Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik verwacht dat deze nogal uiteen zal lopen, maar dat doet mijn eigen mening op het moment ook, dusja
Ik ben voor mijn 315'tje aan het kijken voor een ander motortje. Met het originele motortje wat er nu in ligt (een 1600'tje) is overigens absoluut niks mis. Hij start en loopt uitstekend en verbruikt nagenoeg niks. Volgens mij heeft het blok ook nog niet veel kilometers gemaakt (weet ik niet zeker, aangezien mijn 315 een teller bak heeft moet toerenteller en digitale klok wat volgens mij niet origineel is). Maar toch, heb de auto in eerste instantie gekocht om er van te leren en ik vind toch dat dit motortje net wat te kort komt. Overigens ben ik niet op zoek naar een race auto. Het blijft een toerautootje en ik zoek daar een motorvermogen bij ergens rond of boven de 100 pk. (heb er nu maar 75 maximaal). Ik heb zelf natuurlijk al de nodige uren rondgekeken op internet en anderen aan de tand gevoeld en daar heb ik de volgende opties uit gedestilleerd:
- een 1800 carburateur blokje (m10) mijn huidige blokje laten vervangen. De versnellingsbak e.d. laat ik gewoon zoals het is.
- een 1800 injectie blokje (en dan hint ik op loentje), ook hier wilde ik de bak en remmerij etc. onveranderd laten.
- ik heb op het internet swaps gezien met m42 1800 blokjes, de 143 pk versies, weet alleen niet wat hier de up's en down's van zijn. Weet ook niet wat dit me voor extra werk levert.
Mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie doen en/of hebben jullie nog andere interessante alternatieven.
Hou er rekening mee dat ik een broekie ben, ik heb ontzettend veel geluk dat ik bij andere mag werken welke mij af en toe bij het handje kunnen nemen.
alvast bedankt !