Ik denk na over het oplossen van het olieverbruik en de stank van mijn 316 uit 1982.
Opties zijn een gereviseerde kop, een kop kopen en reviseren of de kop die er nu op zit laten reviseren.
Ik wil binnenkort de compressie nog eens meten. De vorige keer was dat 12 bar met een verschil van 0,6 over de 4 cilinders.
Hoog voor dit blok. Ik neem aan dat de kop al eens gevlakt is of een dunnere pakking? Ik weet niet of deze bestaan. De pakking is in ieder geval vervangen. Of daarbij de kop gevlakt is weet ik niet. Ik heb de bouten van de kop een tijd terug bij getrokken.
Ik heb een lekkage van de kvs, ik moet nog uitzoeken waar dat vandaan komt.
Ik heb vorige week een halve liter bijgevuld. Ik heb niet het idee dat de pakking lek is. Motor loopt niet warm en zie ook geen witte walm.
Afhankelijk van de afstelling van de carburateur heeft de motor ook nog wel pit. Bij eerste vonk loopt de motor
Wat zou verstandig zijn ivm de kosten? Ik weet niet in hoeverre dit zelf te doen is. Of met hulp want het is wel interessant om zef te doen.
Het mooiste zou een gebruikte kop zijn die zekerweten goed is (liefst kort geleden gereviseerd) Kosten technisch ook denk ik. Kan de kop van een e30 m10 ook? en eventueel 318 maar volgens mij maakt dat niet veel uit in prestaties/verbruik?
Wat zijn hierover de gedachten?