Weer een mooie klus zorgvuldig geklaard Raymond. Gelijktijdig het rijplezier verhoogd en het milieu ietwat gespaard!
Wel nog een opmerking over 1 van de foto‘s, zou je deze niet een klein beetje choppen, je Fahrgestellnummer is zichtbaar…
Raymond's ///M en ///M's projecten draadje
Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje
“Pappa, mag ik de Croma mee naar het EM Walhalla?” Dat was de vraag van mijn jongste zoon een maand of twee geleden. Dat leek me om meerdere redenen een goed, maar bovenal leuk idee, dus hoefde daar niet lang over na te denken. Dus twee weken geleden reed hij samen met een paar studiegenoten en een paar vrienden naar Raamsdonkveer. De hele dag hoorde ik niets, maar achter in de middag een telefoontje: “Pap, de motor is oververhit geraakt, ik sta op de vluchtstrook, wat moet ik doen?”

Dus snel schakelen naar crisismode, ANWB bellen en in verbinding met mijn zoon blijven, zogezegd zo gedaan, gedurende de wachttijd was ook een van zijn maten die in een andere auto naar het EM Walhalla evenement waren geweest naar hem toe gereden. De wegenwacht kon niet anders dan dezelfde diagnose stellen als die ik over de telefoon al stelde. Gelukkig wilden ze hem met de auto weer naar huis brengen, daarmee heeft de ANWB echt punten verdiend. Bij aankomst de Croma in de loods gedrukt om de week erna de cilinderkop te lichten. Na een uur of zes sleutelen, kon ik i.d.d. de diagnose bevestigen.

Het doel is wel om de auto weer rijdend te krijgen, ben nu aan het nadenken welke aanpak ik hierbij wil gaan hanteren. Dat kan een kwestie zijn van kop laten vlakken, afpersen en met een nieuwe koppakking weer terugplaatsen, maar het scenario om het blok zelf aan te pakken is nog niet uitgesloten.

Wordt vervolgd.

Dus snel schakelen naar crisismode, ANWB bellen en in verbinding met mijn zoon blijven, zogezegd zo gedaan, gedurende de wachttijd was ook een van zijn maten die in een andere auto naar het EM Walhalla evenement waren geweest naar hem toe gereden. De wegenwacht kon niet anders dan dezelfde diagnose stellen als die ik over de telefoon al stelde. Gelukkig wilden ze hem met de auto weer naar huis brengen, daarmee heeft de ANWB echt punten verdiend. Bij aankomst de Croma in de loods gedrukt om de week erna de cilinderkop te lichten. Na een uur of zes sleutelen, kon ik i.d.d. de diagnose bevestigen.
Het doel is wel om de auto weer rijdend te krijgen, ben nu aan het nadenken welke aanpak ik hierbij wil gaan hanteren. Dat kan een kwestie zijn van kop laten vlakken, afpersen en met een nieuwe koppakking weer terugplaatsen, maar het scenario om het blok zelf aan te pakken is nog niet uitgesloten.
Wordt vervolgd.
Carpe Diem, Raymond
- Manitoba
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Wat ontzettend balen, Raymond… Na al het werk wat je hierin hebt zitten. Succes met je overwegingen, jouw kennende neem je de juiste beslissing.
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Net weer pech, juist als je veel gedaan hebt, speelt het Italiaanse temperament op. Van de andere kant, lange stilstandtijd gehad en nu weer wat meer gebruiken, dan kan dit gebeuren. Maar het komt weer goed met wat tijd en energie en centjes. En inderdaad fijn dat de ANWB de Croma thuis heeft gebracht!