vorige post)
Maar de bevestiging zal wel hetzelfde zijn.
Als ik het goed begrijp moet ik hem dus aan de onderzijde losklikken en dan kan ik de bovenkant eruit schuiven.
Ik kan ook wd40 proberen maar ben bang dat dat maar voor kortere duur helpt.
Als het de lagers zijn zal er toch wat dikker vet in moeten.
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ik wist dat er iets met klemmetjes was..... 8)
Staat een kachelunit te koop op MP (toevallig de mijne :o ) en dat is een Sofica van een type 1.
Die gaat gewoon nog met klemmen.
http://link.marktplaats.nl/331966980
So many cars, so little time
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

bij mij werkt die weer, hammer did the job
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

Als je maar weet hoe het zit willen ze ook wel los :oops:

Liep allemaal heel zwaar dus het enige wat ik eigenlijk kon doen was de asjes inspuiten met WD40.

Daarna liep ie weer als een tierelier en alle standjes doen het weer zonder gekraak :D

Hopen dat het ook voor de langere duur is :roll:
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
Post Reply