Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Dellatio
Newbee
My E21(s): E24 '84 M635csi

Re: Raymond's ///M en ///M's projecten draadje

Post by Dellatio »

Weer een mooie klus zorgvuldig geklaard Raymond. Gelijktijdig het rijplezier verhoogd en het milieu ietwat gespaard!
Wel nog een opmerking over 1 van de foto‘s, zou je deze niet een klein beetje choppen, je Fahrgestellnummer is zichtbaar…

///Rob
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

“Pappa, mag ik de Croma mee naar het EM Walhalla?” Dat was de vraag van mijn jongste zoon een maand of twee geleden. Dat leek me om meerdere redenen een goed, maar bovenal leuk idee, dus hoefde daar niet lang over na te denken. Dus twee weken geleden reed hij samen met een paar studiegenoten en een paar vrienden naar Raamsdonkveer. De hele dag hoorde ik niets, maar achter in de middag een telefoontje: “Pap, de motor is oververhit geraakt, ik sta op de vluchtstrook, wat moet ik doen?”

Image

Dus snel schakelen naar crisismode, ANWB bellen en in verbinding met mijn zoon blijven, zogezegd zo gedaan, gedurende de wachttijd was ook een van zijn maten die in een andere auto naar het EM Walhalla evenement waren geweest naar hem toe gereden. De wegenwacht kon niet anders dan dezelfde diagnose stellen als die ik over de telefoon al stelde. Gelukkig wilden ze hem met de auto weer naar huis brengen, daarmee heeft de ANWB echt punten verdiend. Bij aankomst de Croma in de loods gedrukt om de week erna de cilinderkop te lichten. Na een uur of zes sleutelen, kon ik i.d.d. de diagnose bevestigen.

Image

Het doel is wel om de auto weer rijdend te krijgen, ben nu aan het nadenken welke aanpak ik hierbij wil gaan hanteren. Dat kan een kwestie zijn van kop laten vlakken, afpersen en met een nieuwe koppakking weer terugplaatsen, maar het scenario om het blok zelf aan te pakken is nog niet uitgesloten.

Image

Wordt vervolgd.
Carpe Diem, Raymond
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Post by Manitoba »

Wat ontzettend balen, Raymond… Na al het werk wat je hierin hebt zitten. Succes met je overwegingen, jouw kennende neem je de juiste beslissing.

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Net weer pech, juist als je veel gedaan hebt, speelt het Italiaanse temperament op. Van de andere kant, lange stilstandtijd gehad en nu weer wat meer gebruiken, dan kan dit gebeuren. Maar het komt weer goed met wat tijd en energie en centjes. En inderdaad fijn dat de ANWB de Croma thuis heeft gebracht!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply